Sunday, October 4, 2015



یمن روابط دیپلماتیک خود را با رژیم ایران قطع کرد

#بگونه :بنا به گزارش شبكه تلویزیونی عدن ،دولت یمن به ریاست عبد ربه منصور هادی، اعلام کرد ،روابط دیپلماتیک خود را با رژیم ایران قطع میکند.
بنا به گزارش العربیه خبر قطع روابط دیپلماتیک یمن و رژیم ایران طی دقایقی بازتاب وسیعی در خبرگزاری‌ها و شبکه‌های خبری جهانی داشت.
رژیم ایران حامی اصلی شبه‌نظامیان حوثی به شمار می‌آید که از سال گذشته با اقدام‌های نظا
می خود و با کمک وفاداران به علی عبدالله صالح رئیس جمهوری مخلوع یمن، مناطق وسیعی از این کشور از جمله صنعا پایتخت را تصرف کردند.
شبه‌نظامیان به این حد بسنده نکرده بلکه حرکت به سمت عدن در جنوب یمن را هم آغاز کردند. این مساله باعث تشکیل ائتلاف عربی به رهبری پادشاهی عربی سعودی برای حمایت از مشروعیت در یمن شد. کمک این ائتلاف به نیروهای مقاومت مردمی هوادار عبد ربه منصور هادی تا کنون باعث شده است بسیاری از مناطق به ویژه در جنوب و مرکز از جمله عدن، از شبه‌نظامیان باز پس گرفته شود.
با این وجود رژیم ایران همچنان به کمک‌های خود به شبه‌نظامیان ادامه می‌دهد. چند روز پیش نیروهای ائتلاف عربی، یک لنج ویژه ماهیگیری در دریای عرب را توقیف کردند که حامل اسلحه و مهمات برای حوثی‌ها بود. سرنشینان این لنج دستگیر شده‌اند.
پیش از آغاز اقدام حوثی‌ها در تصرف مناطق یمن، بارها دولت این کشور از کشف و توقیف محموله‌های اسلحه ایرانی در دریا یا مناطقی در شمال یمن خبر داده بود. تعدادی از اعضای سپاه پاسداران رژیم ایران هم مدتی دستگیر شده بودند که سپس توسط حوثی‌ها آزاد شدند.
پس از تصرف صنعا توسط حوثی‌ها و پیش از آغاز عملیات ائتلاف عربی، این گروه شورشی، توقف پرواز مستقیم روزانه میان تهران و صنعا امضا کرده بود که پس از آغاز عملیات ائتلاف، این پروازها متوقف شد.
یک روز پیش هم بحرین در اعتراض به دخالت‌های رژیم ایران در امور داخلی‌اش، سفیر خود را از تهران فراخواند و به کاردار رژیم ایران ۷۲ ساعت مهلت داد تا خاک بحرین را ترک کند.
#ایران #یمن 
#قطع_روابط_دیپلماتیک #شبه_نظامیان_حوثی

No comments:

Post a Comment