Friday, June 26, 2015



وزارت امور خارجه آمریکا: رژیم ایران به شکلی خطرناک، آزادی های فردی را محدود می کند 

 به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره وضعیت حقوق بشر در حاکمان آخوندی تاکید کرده است: «رژیم ایران به شکلی خطرناک، آزادی های فردی را محدود می کند همچون آزادی های تجمع، بیان، دین و رسانه.»
روز پنجشنبه 25 نوامبر، ایالات متحده آمریکا، برخی از محدودیت های «خطرناکی» که رژیم ایران برای آزادهای اصلی از جمله آزادی بیان و دین اعمال می کند را محکوم کرد.
این گزارش در حالی صادر شده است که واشینگتن و هیات رژیم ایران در آستانه آخرین مرحله از مذاکرات تاریخی خود درباره برنامه اتمی جنجال برانگیز رژیم ایران هستند.
واشینگتن همچنین از رژیم ایران بخاطر اینکه «تعداد اعدام شهروندانش در مرتبه دوم جهانی قرار دارد» انتقاد کرده است.
گزارش وزارت امور خارجه آمریکا به «محدودیت های اعمال شده بر هموطنان ایرانی در تغییر مسالمت آمیز حکومت از راه انتخابات آزاد و سالم» اشاره کرده است.
آمریکا همچنین «فشارهای بدنی بر زندانیان و شکنجه آنها و همچنین بازداشت های فله ای و غیر قانونی» را محکوم کرده است.
در گزارش سالانه حقوق بشری آمریکا همچنین به محدودیت شدید دسترسی به اینترنت و انحصار رسانه‌ها در دست حکومت اشاره شده و از آن انتقاد شده است.لازم به ذکر است که از سال 1980 آمریکا و رژیم ایران روابط دیپلماتیک ندارند. چهار آمریکایی نیز در زندان های ایران هستند و سرنوشتشان در حاشیه مذاکرات اتمی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
در این گزارش همچنین به کشورهایی چون روسیه و چین و میانمار نیز اشاره شده و از جمله حکومت ولادیمیر پوتین بر روسیه «خودکامه» توصیف شده است.
با این حال جان کری، وزیر خارجه آمریکا،‌ در نشست مطبوعاتی خود در این باره نیز اشاره کرد که آمریکا «فروتنانه» مشکلات خود در حوزه حقوق بشر را می‌پذیرد و بر آن نیست که خود از هر اتهامی در این بخش مبراست.جان کری از جمله به ناآرامی‌های سال گذشته در ایالات مختلف آمریکا در پی قتل چند سیاه‌پوست به دست پلیس و مشکلات نژادی در این کشور اشاره کرد.

No comments:

Post a Comment