Sunday, October 4, 2015



تهاجم هوایی روسیه به ارتش آزاد و مردم منجر به کشته شدن بیش از 50 غیر نظامی در سوريه شد 

#بگونه: در حالیکه یکی از مهمترین محورهای مورد گفتگو در مجمع عمومی سازمان ملل پرداختن به مساله جنگ در سوریه بوده است، اما به گزارش اورینت تلویزیون اپوزیسیون سوریه صبح امروز پنجشنبه 9مهر 94 هواپیماهای روسی در تهاجمی مجدد روستاهای مکرمیه و هاشمیه را در حومه شمالی حمص بمباران کردند.
به گفته کمیته‌های هماهنگی محلی تعدادی از شهروندان در این بمباران جان باختند و تعدادی نیز زخمی شدند.
یکی از فرماندهان ارتش آزاد سوریه، از گروه‌های مخالف حکومت بشار اسد، می‌گوید جنگنده‌های روسیه مواضع نیروهای تحت امرش را بمباران کردند.
جنگنده‌های روسیه چهارشنبه 30 سپتامبر برای نخستین بار دست به حملاتی در سوریه زدند و می‌گویند که مواضع داعش را بمباران کردند.
اما سرلشکر جمیع الصالح که در سال 2012 از ارتش دولتی سوریه جدا شد و به ارتش آزاد پیوست، به خبرگزاری رویترز گفت در حومه حماه که هدف حملات جنگنده‌های روس قرار گرفت، شبه‌نظامیان داعش حضور ندارند و این منطقه در کنترل ارتش آزاد سوریه هست.
بدین ترتیب قربانیان تهاجمهای هوایی روسی به شهرها و شهرکهای شمال استان حمص به بیش از 50تن بالغ می‌شود که در میان آنها کودکان و زنان نیز وجود دارند.
قربانیان در شهرهای تلبیسه، رستن و زعفرانه هستند.
به گزارش راديو فردا،در حالی که ناتو و آمریکا از حملات روسیه به مواضعی غیر از «داعش» در سوریه ابراز نگرانی کرده‌اند، وزارت خارجه رژيم ایران از عملیات نظامی این کشور در سوریه حمایت کرده و آن را «گامی در راستای مبارزه علیه تروریسم و بحران ناشی از آن در منطقه» خواند.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه رژيم ایران، روز پنج‌شنبه، ۹ مهر، گفت که «مبارزه واقعی و ریشه‌ای با پدیده تروریسم مستلزم عزم و اراده جدی و اقدام مشترک بین‌المللی بر پایه همکاری با دولت‌های عراق و سوریه» است.
خانم افخم عملیات نظامی روسیه در سوریه را «با توجه به درخواست رسمی» دولت این کشور، «گامی در راستای مبارزه علیه تروریسم و در مسیر حل بحران جاری ناشی از آن در منطقه» توصیف کرد.
پیش از حمایت سخنگوی وزارت خارجه ایران از عملیات نظامی روسیه در سوریه نیز یحیی رحیم صفوی، مشاور عالی و دستیار نظامی رهبر جمهوری اسلامی، روز جمعه، ۲۷ شهریور، تاکید کرده بود که این دو کشور با یکدیگر «هماهنگ» هستند و به همراه حزب‌الله لبنان به دولت سوریه «مشاوره نظامی می‌دهند».
روسیه و ایران دو متحد اصلی نظام بشار اسد در سوریه هستند و در همین حال خبرگزاری روسی «ریانووستی» روز چهارشنبه، ۱۸ شهریور، خبر داده بود که ایران و یونان اجازه استفاده از حریم هوایی خود را برای ارسال کمک‌های روسیه به سوریه صادر کرده‌اند.
در همین حال روزنامه لبنانی السفیر، نزدیک به حزب‌الله لبنان، نیز روز سه‌‌شنبه، ۲۴ شهریور، خبر داده بود که قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، شاخه برون‌‌مرزی سپاه پاسداران ایران، «در راستای تلاش‌های روسیه و ایران برای همکاری مشترک در سوریه» برای دومین بار طی یک ماه گذشته به مسکو سفر کرده است.
سفر پیشین قاسم سلیمانی به روسیه با انتقادهای آمریکا مواجه شد، اما ایران و روسیه گزارش‌ها درباره این سفر را رد کردند.
#سوریه #سازمان_ملل #روسیه #بمباران #کودکان

No comments:

Post a Comment