Sunday, October 4, 2015



دستگیر شدگان اخیر اندیمشک در وضعیت بسیار بدی بسر می برند

#بگونه: به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، دستگیر شدگان شهر اندیمشک که در بامداد چهارشنبه ۲۵ شهریورماه با حمله و هجوم نیروهای امنیتی خامنه ای به خانه های فعالان سیاسی و کارگری شهر اندیمشک دستگیر شده بودند اینک در شرایط نامساعدی بسر می برند. شاپور رشنو و تعداد دیگری از دستگیرشدگان از جمله کسانی هستند که به دلیل داشتن بیماری و مشکلات مختلف مر
بوط به دوران بازداشت رنج می برند.
یک منبع مطلع در این ارتباط گفت که شاپور رشنو، از جمع این بازداشت شدگان از درد معده شدید رنج برده و شرایط جسمی بشدت نامساعدی دارد. همچنین ایشان می بایستی رژیم غذایی خاصی را در ارتباط با وضعیت معده خود رعایت کند که این مسئله در شرایط بازداشت میسر نیست. شاپور رشنو تا به حال دو بار با خانواده خود تماس گرفته و در آخرین تماس گزارش شده است که وی به سختی قادر به سخن گفتن بود.
همچنین علی نجاتی، از فعالان سندیکای کارگران هفت تپه و دیگر بازداشت شدگان اخیر در اندیمشک با وجود درد و مشکلات قلبی به بند امنیتی زندان کارون اهواز منتقل شده است.
بر اساس این گزارش، برادر علی محمد جهانگیری، دیگر فعال سیاسی بازداشت شده در شهر اندیمشک فوت کرده است اما دادستانی رژیم در این شهر با خروج او از زندان برای شرکت در مراسم مربوط به برادرش حتی برای یک ساعت هم موافقت نکرده است.
عزت الله جعفری دیگر فعال سیاسی نیز تنها با خانواده خود تماس کوتاهی داشته و از وضعیت دقیق او اطلاعی در دست نیست.
لازم به یادآوری است که در بامداد چهارشنبه ۲۵ شهریورماه، نیروهای امنیتی با هجوم به خانه های فعالان سیاسی و کارگری شهر اندیمشک، شاپور رشنو و همچنین آقایان “علی محمد جهانگیری”، “امیر رحیم خانی” و مادرش و “علی نجاتی” از فعالان سندیکای کارگران هفت تپه را بازداشت کردند. چندی بعد نیز عزت الله جعفری دیگر فعال سیاسی که در شب حمله به خانه های فعالان در منزل حضور نداشت خود را به مراجع امنیتی معرفی کرد.
این حمله خشونت آمیز نیروهای امنیتی رژیم برای بازداشت شاپور رشنو، موجب سقط جنین همسر او شده است.
لازم به ذکر است که نهاد بازداشت کننده این فعالان اطلاعات سپاه رژیم اعلام شده و پرونده این افراد در اختیار شعبه سه بازپرسی شهر اندیمشک قرار دارد.


#ایران #فعالان #کارگران #خانواده #زندان

No comments:

Post a Comment