Sunday, October 4, 2015



صراط نيوز: ظريف مردم را «خر » فرض كرده است؟
#بگونه: سایت صراط نیوز نزدیک به محمد تقی مصباح یزدی معروف به تمساح يزدي در یادداشتی با عنوان «آیا ظریف مردم را خر فرض کرده است؟» در باره دست دادن «اتفاقي» اوباما و ظريف، «ظريف» وزير خارجه دولت آخوند روحاني مي نويسد:
«نکته‌ای که در ابتدا مضحک و سپس تاسف بار به نظر می‌رسد، تلاش رسمی و غیر رسمی منصوبان و جیره خوران دولت راستگویان برای نشان دادن چهره حق به جانب و کاملا سهوی و «اتفاقی» بودن این «هم دستی» است. صرف نظر از تناقض آشکار اطلاعات دو طرف در محل این دیدار «اتفاقی» - که واقعه جدیدی نیست و همچون جزئیات برجام طرفین اخبار متضادی را منتشر می‌کنند - باید به این نکته مهم تاکید داشت که آیا ژنرال‌های سیاست خارجی و کارکشته‌های این ميدان، کوچک‌ترین احتمالی را برای چنین رویارویی نمی‌دادند که عکس العمل درخور جمهوری اسلامی ایران از خود نشان دهند؟»
صراط نيوز در ادامه مي نويسد: «به هر حال خوب یا بد باید پذیرفت که دستان «ظریف» در دستان «اوباما» جای گرفته است اما‌ای کاش مسئولین محترم دولت تدبیر و امید به جای فرافکنی و ساده انگاشتن مردم به صورت شفاف و با جسارت کامل از این دیدار «اتفاقی» سخن به میان می‌آوردند و جزئیات را برای هموطنانشان بیان می‌کردند. ای کاش رئیس جمهور محترم و وزیر امور خارجه انقلابی سرشان را بالا بگیرند و رخ در رخ ایرانی‌ها با قاطعیت از این «اتفاق» گفته و مردم را «خر» فرض نکنند.
باید از همه ملت عذرخواهی کنند. نه برای این دیدار اتفاقی و نه برای مواضع منفعلانه‌ای که ماههاست شاهد آنیم، بلکه برای این توضیحات کودکانه و ابله فرض کردن ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی. باید عذرخواهی کنند، نه از مصافحه و نه از احوالپرسی اوباما و ظریف بلکه از این شیوه ماست مالی!»
گفتني است كه اين همه جاروجنجال و بهنه جويي بر سر دست دادن ظريف با اوباما براي اين است كه بگويند چرا بدون اجازه خامنه اي مرز سرخ هاي نظام را رد كرده اند. باند خامنه‌ای ”دست دادن اتفاقی “ را دست آویزی برای عقب راندن باند مقابل برای دست بالا داشتن در نمایش انتخابات آتی خبرگان و مجلس رژیم قرار داده است. والا کیست که نداند این رژیم آنجا که ”حفظ نظام “و منافعش اقتضا می‌کند هر مرز سرخی برایش سبز سبز می‌شود. داستان کیک وکلت و مک فارلن و معاملات با آمریکا و یا دیدار با آدمیرال اسرائیلی در تهران و معامله سلاح با اسرائیل آن هم در زمان خود خمینی از این جنس است.
#ایران #مصباح_یزدی #ظریف #اوباما #دلواپسان

No comments:

Post a Comment