Sunday, October 4, 2015


اعزام صدها پاسدار و بسیجی از سوی رژیم ایران به خاک سوریه 

#بگونه: در حالیکه خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه در بیروت اظهار داشته که صدها پاسدار مزدور از سوی رژیم ایران برای شرکت در حملۀ زمینی از ده روز پیش با سلاح و تجهیزات نظامی وارد خاک سوریه شده اند و روند ورود پاسداران رژیم به سوریه طی روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت، آمریکا می‌گوید در صورت صحت این خبر٬ اوضاع در پی حملات روسیه به سوریه
 وخیم‌تر خواهد شد. کاخ سفید روز پنج‌شنبه (۱ اکتبر/ ۹ مهر) گفت چنین اقدامی در صورت تایید "یک تصویر قوی و مشخص" است که نشان می‌دهد حضور نظامی روسیه در سوریه اوضاع را وخیم‌تر خواهد کرد.
رژیم ایران تاکنون ادعا کرده است که در پشتیبانی از رژیم بشار اسد تنها به مشاوره نظامی بسنده کرده است، هر چند دلایل کافی در تأئید حضور سپاه پاسداران رژیم و به کارگیری شبه نظامیان شیعه عراقی و افغان در سوریه توسط رژیم ایران وجود داشته است.
خامنه ای نیز در همین رابطه در دیدار خود با کارگزاران و فرماندهان ارتش رژیم ایران گفت: "دشمن" یعنی آمریکا و دیگر قدرت های غربی، "به دنبال تسلیم شدن نظام اسلامی ایران هستند و با کوتاه آمدن در مقابل آنها دشمنی‌ها بر طرف نمی شود."
اینک باید با دخالت مستقیم روسیه در جنگ داخلی سوریه با پشتیبانی نظامی مسکو از رژیم دمشق تغییرات بزرگی را در جنگ داخلی سوریه انتظار کشید و به گفته کاخ سفید حضور ایران در سوریه را نشانه وخیم‌تر شدن اوضاع در این کشور دانست.
در همین حال قدرت های غربی و مخالفان میانه‌روی بشار اسد می گویند که نیروی هوایی روسیه طی دو روز گذشته اهدافی را در سوریه بمباران کرده اند که بر خلاف ادعای مقامات مسکو، متعلق به گروه "دولت اسلامی" نبوده اند.
حسن حاج‌علی یکی از فرماندهان "ارتش آزاد سوریه" گفته است که هواپیماهای روسیه پنجشنبه اول اکتبر حدود ٢٠راکت به روی یکی از پایگاه های این گروه در استان "ادلب" شلیک کرده اند.
در آمریکا جان مک کین، سناتور جمهوری‌خواه گفته است که هواپیماهای روسیه "ارتش آزاد سوریه" را که از پشتیبانی نظامی و مالی سازمان اطلاعات آمریکا برخوردار است بمباران می کنند.
لازم به یادآوری است که تا کنون بیش از ۲۵۰ هزار نفر در جنگ داخلی سوریه که در اوایل سال ۲۰۱۱ و با اعتراضات صلح‌آمیز مخالفان دولت بشار اسد آغاز شد کشته شده‌اند.

#ایران #سوریه #بمباران #مخالفان #ارتش_آزاد

No comments:

Post a Comment