Tuesday, June 30, 2015




پذيرش شرط تایید آژانس برای برداشتن تحریم ها پس از به نعل و ميخ زدنهاي خامنه اي 

 به گزارش بلومبرگ به نقل از دو ديپلمات غربي شركت كننده در مذاكرات هسته اي رژيم ایران موافقت کرده که تحریم‌ها پس از تائید اجرای تعهدات تهران از سوی آژانس، برداشته شود.
خبرگزاري سپاه پاسداران رژيم (فارس) به نقل از «بلومبرگ»، یکشنبه شب در پایان دومین روز از مذاکرات وزرای خارجه رژيم با 1+5 در شهر وین اتریش، خبر داد كه رژيم آخوندها با مشروط شدن برداشتن تحریم‌ها به تائید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موافقت کرده است.
در این گزارش با اشاره به اظهارات «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که روز گذشته گفته بود مذاکرات پیشرفت داشته، آمده است: «دو دیپلمات از 6 کشور مذاکره‌کننده با ایران با تأکید بر این پیشرفت، گفتند که این کشور موافقت کرده است تا زمانی که بازرسان سازمان ملل اعمال محدودیت‌ها (بر برنامه هسته‌ای ایران) را تائید کنند، برای کاهش تحریم‌ها منتظر بماند.» 
بلومبرگ به نقل از دو ديپلمات غربي كه از افشاي نام خود خودداري كرده اند مي افزايد: «قرار است جزئیات نهایی در ارزیابی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ابعاد احتمالی نظامی فعالیت‌های هسته‌ای گذشته رژيم ایران، مشخص شود. ‌» 
بنابه اين گزارش, تحریم‌ها علیه رژيم ایران، از جمله محدودیت‌ها بر بخش نفت و بانکداری، متناسب با اجرای توافق از سوی رژيم، فازبندی می‌شوند. همچنين ‌ مذاکرات بر سر ترتیب دقیق کاهش تحریم‌ها و همچنین زمان صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که توافق را تائید کرده و راه را برای کاهش تحریم‌ها باز می‌کند،ادامه دارد.
اين در حالي است كه خامنه اي بيش از يك هفته مانده به ضرب الاجل در يك بند بازي و يكي به نعل و يكي به ميخ زدن گفته بود : «یک نکته‌ اساسى دیگر اینکه لغو تحریم‌ها منوط به اجراى تعهّدات ایران نیست؛ نمیشود بگویند: شما رآکتور آب سنگین اراک را خراب بکنید، سانتریفیوژها را به این تعداد کاهش بدهید، این کارها را بکنید، آن کارها بکنید، بعد که کردید، بعد آن ‌وقت آژانس بیاید شهادت بدهد، گواهى کند که شما راست می‌گویید و این کارها را انجام داده‌اید، بعد ما تحریم ها را برداریم! نه، این را ما مطلقاً قبول نداریم، لغو تحریم ها منوط به اجراى تعهّداتى که ایران می کند نیست».
خامنه اي همچنين گفته بود: «یک نکته‌ى اساسى دیگر این است که ما با موکول کردن هر اقدامى به گزارش آژانس مخالفیم. ما به آژانس بدبینیم، آژانس نشان داده که هم مستقل نیست، هم عادل نیست؛ مستقل نیست زیرا تحت تأثیر قدرتها است؛ عادل نیست ، بارها و بارها برخلاف عدالت حکم کرده و نظر داده , ما به هیچ عنوان اجازه بازرسی از مراکز نظامی را نمی دهیم و تحریم ها باید یکجا برداشته شود».
البته خامنه اي در مورد نحوه لغو تحریمها از یک طرف می‌گوید: «تصریح می‌کنم، تحریمهای اقتصادی و مالی و بانکی… باید فوراً در هنگام امضای موافقتنامه لغو شود». اما چند جمله بعد اضافه می‌کند: «البته لغو تحریم یک مراحل اجرایی دارد ما این را قبول داریم. اجراییات لغو تحریم با اجراییاتی که ایران به عهده می‌گیرد باید متناظر باشند، بخشی از این در مقابل بخشی از آن، بخش دیگری از این در مقابل بخش دیگری از آن». روشن است که این دو عبارت با هم متناقض است. و نشان ميدهد ولي فقيه مرز سرخ را رد كرده است.





مرگ آکام تلاج از شرکت کنندگان اعتراضی تجمع هتل تارا به مرگ مشکوک فریناز خسروانی 

 آکام تلاج یکی از معترضین و مجروحین تجمعات اعتراضی اخیر مهاباد بود که در خشم و اعتراض به مرگ مشکوک فریناز خسروی در مقابل هتل تارا همراه با حضور هزاران هموطن مهابادی دیگر شرکت داشت . وی سپس در این تجمع اعتراضی مورد اصابت گلوله توسط نیروهای امنیتى رژیم قرار گرفت. اعتراضهای به حقی که توسط مزدوران خامنه ای همراه با حضور گارد ویژه با پرتاب گاز اشک آور و همچنین حمله به معترضین تجمع به خشونت کشیده شد.
اکنون بر اساس گزارشات دریافتی از فعالان حقوق بشر در ایران، متاسفانه آکام تلاج پس از پنجاه و سه روز دست و پنجه نرم کردن با مرگ جان خود را از دست داد.
بنا بر این گزارش ، ساعت چهار عصر امروز دوشنبه هشتم تیرماه، وی به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستانی موسوم به خمینى جنایتکار در شهر ارومیه درگذشت. 
جمال تلاج پدر آکام ضمن تایید این خبر گفته است که : ساعت چهار عصر امروز پسرم به دلیل شدت جراحات در بیمارستان جان خود را از دست داد.
در همین راستا به گفته یک منبع که به دلایل امنیتی نخواست نامش فاش شود، از چندی پیش پزشکان به پدر آقای تلاج گفته بودند امید چندانی به نجات فرزندش نیست ولی از سوی “ارگان هایی” به وی توصیه شده بود که به دلیل “سو استفاده معاندان” بهتر است اطلاع رسانی صورت نگیرد.
این دانشجو که ادعا کرد در تجمعات اخیر مهاباد حضور داشته است، درباره نوع سلاح و گلوله ای که منجر به مرگ آکام تلاج شد، گفت: “یک تفنگ هایی هست مخصوص ضد شورش که گلوله اش تعداد زیادی حدود صد یا دویست و حتی بیشتر ساچمه های ریزی است که بعد از شلیک پخش می شود و معمولا کشنده نیست و از سطح پوست فروتر نمی رود، این ساچمه ها احتمالا به یک ماده ای آغشته است که بعد برخورد به کسی فشار را پایین می آورد و فرد مصدوم به طور ناگهانی می افتد و پلیس می تواند بازداشت کند، ولی وقتی این این گلوله ها از فاصله نزدیک شلیک شود، همه ساچمه ها به یک نفر برخورد می کند و هم می تواند وارد بدن شود هم آسیب خیلی زیادی وارد می کند که درباره آکام از فاصله خیلی نزدیک شلیک شده بود و ساچمه ها وارد شکم و حتی گردن و پیشانی شده بود."
لازم به یاداوری است که پیشتر و تنها چند روز پس از تجمعات مهاباد یک بار برخی از رسانه ها خبر مرگ آکام تلاج را اعلام کردند که با تکذیب پدر وی در مصاحبه با رسانه های داخلی روبرو شد، همزمان علیرضا رادفر معاون سیاسی امنیتی رژیم در استان آذربایجان غربی در گفت‌و‌گویی با سایت حکومتی تسنیم گفته بود که مصدوم حادثه مهاباد در بیمارستان ارومیه در وضعیت خوبی قرار دارد.به گزارش هرانا، هفدهم اردیبهشت ماه و پس از مرگ دختر جوانی به نام فریناز خسروانی در هتل تارای شهر مهاباد، این شهر صحنه تجمعاتی بود که به خشونت کشیده شد و منجر به بازداشت چندین نفر و مصدم شدن تعدادی از تجمع کنندگان شد.






واشینگتن تایمز : افزایش اعدام نوجوانان در دوران روحانی و نیز حضور بیش از 160 کودک در زندانهای ایران در انتظار اجرای اعدام 

 با وجود تمامی شعارهایی که حسن روحانی در قالب روباه بنفش در زمان انتخابات خود سر داد اما واقعیت جامعه ایران این است که از آن روز تا کنون نه تنها اعدام و سرکوب متوقف نشده بلکه بر اساس شواهد و آمارهای قطعی سازمان عفو بین‌الملل، نقض حقوق بشر حتی در ابتدایی ترین شکل آن با شدتی بیش از پیش جریان دارد. در واقع باید نتیجه گرفت که در نظام جنایتکار ملایان مهم نیست که چه کسی با چه رنگ پالانی روی کار خواهد آمد، بلکه آنچه در درجه یک رژیم قرار دارد میزان نیاز این رژیم به سرکوب و اعدام با توجه به شرایط حاد و انفجاری مردم تعیین می شود.
بر همین اساس روزنامه واشینگتن تایمز اقدام به چاپ مقاله‌یی در رابطه با نقض حقوق‌بشر در ایران کرده و نوشته است: طبق گزارش سازمان عفو بین‌الملل، رژیم ایران بعد از چین بیشترین اعدام را در سال 2014 داشته است.
این مقاله با اشاره به اسید پاشی علیه زنان در اصفهان می‌افزاید در حالیکه دولت باراک اوباما و شرکایش در تلاش برای دستیابی به توافق اتمی با رژیم ایران هستند زنان و کودکان ایرانی تحت قوانین شدید و تبعض آمیزی می‌باشند. 
واشینگتن تایمز افزود: در دو سال گذشته تحت ریاست‌جمهوری حسن روحانی اعدام نوجوانان در این کشور افزایش یافته است. بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل در گزارش امسال خود به مجمع عمومی سازمان ملل گفت: بیش از 160 کودک در زندانهای ایران در انتظار اجرای حکم اعدام قرار دارند.


تجمع اعتراضی معلمان مقابل دادستانی رژیم

 ساعت 9 صبح روز دوشنبه 8تیر 94 جمعی از معلمین مقابل دادستانی رژیم در خیابان معلم تجمع کردند و به بازداشت اسماعیل عبدی دبیر کانون صنفی معلمان اعتراض نمودند. 
این معلمین توسط نیروی سرکوبگر انتظامی محاصره شده، تهدید به بازداشت شدند و به اجبار آنها را متفرق کردند. 
اسماعیل عبدی پس از تجمعی مقابل زندان اوین در اعتراض به ممنوع الخروج شدنش دستگیر شده است.





مراسم پایانی تحصن کانون وکلا در محاصره‌ی کامل انواع نیروهای امنیتی و انتظامی رژیم پایان یافت 

 بر اساس اخبار گزارش شده، نسرین ستوده پس از ۲۵۲ روز پایداری و پافشاری " بر حق کار حق دگر اندیشان "، طی برگزاری مراسمی به تحصن خود پایان داد.
بر این اساس این تحصن اعتراضی ۲۵۲ روزه به ممنوعیت کار دگراندیشان نسرین ستوده و یارانش در محاصره‌ی کامل انواع نیروهای امنیتی و انتظامی رژیم پایان یافت. با شکستن حکم نسرین ستوده وکیل بسیاری از زندانیان سیاسی، عقیدتی و نوجوانان محکوم به اعدام و کاهش این حکم از ۳ سال به ۹ ماه، روز دوشنبه هشتم تیر ماه دهها تن از فعالان و چهره‌های سیاسی و هموطنانی از تهران و شهرهای مختلف با حضور گسترده در مقابل کانون وکلا گرد هم آمدند.
از ساعات ابتدایی، نیروهای امنیتی – انتظامی رژیم با انوع دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری، سعی در ایجاد رعب و وحشت در بین شرکت کنندگان داشتند. گوشی افرادی را که اقدام به عکسبرداری می‌کردند بلافاصله ضبط می کردند. یکی دو نفر دستگیر شده بودند که با تلاش دکتر فریبرز رییس دانا و دیگر همراهان آزاد شدند.
همچنین ماموران رژیم پلاکاردهای خانواده‌های زندانیان سیاسی حاوی عکس فرزندان‌شان را با حمله و هجومشان از دست آنها گرفتند.
یکی از مزدوران امنیتی رژیم با لباس شخصی وارد حریم کانون شده، میز و صندلی نگهبانان کانون را که متعلق به وکلا بوده و با هزینه‌ی آنها خریداری شده بود بطور غیرقانونی اشغال و از آنجا با نیروهای اطراف در ارتباط بود.
به دلیل سنگینی جو امنیتی و با بدتر شدن اوضاع از سوی مزدوران امنیتی رژیم نسرین ستوده, دکتر محمد ملکی و رضا خندان دقایق کوتاهی با شرکت کنندگان سخن گفته و سرانجام در ساعت ۱۱ پایان تحصن اعلام و از شرکت کنندگان خواسته شد محل تحصن را ترک کنند.
در پایان باید اضافه کرد آنچه که باعث می شود تا رژیم بر سرکوب و اعدام و ایجاد جو امنیتی و خفقان بیشتر بیفزاید به دلیل ترس و وحشت بی اندازه خود نظام از خروش و قیامی است که در قالب اتحاد و همبستگی مردم امکان پذیر می شود. از این روی همواره با تمام قوا در مقابل کوچکترین جمع اعتراضی حاضر و اقدام به سرکوب می کند. اما آنچه که حایز اهمیت قرار دارد نترسیدن و ادامه پایداری و همبستگی مردم ایران در گرفتن حقوق مسلم انسانی خودشان است که نسرین ستوده با برپا داشتن تحصن اعتراضی و ایستادگیش در برابر حق کار دگراندیشان سرانجام توانست این رژیم آخوندی را در مقابل خود به زانو درآورد.


بی کفایتی و بی توجهی کارفرمایان ناظر ساختمانی ، مرگ یک کارگر و زخمی شدن دو تن دیگر را در شهر خاش رقم زد

به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، به دلیل فقدان ایمنی در محل کار، به علت فرو ریختگی آوار در یکی از خیابانهای شهر خاش، یک کارگر کشته و دو تن نیز مجروح شدند.
عبدالوحید هاشمزهی معاون شهردار رژیم در شهر خاش، گفت: ان حادثه در انتهای خیابان فردوسی، مقابل دانشکده صنعت و معدن و حوالی باغ دشتی رخ داد.
او در توجیه دجال گونه خود از نوع اربابانش گفت : با توجه به اینکه کارگران در جریان عملیات حفاری و ساختمان سازی به نم گرفتگی دیوار منزل همسایه توجهی نکرده بودند و به نظر می رسد این موضوع سبب تخریب و آوار شدن دیوار بر روی شان شده است.
در حالیکه توجه به دیوار نمناک همسایه و دیگر مسایل امنیتی و کارشناسی از وظایف مهندس فنی و ناظر هر ساختمانی بوده و کارگر تنها وظیفه اجرایی دارد. اما متاسفانه در باندبازیها و زد و بندهای مرسوم جامعه بیمار و فاسد آخوندی همیشه این کارگران مظلوم و بی دفاع جامعه هستند که آسیب می بیند و چون روال همیشه بار دیگر بجای یافتن متهم اصلی این قربانی است که محکوم می شود.
لازم به ذکر است که شهر خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است که خود این استان یکی از محرومترین استانهای کشور در نظام جنایتکار آخوندی است.




حشمت الله طبرزدی پس از حدود ۵ سال و نیم حبس آزاد شد.

به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حشمت الله طبرزدی، دبیر جبهه دمکراتیک ایران شامگاه سه شنبه نهم تیرماه، با اعمال ماده ۱۳۴ و تجمیع اتهامات، از زندان گوهردشت کرج آزاد شد.

لازم به یادآوری است که حکم حبس حشمت الله طبرزدی نه سال بود ولی اعمال ماده ۱۳۴ و تجمیع جرائم، منجر به آزادی زودهنگام این زندانی سیاسی پس از حدود پنج سال و نیم شد.

حشمت الله طبرزدی سابقه چندین بازداشت و بیش از ۱۰ سال زندان را در پرونده خود دارد؛ وی در ظهر روز ۷ دی‌ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به ۹ سال زندان محکوم گردید.


مذاكرات اتمي به مدت يك هفته تمديد شد 

خبرگزاريها از تمديد يك هفته اي مذاكرات اتمي خبر دادند.ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اين رابطه گفت: گروه ۱+۵ و ایران تصمیم گرفتند ضرب‌الاجل دستیابی به توافق جامع را تا ۷ ژوئیه تمدید کنند تا فرصت بیشتری به مذاکرات برای دست‌یابی به توافق جامع و راه‌حل درازمدت بدهند.وزارت‌خارجه آمریکا سه‌شنبه 9تیر 94 اعلام کرد مدت توافقنامه موقت لوزان با رژیم ایران تا هفتم ژوئیه یک هفته دیگر تمدید شده است. به این ترتیب مهلت در نظر گرفته شده برای رسیدن به توافق نهایی که 30ژوئن بود، یک هفته دیگر تمدید شده است. کنگره آمریکا مقرر کرده است اگر تا هشتم ژوئیه توافق اتمی امضا نشود، مهلت 30روزه برای بررسی توافق به 60روز افزایش یافته و طی این مدت باراک اوباما نمی‌تواند تحریمهای رژیم ایران را کاهش بدهد. باراک اوباما، رئیس جمهور مماشاتگر آمریکا با فاشيزم مذهبي حاكم بر ايران مذاکرات هسته‌ای میان نمایندگان رژيم و و گروه ۵+۱ را که هم‌اکنون در وین جریان دارد، "مذاکرات سختی" ناميد و گفت موفقیت این مذاکرات به رفتار تهران بستگی دارد. اگر توافق بد باشد، آمریکا مذاکرات را ترک خواهد کرد.
ساعاتی پس از سخنان باراک اوباما، وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که ایران و گروه ۵+۱ تصمیم گرفته‌اند ضرت‌الاجل مذاکرات را یک هفته دیگر تمدید کنند تا فرصت بیشتری به مذاکرات جهت دست‌یابی به توافق جامع و راه‌حل درازمدت بدهند. وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد این ضرب‌الاجل یک هفته دیگر یعنی تا ۷ ژوئیه/ ۱۶ تیرماه تمدید شده است.
از سوي ديگر آسوشیتدپرس روز سه‌شنبه از وین گزارش کرد قدرتهای جهانی و رژیم ایران به مذاکرات اتمی بازگشته‌اند و ممکن است این دور از گفتگوها سرنوشت‌ساز باشد. این خبرگزاری اضافه کرد هنوز موانع قابل توجهی در مذاکرات باقی است و فرانسه که موضع علنی شدیدتری نسبت به آمریکا در قبال برنامه اتمی رژیم ایران و توافق نهایی داشته است تهدید کرده در صورتی‌که نگرانیهایش جواب داده نشود توافق را متوقف خواهد کرد.
”اد رویس“ رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نيز طی بیانیه‌یی در روز 8تیر 94 اعلام کرد تمدید مذاکرات تنها در صورتی ارزش دارد که بدون اعطای هیچ امتیازی از طرف آمریکا، ما در حال حرکت به سمت اعمال محدودیتهای بیشتر بر امیال خطرناک اتمی و مسدود کردن مطلق مسیر دستیابی رژیم ایران به بمب باشیم...
وزیر کری لازم است بداند که کنگره مرز سرخهای خود را دارد که شامل بازرسیهای سر زده، عدم لغو فوری تحریمها به‌مثابه جایزه‌ای بزرگ برای سپاه پاسداران، تضمین بازگشت سریع به تحریمها، و محدودیتهای حساب شده بر برنامه اتمی رژیم ایران که برای دهه‌ها پا برجا باید بماند. دولت باید این را برای رژیم ایران روشن سازد که توافقی بدون این شرایط، و برخی دیگر، به تأیید کنگره نخواهد رسید.
”اد رویس“ در ادامه بیانیه خود هشدار داد:
توافق اتمی، رژیم حامی تروریسم ایران را با سرازیر شدن جریان پول ناشی از برداشته شدن تحریمها در منطقه بحران زده قویتر می‌کند. در این صورت چگونه امنیت آمریکا تأمین می‌شود؟



نافرمانی انقلابی و ضرورت تاريخی آن
 
نوشته ای از زندانی سياسی خالد حردانی

”بي عدالتي اجتماعي و شکاف عميق بين لايه هاي فقير و ثروتمند جامعه، فروپاشي و بي هويت کردن اصالت هاي انساني و انديشه هاي بشري, جمهوري اسلامي و رژيم ملايان را در معرض دگرگوني و سقوط عميق قرار داده است و تا انقلاب مردمي فاصله چنداني باقي نمانده و گويي زايمان انقلاب به ضرورت تاريخي خود نزديک مي شود.”
فقر روز افزون مردم، نارضايتي و تشديد تضادهاي اجتماعي، سياسي، مذهبي و تئوريک حکومت تحت لواي "امپريال شيعي" به همراه پايه گذاري اصالت ديکتاتوري آخوندي در ايران،از مباني واقعي و اساسي سقوط رژيم ولايت فقيه در آينده اي نه چندان دور خواهد بود و هر نوع مماشات چه از ناحيه دولت مردان غربي و چه از طرف نيروهاي سياسي و روشن فکران خيانت، به حقوق طبيعي و اساسي مردم و انسانيت خواهد بود.
بر اساس رفتارهاي غير انساني و سوء مديريت در ارگانهاي حکومتي،دولتي از قبيل رانت هاي دولتي؛ چپاول و دزدي ميلياردي از بيت المال مردمي، دخالت هاي منطقه اي و کشتار بي رحمانه کودکان و زنان و حمايت از حماقت گروه هاي ضد مردمي در عراق، سوريه، يمن، لبنان، فلسطين، آفريقا و پياده سازي برنامه هاي غير اصولي موشکي و هسته اي و تحميل ميلياردها دلار خسارت به مردم و همچنين تعميق روز افزون تبعيض نژادي در کردستان، خوزستان، بلوچستان،«جنسي، مذهبي، سياسي»، بي عدالتي اجتماعي و شکاف عميق بين لايه هاي فقير و ثروتمند جامعه، فروپاشي و بي هويت کردن اصالت هاي انساني و انديشه هاي بشري, جمهوري اسلامي و رژيم ملايان را در معرض دگرگوني و سقوط عميق قرار داده است و تا انقلاب مردمي فاصله چنداني باقي نمانده و گويي زايمان انقلاب به ضرورت تاريخي خود نزديک مي شود.
اعتصابات و اعتراضات کارگران، معلمين، پرستاران، مدافعان برابري حقوق نژادي و اقشار تحصيل کرده و بي کار جامعه در اواخر سال 93 و در ابتداي سال 94 رنگ و بوي سياسي به خود گرفته و اين يعني ورود به مرحله جديد تاريخي است. جنبش مردم و عتراضات و اعتصابات در برابر موج شديد خشونت عريان ديکتاتوري و بازداشت هاي گسترده در خوزستان، کردستان و بلوچستان و تهران ضرورت حمايت همگاني و سراسري را مي طلبد.
همچنين مي بينيم تاکتيک هاي فريبکارانه و شعارهاي پوچ و توخالي دولت اعتدال حسن روحاني که با موج وسيع سرکوب، شکنجه و اعدام همراه بوده راه به جايي نبرده است و مردم بيش از گذشته براي رسيدن به خواسته هاي مشروع و قانوني خود پافشاري مي کنند و روحاني با همراهي بخش قابل توجهي از اصلاح طبان داخلي و خارجي حکومت " آنهايي که در بدنه اپوزسيون رسوخ کرده اند" با اتحاد در برابر نيروي عظيم مردمي براي جلوگيري از مبارزات انقلابي و تبديل آن در حد يک راه اصلاحي رفرمي در چارچوب نظام ارتجاعي ولايت فقيه صرف نظر از ماهيت ديکتاتوري آن، خود خدعه اي تاريخي به شمار مي آيد، بدينوسيله حسن روحاني، رفسنجاني، خاتمي به دنبال تسخير اراده مردم و به صورت خزنده به دنبال شکست اراده انقلاب هستند و اين ضرورت ديگري از آگاهي نيروهاي روشن فکر و اپوزسيون واقعي و مردم را مي طلبد که در اين دام نيفتند و به قول معروف " مردم از چاهي به چاه ديگر سقوط نکنند".
مسئله اصلي آن است که بخش عظيمي از لايه هاي اجتماعي و مدني مردم تشنه عدالت برابري و آزادي هستند و گارد سياه پشت پرده " نيروهاي امنيتي خامنه اي، و دشمنان مردم با تصوير کاريکاتوري و مضحک اپوزسيون "طبل توخالي روحاني، رفسنجاني، خاتمي" پس از چند سال فريبکاري، تزوير با بازي نقش چماق و هويج به بن بست تاريخي داخلي و منطقه اي رسيده است، تنها راه رسيدن به آزادي و دموکراسي پايه ريزي مبارزات انقلابي، حمايت از گروه هاي مردمي و گذار از جمهوري اسلامي است. اتحاد يک پارچه و عملي همه اپوزسيون مردمي حول خواسته هاي دموکراسي خواهانه مردم بر پايه عملي اعلاميه جهاني حقوق بشر و تشويق نيرهاي مردم اعم از کارگران،پرستاران، معلمين، تحصيل کردگان، بيکاران، نيروهاي عظيم اعتراضي، دانشجويان، زنان تحت ستم و اقليت هاي نژادي و مذهبي براي يک نافرماني انقلابي و عمومي ضروري است.
نان، کار، مسکن،بهداشت و آزادي از حقوق اساسي تمام ملل جهان بوده، صيانت از آن وظيفه ملي و تک تک افراد جامعه بشري است که ما به عنوان بخشي از جامعه جهاني به آن احترام گذاشته و از خواسته هاي مشروع و قانوني مردم مايت مي کنيم .
زنداني سياسي خالد حرداني - 8 تير 94 زندان گوهردشت کرج

Monday, June 29, 2015



بیانیه گروهي از زندانیان سیاسی خطاب به مردم ”رژیم جمهوری اسلامی، دشمن معلمان، کارگران و پرستاران ”

۱۵ تن از زندانیان سیاسی دربند در سیاهچاهای مخوف خامنه ای بیانیه ای صادر کرده اند که در آن به جنایتهای رژیم خامنه ای در طی حکومت پلیدش پرداخته شده . در اين بيانيه این زندانيان سياسي اگرچه سر منشاء فقر و فساد خامنه اي و پاسداران و ديگر دم و دستگاه مافيايي وملوك الطوايفي رژيم آخوندها و راه برون رفت را اتحاد و نافرماني و اعتراض دانسته اند, اما قابل ذكر است كه در چارچوب اين رژيم نمي توان به حقوق و قانون دست پيدا كرد, يگانه راه براي مردم ايران تغيير و به گور سپردن نظام پوسيده و ضد ايراني ولايت فقيه با تمامي باندها و جناحها و دم و دستگاه مافيايي آن مي باشد. اين هم با قيام عمومي و سراسري و نه بزرگ مردم ايران ممكن و ميسر است. 

در متن کامل این بیانیه آمده است :
تمام ثروت های ملی، معادن و منابع در دست دولت و انحصار حکومت است، به گونه ای که بنا به گزارش رئیس سازمان بازرسی رژیم، فقط در یک مورد، از ۶۵ میلیون هکتار زمین،۱۴۰ میلیون هکتار یعنی ۸۵ درصد از آن متعلق به دولت و فقط ۱۵ درصد آن در اختیار بخش غیر حکومتی است. این اقتصاد عظیم حکومتی، در انحصار خامنه ای از طریق بنیادهای عظیم مالی است که در یک قلم، ثروت بنیاد موسوم به فرمان ۸ ماده ای، بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است. سپاه بر همه ی ثروت های ملی چنگ انداخته و وابستگان به قدرت و ثروت به رانت خواری، دزدی و اختلاس با رقم های نجومی مشغول هستند و در یک قلم، ۵۷۵ تن از این وابستگان به باند قدرت حاکم،۲۲۰ هزار میلیارد تومان از سرمایه های بانک ها را تاراج کرده اند در یک قلم دیگر، فقط در یک معامله، بالغ بر ۸۰ میلیون دلار توسط عوامل سپاه به نام خرید دکل نفتی، چپاول صورت گرفته و در معامله موسوم به کرسنت، آن چنان فساد عظیم مالی صورت گرفته که فقط جریمه آن تا کنون بالغ بر۱۵ میلیارد دلار بوده است. به گفته ی رییس جمهور رژیم، در دوره احمدی نژاد بالغ بر۷۰۰ میلیارد دلار هزینه واردات شده است و معلوم است از قبل این رقم نجومی، کدام باندهای مالی ولایی، سودهای بادآورده نصیب خود کرده اند. آری، اقتصاد ایران، منابع مالی و معادن ایران و ثروت های عظیم استحصال شده ، در انحصار حکومت است، و عامل اصلی این فساد عظیم، همین انحصار اقتصادی و سیاسی است و به اعتراف حکومت گران، فقط ۳۰ درصد مشکلات فعلی ناشیا ز تحریم های بین المللی است، که علت تحریم نیز حکومت ماجراجوی آخوندهای سیاسی حاکم است.
اما روی دیگر سکه، ملتی زیر ستم و به استثمار کشیده شده، فقیر و زیر سرکوب است برای این که ، آه در بساط ندارد و در چنگال قدرت اهریمنی حکومت قلدر، فاسد و ثروتمند گرفتار آمده است. معلم اش برای مقابله با تبعیض، ستم و فقر هر روز در اعتصاب و خیابان است و حکومت فساد و دزدان، نمایندگان این طبقه ستم دیده، مثل عبدی، بداقی و باغانی را به زندان و شکنجه محکوم می کند.
بداقی را به انفرادی های۲۰۹ انتقال میدهد، باغانی را در بند۳ رجایی شهر در بین مجرمین خطرناک می اندازند وعبدی را به جای نامعلوم می برد تا انتقام اعتراضات معلم ها را از آنها بگیرد.زیرا خواب امپراطورهای ثروت و قدرت را آشفته کرده اند!
کارگران زحمتکش این نیروی مولد ثروت جامعه، با دستمزد ۷۰۰ هزار تومانی در حالی که خط فقر بالای ۳ میلیون تومان است، با قراردادهای سفید امضا و در شرایطی که چندین ماه است دستمزد خود را دریافت نکرده یا گروه زیادی از آنان اخراج شده اند، هر روز در اعتصاب و اعتراض هستند، اما امپراطوری ثروت و قدرت، پاسخ انها را با کتک، زندان و سرکوب می دهد که نمونه ی آن در زرند کرمان، اردبیل و تهران و سایر شهرها فراوان است.
وزیر بهداشت و درمان رژیم، با صراحت و بر خلاف نص صریح قانون تأکید می کند، نمایندگان پرستاران را به دلیل اعتراضات مدنی و حضور در برابر مجلس برای طرح خواسته های خود رد صلاحیت کرده ایم و این در حالی است که میلیون ها پرستار زحمتکش که برای گذران زندگی مجبور هستند چند شیفت کار کنند ، به فغان آمده و حق خود را مطالبه می کنند.
لنج داران بوشهر تا کارکان و کارگران عسلویه، کشاورزان خوزستانی تا دامداران اصفهانی، کسبه ی تهران تا کارکنان مخابرات گیلان، همه و همه ی مزدبگیران و تولیدگران و کسبه به دلیل گرانی سوخت، بالا بودن مالیات های ظالمانه و سایر ستم های امپراطوری ثروت و قدرت ولایی - اسلامی حاکم به ستوه آمده و معلم های شجاع برای دفاع از نمایندگان خود، در برابر زندان اوین دست به تحصن زده اند.
آری؛ میرود تا با متشکل شدن همه ی این طبقات اجتماعی آگاه، به ستوه آمده و به پا خاسته و اتحاد عملی حول مطالبات اساسی، با اعتصابات، اعتراضات و نافرمانی مدنی در برابر ستم دیکتاتوری حاکم، و نپرداختن مالیات های ظالمانه، هزینه های غیر عادلانه برق، گاز، آب و تلفن، اجازه ندهند این امپراطوری ثروت و قدرت که همچون زالو، خون مردم ایران را می مکد، بیش از این با پول های طبقات فقیر ایرانی، نیرو بگیرد. راه پیروزی بر این دیو ستم، متشکل شدن همه ی نیروهای آگاه، پیوستن این تشکل ها به یکدیگر و تشکیل جبهه ای فراگیر برای رسیدن به خواسته های تاریخی، دموکراتیک و قانونی است.
زندانیان سیاسی ایران - ۷ تیر ۹۴
۱- فرید آزموده ۲- امیر امیرقلی ۳- سهیل بابادی ۴- علی اکبر باغانی ۵- سید محمود باقری ۶-مسعود جعفرآبادی ۷- ایرج حاتمی ۸ خالد حردانی۹- محمد جراحی ۱۰-شاهرخ زمانی ۱۱-مهدی شاندیز ۱۲-سعید شیرزاد ۱۳-حشمت اله طبرزدی ۱۴- حسین کاظمینی بروجردی۱۵- علیرضا فراهانی

زندانیان سیاسی ایران - ۷ تیر ۹۴



فاجعه بحران آب در ایران
 در پی سیاستهای غیرمسئولانه ای که صد البته همراه با جهل و جنایت برخاسته از نهاد حاکمان آخوندی که هنری جز جنایت و خیانت به مردم و میهن ندارند متاسفانه کشور ایران در آینده ای نه چندان دور دچار فاجعه بزرگی بنام بحران آب خواهد شد.
شک نیست که اولین گام برای احیا و زنده نگاه داشتن این میهن عزیز و کهن، عزم بزرگ و ملی همه ایرانیان در همبستگی و نابودی این نظام جهل و جنایت است.




دیدار با اسدالله هادی زندانی سیاسی بیمار توسط زندانیان سیاسی سابق 

 اسدالله هادى از زندانیان سیاسی که در جریان اعتراضات مردمی نسبت به اتنخابات سال ۱۳۸۸ بازداشت و به اتهام اقدام علیه امنیت ملى و اخلال در نظم عمومى به پنج سال حبس محکوم شده بود برای مدت بسیار کوتاهی بعلت بیماری قلبی و عارضه می نیکس زانو و همچنین مشکلات گوارشی و کلیوی در بیمارستان بستری شد.
بر اساس اخبار دریافتی از این زندانی، صبح روز جمعه ٥ تیر ماه قبل از بازگرداندن اسدالله هادى به زندان، افشین حیرتیان و محمد بنازاده امیرخیزی زندانیان سیاسی آزاد شده توانستند به ملاقات وی در بیمارستان بروند.
پیشتراسدالله هادی از زندانیان دهه ۶۰ نیز بوده است.





کشف ورود مواد مخدر با مدیریت معاون داخلى رژیم در زندان گوهردشت بمنظور معتاد كردن زندانيان

 در تاریخ ٦ تيرماه ١٣٩٤ يك باند مافیایی مواد مخدر به سر رهبرى معاون داخلی رژیم در زندان توسط زندانيان گوهرددشت کرج كشف شد.
بنابه اخبار رسيده باند مافيايى داخلى زندان با دادن (متادون داروى مخدر صنعتى بجاى مواد مخدر) به زندانيان سعى در معتاد كردن زندانيان دارند.
اين منبع مطلع گفت:"با در دسترس گذاشتن چاقو و ابزاری که در بیرون زندان نیز قابل دسترس نیست و بی اعتنایی گارد زندان به درگیری های درون بندهای زندان، سعى دارند زندانيان خطرناك را به جان زندانيان سياسى بيندازند."
وى إظهار داشت، وضعیت بسیار بد تغذیه زندان، وضعیت وخیم زندانیان بیمار،عدم رساندن دارو و رسیدگی به وضعیت آنان و وضعیت اسفناک بهداشتی هر روز وضعيت زندانيان سياسى را بدتر مى نمايد.
گفتنى است، علاوه بر اين آزار و شكنجه ها شكنجه سفيد و نصب ماهواره ها و امواج مخرب و سرطان زاى آن همچنان بر روى زندانيان ،هر روز وضعيت آنان را اسفناكتَر مى كند.




قتل یک جوان بلوچ به ظن حمل گازوئیل بدست مزدوران نیروی انتظامی

یک جوان اهل سیستان و بلوچستان در چابهار در اثر شلیک مستقیم ماموران انتظامی به قتل رسید. به گزارش فعالین بلوچ، سیف الله سلطانپور فرزند حنیف پس از آنکه نیروهای انتظامی در فلکه شیلات به وی مشکوک شده و دستور ایست می دهند توقف نمی کند و در تعقیب و گریز ماموران در حوالی فلکه تیس این شهر، به سمت وی شلیک می کنند که از ناحیه سر و پا مورد اصابت گلوله قرار می گیرد. گفته میشود که این جوان پس از اعزام به بیمارستان جان سپرده است.
فقط در دو ماهه اول امسال ۹۴ دستکم ۱۴ نفر صرفا به ظن حمل گازوئیل و یا عدم توجه به ایست ماموران کشته و زخمی شده اند که ۴ نفر از آنها زن و کودک بوده اند و در اغلب موارد گلوله به بالاتنه و سر قربانیان اصابت کرده است.





تجمع اعتراضی مردم روستاهای دزبن، حاجی آباد و چندوکان شهرستان قصرقند به کمبود شدید آب شرب

 روز جمعه اهالی روستاهای دزبن، حاجی آباد و چندوکان بخش ساربوک شهرستان قصرقند بخاطر کمبود شدید آب شرب که چندین سال است لاینحل مانده با حمل پلاکارد "آب شرب حق مسلم ماست" دست به تحصن و تجمع زدند.
روستاهای نامبرده جمعیتی بالغ بر چهار هزار و پانصد نفر جمعیت دارند و از روستاهای پرجمعیت و وسیع شهرستان قصرقند می باشند و مردم آن از آب های راکد و ناسالم برای شرب استفاده می کنند بطوریکه در ماه های اخیر بیشترین گزارش اسهال و مریضی های کلیوی به خاطر مصرف آب های غیر بهداشتی و ناسالم و شور شده است.
در پایان این تجمع با قرائت رنج نامه ای از طرف اهالی روستاهای دزبن، حاجی آباد و چندوکان خواستار حل اساسی این مشکل شدند.



بن بست در مذاكرات اتمي با رژيم ايران و خبر تمديد مذاكرات تا يك ماه ديگر 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس یکشنبه 7تیر 94 از وین : یک مقام بلندپایه دولت آمریکا تأیید کرد ضرب‌الاجل 30ژوئن در مذاکرات اتمی رد خواهد شد. بازگشت جواد ظریف وزیر خارجه رژیم ایران به تهران برای مشاوره در همین رابطه خواهد بود.
آسوشیتدپرس گفت: آمریکا بر داشتن دسترسی سرزده به سایتها بسیار بیشتر از آنچه رژیم ایران آماده دادن آن است پافشاری می‌کند. وزرای خارجه آلمان و فرانسه در کنار جان کری در وین به‌سر می‌برند و قرار است لاوروف نیز بعداً به آنها بپیوندد. 
فدریکا موگرینی مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت: احتمال رسیدن به توافق سخت است ولی غیرممکن نیست. خبرگزاري حكومتي ايرنا روز یکشنبه 28 ژوئن اعلام کرد که مذاکرات اتمی این کشور با قدرتهای جهانی برای یکماه دیگر تمدید شده است. 
یک مقام در تیم مذاکره کننده اتمی رژيم ایران گفت که ظریف و جان کری، همتای آمریکایی او، در مورد "متن توافقنامه و جزئیات" به تبادل نظر پرداختند و "مذاکرات می تواند بعد از موعد مقرر 30 ژوئن ادامه یابد." 
یک مقام آمریکایی هم گفت که تمام طرفهای حاضر در مذاکرات اتمی موافقت خود را با تمدید مدت مذاکرات تا بعد از موعد 30 ژوئن اعلام کردند. 
فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلستان روز یکشنبه7تیر 94 در وین به خبرنگاران گفت: ما دارای اختلاف جدی با رژیم ایران در زمینه‌های مختلف به‌خصوص تعبیر توافق لوزان هستیم. برای رسیدن به توافق نیاز به دادن امتیاز است. 
فیلیپ هاموند افزود: در مذاکرات اتمی خطوط قرمزی وجود دارد که نمی‌توان آنها را رد کرد و عدم رسیدن به توافق بهتر از یک توافق بد است.
روز شنبه لوران فابیوس در هنگام ورودش به وین گفت که ایران باید سه شرط را برای رسیدن به یک توافق اتمی بپذیرد. 
فابیوس گفت: «سه شرط برای تحقق این هدف وجود دارد که نمی توان از هیچکدام از آن ها چشم پوشی کرد، یکی این که توان ایران در تحقیقات و توسعه اتمی به طور دائم محدود شود، دوم نظام بازرسی مستحکم و قاطعی وضع شود که در صورت ضرورت پایگاه های نظامی را شامل شود و سوم در صورتی که ایران تعهدات خود را نقض کند، تحریم ها به صورت اتوماتیک بار دیگر اعمال شود.» 
گفتني است كه ضرب‌الاجل 10تیر یک سرفصل تعیین‌تکلیف برای رژیم و مشخصاً برای شخص خامنه‌ای است، در این مورد چندان تفاوتی نمی‌کند که خامنه‌ای در این ضرب‌الاجل پای امضای توافق و سرکشیدن زهر برود، یا توافق را به هم بزند یا باز هم برای مدت قابل توجهی امضای توافق را به تعویق بیندازد؛ در هر حالتی، خامنه‌ای بیش از پیش تضعیف خواهد شد و در این وضعیت رفسنجانی یک خطر بزرگ محسوب می‌شود.
خامنه اي از یک طرف مرز سرخ می‌کشد و از طرف دیگر برای آن راه خروج باز می‌کند. یعنی هم‌چنان میان «مرز سرخ» و «عقب‌گرد» بندبازی می‌کند و مشخص نمی‌کند که چه تصمیمی دارد. چرا؟ چون از یک طرف نمی‌تواند و نمی‌خواهد عمیقاً و ریشه‌یی از «بمب‌سازی» دست بردارد و از طرف دیگر مجبور است برای پایان تحریمها که حلقه تنگ‌شونده‌اش گلوی نظام را می‌فشارد، راهی بیابد. همچنین در قبال دلواپسان که جزیی از باند خودش هستند، به‌شدت ضعیف و فشار پذیر است. در چنین وضعیتی روشن است که نهایتاً پیامدهای هر تصمیمی که بگیرد، چه خوردن زهر و چه تلاش برای کش دادن گفتگوها، به‌گونه‌یی انفجاری به‌درونش خواهد ریخت و تمامی بحرانها را بیش از پیش تشدید خواهد کرد.

Sunday, June 28, 2015





همراهی بیش از 70 فعال صنفی معلمان با اسماعیل عبدی و تحصن مقابل اوین
 امروز شنبه ششم تیرماه پیرو نامه دادسرای زندان اوین مبنی بر ممنوع الخروج بودن اسماعیل عبدی دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران، ایشان به اوین مراجعه نمود.
با توجه به مراجعه آقایان علی اکبر باغانی و علیرضا هاشمی و ماندگار شدن و انتقالشان به درون زندان، مقرر شد تعدادی از فعالان صنفی سراسر کشور وی را همراهی نموده و تا بازگشت ایشان مقابل زندان اوین تحصن کنند.
با توجه آخرین اخبار رسیده از ساعت 11 صبح که نامبرده به درون دادسرای اوین رفته است هنوز بیرون نیامده و یاران همراه همچنان بیرون از اوین منتظر بازگشت وی هستند.





موج دستگیریهای جدیدی از سوی وزارت اطلاعات رژیم در شهرهای اهواز، حمیدیه و خرمشهر

 بنا به خبرهای رسیده در چند هفته گذشته نظام روحانی و وزارت اطلاعات رژیم دستگیریهای گسترده ای را در دستور کار قرار داده است و بازداشت شدگان بصورت کاملا وحشیانه و سیستماتیک مورد شکنجه و بدرفتاري قرار می گیرند.
در همین راستا همچنین خانواده های دستگیر شدگان اجازه انعکاس اخبار مربوط به فرزندان خود را ندارند و تهدید شده اند در صورت انعکاس خبر فرزندانشان آنها نیز دستگیر می شوند.
یک منبع مطلع و ساکن اهواز خبرهای فوق را تایید کرده و اعلام کرده که اکثر بازداشت شدگان از منطقه شلنگ آباد؛ ملاشیه؛ لشکر آباد؛ حمیدیه وکوت سید کریم هستند. در اینجا از تمام مجامع بین الملل حقوق بشر و دموکراسی خواهان، انتظار می رود در برابر این عمل ضد بشری رژیم روحانی سکوت نکرده و از این بازداشت شدگان و خانواده های آنان حمایت کنند.