Sunday, October 4, 2015



گزارشی از اعتراضات گسترده اقشار گوناگون مردم در سراسر کشور

#بگونه : بنا به گزارشات رسیده مردم به جان آمده از ستم رژیم چپاولگر در تمام شهرهای کشور برای رسیدن به حق و حقوق پایمال شده خود دست به تجمع ، اعتراض و اعتصاب میزنند و در مقابل سرکوبگران رژیم تا جادیکه میتوانند مقاومت میکنند.
تجمع اعتراضی گروهی از کارگران اداره گاز در اسلام آباد غرب
گروهی از کارکنان پیمانی اداره گاز در اعتراض به پرداخت نشدن شش ماه حق سنوات و غذا و پوشاک در محل اداره تجمع اعتراضی کرده و خواهان دریافت حقوق و مزایای عقب‌افتاده خودشان شدند. کارگران به کارگزاران رژیم که تلاش داشتند با وعده‌های پوشالی آنان را متفرق کنند گفتند: ما به خوبی می‌دانیم که حق ما را ضایع می‌کنید و حق خوری می‌کنید. 
تجمع اعتراضی گروهی از اهالی و خانواده‌ها در مقابل اداره آب شهر مهران
تعدادی از اهالی و خانواده‌ها در اعتراض به قطع مستمر آب آشامیدنی و بی آبی که مشکلات جدی برای مردم و خانواده‌ها ایجاد کرده است در محل شرکت آب و فاضلاب شهرستان مهران واقع در خیابان سعدی این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند. خانواده‌ها در اعتراض خود می‌گفتند که از اول مهر امسال که مدارس هم باز شده این مشکل چند برابر شده و مشکلات بهداشتی زیادی ایجاد شده است.
کارگزاران رژیم در اداره آب مهران گفتند: که به‌دلیل کاهش جدی در منابع آبی این شهرستان اجبارا خانواده‌ها با هفته‌ای سه الی چهار روز کم آبی و بی آبی مواجه خواهند شد، باید آب را جیره بندی بکنند که همین موضوع باعث اعتراض بیشتر تجمع‌کنندگان شد.
تجمع اعتراضی گروهی از کارگران شرکت شیر و لبنیات کنگاور 
صبح روز چهارشنبه هشتم مهر گروهی ازکارگران شرکت شیر و لبنیات شهرستان کنگاور واقع در شهرک صنعتی کنگاور در کیلومتر 5 کنگاور در اعتراض به نگرفتن حقوق و مزایا به مدت سه ماه در محل مدیریت این شرکت تجمع اعتراضی برگزار کرده و خواهان گرفتن حق و حقوق خودشان شدند که ایادی رژیم هم بلافاصله تلاش کردند که با دادن وعده وعید جلوی ادامه تجمع کارگران را بگیرند.
تجمع اعتراضی کارگران قراردادی پتروشیمی در نفت شهر 
صبح روز چهارشنبه 8مهر 94 گروهی از کارگران پتروشیمی در شهرستان نفت شهر واقع در استان کرمانشاه، در اعتراض به پایین بودن سطح حقوق و گرانی هزینه‌های زندگی و بالا بودن نرخ تورم در محل این شرکت واقع در جاده کمربندی نفت شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند.
روز چهارشنبه هشتم مهر اعتصاب و اعتراض اقشار مختلف در شهرهای مختلف میهن ادامه داشت. حقوق پرداخت نشده، اخراج از کار و اخاذیهای حکومتی مضمون مشترک اعتراضات مردمی است:
تجمع اعتراضی کارکنان کارخانه تبریز کف برای چندمین بار مقابل فرمانداری ویژه مرند 
کارگران کارخانه تبریز کف در مرند بعد از ٢۴ماه برای تحقق وعده‌هایی که درباره مطالباتشان به آنها دادند اما عملی نشده روز چهارشنبه 8مهر 94 مقابل فرمانداری این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنها اعلام کردند می‌خواهند با این تجمعات نشان دهند که وعده‌های داده شده به آنها جز سراب و دروغ چیز دیگری نیست و لذا دیگر دست از اعتراض بر نمی‌دارند تا مطالبات‌شان تأمین شود. کارگران به جان آمده تأکید کردند برای تحقق حقوقشان هر کاری لازم باشد انجام می‌دهند چون حق گرفتنی است و برای آن باید زحمت کشید.
دومین روز اعتصاب کارگران معدن کرومیت در فاریاب 
روز چهارشنبه 8مهر94 کارگران معدن کرومیت در منطقه فاریاب استان کرمان در اعتراض به پرداخت نشدن به موقع حقوق دست به اعتصاب زده و برای دومین روز متوالی از رفتن به سرکار امتناع کردند. این معدن کرومیت در 6کیلومتری فاریاب واقع شده و مدیر معدن از بازنشستگان نیروهای سرکوبگر رژیم است.
تجمع اعتراضی کارگران اخراجی دامداری آپادانا در ماهیدشت 
صبح روز چهارشنبه 8مهرماه 94 کارگران اخراجی دامداری آپادانا در شهرستان ماهیدشت در اعتراض به تعطیلی و اخراجشان تجمع اعتراضی کردند، صاحبان این مجتمع اعلام کرده‌اند که به‌دلیل پایین بودن نرخ خرید شیر و گرانی علوفه و سایر هزینه‌های نگهداری دامها از طرف دیگر قادر به ادامه کارنیستند.
تجمع اعتراضی پیمانکاران در محل شهرداری در کرمانشاه 
صبح روز چهارشنبه 8مهر پیمانکارانی که برای شهرداری کرمانشاه مشغول انجام پروژه‌های مختلف هستند در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات خودشان از طرف شهرداری رژیم در محل دفتر شهرداری کرمانشاه تجمع اعتراضی کردند. 
تجمع اعتراضی گروهی از فروشندگان موبایل و لوازم خانگی در مقابل اداره مالیات رژیم درکامیاران 
صبح روز چهارشنبه 8مهر 94 گروهی از صاحبان صنف فروش موبایل و لوازم خانگی در شهرستان کامیاران در اعتراض به اخاذی 45درصدی جریمه مالیات و عدم توانایی در پرداخت چنین مبلغی، در مقابل اداره مالیات واقع در خیابان معلم غربی تجمع اعتراضی کردند.
تجمع اعتراضی گروهی از بازنشستگان تأمین اجتماعی در گیلانغرب:
روز سه‌شنبه 7مهرماه 94 گروهی از بازنشستگان تأمین اجتماعی شهرستان گیلانغرب در کرمانشاه، در اعتراض به قبول نکردن بیمه‌های تکمیلی از سوی مراکز درمانی و محاسبه نرخ درمان به‌صورت آزاد از طرف این مراکز و بی‌اعتباری بیمه تکمیلی، در محل معاونت درمان تأمین اجتماعی گیلانغرب واقع در خیابان شاهد این شهرستان تجمع اعتراضی برگزار کردند.
تجمع اعتراضی گروهی از خانواده‌ها در مقابل فرمانداری رژیم در اعتراض به قطع یارانه در صحنه 
صبح روز سه‌شنبه گروهی از خانواده‌هایی که در شهرستان صحنه یارانه به آنها تعلق نگرفته و یا پرداخت آن عقب‌افتاده برای دومین بار طی چند روز اخیر در مقابل فرمانداری صحنه تجمع اعتراضی برگزار کردند، ایادی رژیم به این خانواده‌ها گفته‌اند که بررسی پرونده آنها حداقل تا دو ماه دیگر طول می‌کشد.
ترک تحصیل اجباری به‌دلیل نبودن معلم در روستای گلیه در مریوان 
چهارشنبه 8مهر ، کارگزاران رژیم در آموزش و پرورش، معلم راهنمایی برای روستای گلیه نفرستاده‌اند که باعث شده دانش‌آموز مجبور به ترک تحصیل شوند.
اهالی روستا هم در اعتراض به این مسأله فرزندان خود در دوره ابتدایی را هم به مدرسه نفرستاده‌اند و گفته‌اند تا دوره راهنمایی راه نیفتد آنها را به مدرسه نمی‌فرستیم.
تجمع اعتراضی گروهی از کارکنان شرکت تولیدی سپهر غرب در کرمانشاه 
روز سه‌شنبه 7مهرماه 94 تعدادی از کارکنان شرکت تولیدی سپهرغرب واقع در شهرک صنعتی کرمانشاه که در تولید و بسته بندی موادغذایی فعالیت دارند، در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق شهریورماه تجمع اعتراضی برگزار کردند.

No comments:

Post a Comment