Sunday, June 21, 2015


اخراج همه خبرنگاران بخش کارگری روزنامه حكومتي ایلنا در یک روز

#بگونه: روز شنبه ۳۰ خرداد, خبرنگاران بخش کارگری روزنامه حكومتي ایلنا به شکل دسته جمعی اخراج شدند. اخراج دسته‌ جمعی کارگران، قراردادهای موقت و یک‌طرفه و نبود امنیت شغلی، یکی از موضوعاتی بود که این خبرنگاران به آن پرداخته بودند.
یک روزنامه‌نگار از تهران درباره گروه کارگری ایلنا به رادیو زمانه گفته است: «دقت و استمرار گروه کارگری اخراج شده این رسانه در پوشش اعتصاب‌ها، پیگیری موضوعات روز و حتی انعکاس اخبار جزیی کارگری که معمولا در رسانه‌های دیگر نمی‌شد آن‌ها را پیدا کرد، باعث شده بود که این بخش از خبرگزاری ایلنا، مرجع اخبار کارگران باشد. این گروه در ایجاد موج خبری درباره موضوعات کارگری بسیار موفق بود و گزارش‌های جاندار و مستندی از وضعیت معیشتی و حقوقی کارگران منتشر می‌کرد که غیبت آن به هر شکل، نشانه حساسیت حاکمیت به مساله کارگران و نفوذ و تاثیر این رسانه است و جای خالی آن در رسانه‌های ایران به وضوح احساس خواهد شد.»
اسماعیل محمد‌ولی، دبیر اخراج شده بخش کارگری ایلنا اما در پاسخ به سوال توییتری میدان درباره صحت و سقم این موضوع و در واکنش به این ماجرا، در توییتر خود نوشته است: «گروه کارگری ایلنا به طور دسته جمعی اخراج شده‌اند. دلایلش قابل حدس است اما به زودی توضیحاتی منتشر می‌کنیم.»
او روز شنبه در صفحه فیس‌بوک خود نیز نوشت: «برای آن‌ها که پرسیده‌اند فعلا همین قدر بگویم که تیم پنج نفره کارگری ایلنا امروز اخراج شدند. هر چند سمت اداری من دبیر گروه کارگری بود اما همه اهالی ایلنا می‌دانستند گروه ما شورایی اداره می‌شود. این شد که همگی ما را اخراج کردند. دلایلش برای کسانی که پیگیر اخبار کارگری بودند واضح است اما به زودی، بعد از فروکش کردن عصبانیت و با تصمیم جمعی، توضیحاتی منتشر خواهیم کرد.»

No comments:

Post a Comment