Sunday, October 4, 2015




بیانیه مشترک هفت کشور علیه حملات هوایی روسیه در سوریه

#بگونه: آمریکا، آلمان و چند کشور دیگر از روسیه خواستند، حمله به نیروهای میانه‌روی مخالف اسد را پایان دهد. در این حمله غیرنظامیان نیز کشته می‌شوند. دولت عراق "احتمالا" با حمله‌هوایی روسیه به "داعش" در این کشور مخالفت نخواهد کرد.
در بیانیه مشترکی که آلمان، ایالات‌متحده، بریتانیا و فرانسه در شامگاه پنجشنبه (یکم اکتبر / ۹ مهر) منتشر کردند از روسیه خواسته شده است که حمله‌های هوایی خود در سوریه را بر مبارزه علیه جنگجویان "دولت اسلامی" متمرکز کند.
ترکیه، عربستان و قطر نیز از این بیانیه پشتیبانی کرده‌اند.
در بیانیه مذکور همچنین تاکید شده است که حمله‌های روسیه به مواضع گروه‌های گوناگون اپوزیسیون سوری سبب ناامنی و تقویت افراط‌گرایی در سوریه خواهد شد.
آنها "نگرانی عمیق" خود را از حملات هوایی روسیه در حما، حمص و ادلب ابراز کرده و در بیانیه خود آوردند: «این حملات غیر نظامیان را قربانی کرد نه شبه‌نظامیان تروریست دولت اسلامی را.»
در بیانیه گفته شده است: «ما روسیه را فرا می‌خوانیم تا به حملات خود علیه اپوزیسیون سوریه و غیر نظامیان به‌سرعت پایان داده و تلاش‌های خود را بر مبارزه با دولت اسلامی متمرکز سازد.»
اتحادیه اروپا نیز روز جمعه (۲ اکتبر) بعد از انتشار گزارش‌هایی در مورد قربانی شدن غیر نظامیان اعلام کرد، حملات هوایی روسیه باید شبه‌نظامیان "دولت اسلامی" را هدف قرار دهد و به صورت هماهنگ‌انجام شود تا غیر نظامیان قربانی نشوند.
اما علاوه بر غرب فعالان سوری نیز مسکو را مورد انتقاد قرار داده و می‌گویند، مخالفان میانه‌روی اسد که مورد حمایت آمریکا قرار دارند نیز هدف این حملات قرار گرفته‌اند.
بر اساس گزارش‌هایی که خبرگزاری‌ها به نقل از نیروهای اپوزیسیون و گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه (مستقر در لندن) منتشر کرده‌اند، در حمله‌های هوایی روسیه در سوریه گروه های شورشی میانه‌رو نیز هدف قرار گرفته‌اند. این گروه‌ها از پشتیبانی غرب برخوردارند.
به گفته یک سخنگوی "ائتلاف ملی سوریه" که بزرگ‌ترین ائتلاف گروه‌های اپوزیسیون سوریه به‌شمار می‌رود، در حمله‌های هوایی روسیه تاکنون ده‌ها غیرنظامی نیز کشته شده‌اند.
#ایران #سوریه #روسیه

No comments:

Post a Comment