Sunday, October 4, 2015



نمایش تابلوهای نقاشی آدلف هیتلر توسط بنیاد مستضعفان رژیم !

#بگونه: بنیاد مستضعفان رژیم که بر خلاف نامش خود از عوامل بزرگ ایجاد کننده فقر و مستضعف و تولید کننده دزد و غارتگر در ایران است تا بدین وسیله سرمایه های مردم دردمند و بیچاره را به جیب خود بزند، در یک حرکت دیکتاتورپسندانه، در حالیکه در بسیاری از کشورهای دنیا نامگذاری فرزندان به آدلف هیتلر مستوجب پیگردهای قضایی است و جرم به حساب می آید، دو نقاشی اثر آدولف هیتلر، دیکتاتور دوران ناسیونال سوسیالیسم در آلمان را در نمایشگاهی در تهران به معرض تماشای عموم می گذارد.
این نمایشگاه از ۱۳ مهر به مدت دو هفته در در تهران آغاز به کار خواهد کرد و سازمان‌دهنده نمایشگاه بنیاد مستضعفان رژیم است.
بنیاد مستضعفان رژیم می‌خواهد در نمایشگاهی با عنوان "رنگ، بوم، معماری" آثاری از "هنرمندان مطرح ایرانی و خارجی" را به نمایش بگذارد که "تاکنون دیده نشده‌اند". دو نقاشی اثر آدولف هیتلر، دیکتاتور نازی نیز در میان این آثار است.
آدولف هیتلر پیش از آنکه به دنیای سیاست وارد شود، آرزو داشت به عنوان هنرمند زندگی خود را بگذراند. او دو بار در امتحان ورودی دانشگاه هنر وین شرکت کرد و هر دو بار رد شد. او پس از شرکت در جنگ جهانی اول، در مونیخ از فروش کارت‌پستال‌هایی که می‌کشید خرج زندگی خود را در می‌آورد و در آرزوی آن بود که مهندس معمار شود.
اما پرسش اصلی در اینجاست که بنیاد مستضعفان رژیم گرچه هم ذات پنداری بزرگی بین خود و هیتلر می بیند اما به چه مناسبت قصد دارد نقاشی‌های هیتلر را که در مجموع از سوی کارشناسان هنری فاقد ارزش هنری ارزیابی می‌شوند، در کنار آثار نقاشان نامبرده به نمایش بگذارد. از سوی دیگر همچنین مشخص نیست که دو نقاشی هیتلر چگونه به خزانه "رنگ و نقش" بنیاد مستضعفان رژیم راه یافته‌اند. گفته می شود در ماه نوامبر سال ۲۰۱۴ یک تابلوی ۲۸ در ۲۲ سانتی‌متری دوره جوانی هیتلر در شهر نورنبرگ آلمان به بهای ۱۳۳ هزار یورو فروخته شد. نام خریدار این اثر افشا نشد، تنها گفته شد که اهل خاورمیانه است. فروشندگان اثر دو خواهر حدودا ۷۰ ساله اهل ایالت هسن آلمان بودند و تابلو را از پدربزرگشان به ارث برده بودند که او نیز به نوبه خود آن را در سال ۱۹۰۶ از گالری‌ای در مونیخ خریده بود.

#ایران #هیتلر #هنر #نمایشگاه #دیکتاتور

No comments:

Post a Comment