Thursday, July 2, 2015





فيليپ هاموند: مذاكرات اتمي با رژيم ايران تا كنون پيشرفتي نداشته است 

 فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلستان روز پنجشنبه 2 ژوئیه از عدم پيشرفت در مذاكرات اتمي بار رژيم آخوندها خبر داد و گفت 
تلاش خواهند کرد تا موعد مقرر 7 ژوئیه طرفین به توافق برسند. 
وزير خارجه انگلستان كه براي ديدار با جان كري به وين رفته است در فرودگاه اين كشور گفت: "تاکنون پیشرفتی نداشته ایم.” 
تلویزیون سی.ان.ان در گزارشی از وین در روز چهارشنبه 10تیر گفت: باراک اوباما تحت فشار بسیار زیادی در رابطه با مذاکرات اتمی قرار دارد. منتقدان مطرح می‌کنند توافقی که او دنبال آن است توافق خوبی نخواهد بود. 
باراک اوباما در اظهارات سه‌شنبه خود بر لزوم اجرای توافق لوزان تأکید کرد. بخشی از این توافق موضوع راستی آزمایی است. بازرسی از سایتهای نظامی مشکوک توسط آژانس اتمی ‌بخش مهمی از این راستی آزمایی می‌باشد. 
گزارشگر سی.ان.ان از وین گفت: مذاکرات سختی باقی است و بسیاری موضوعات حل و فصل ناشده وجود دارد. 
ریچارد آرمیتاژ معاون سابق وزارت‌خارجه آمریکا به رویتر گفت: من نمی‌دانم چطور توافقنامه‌ای می‌تواند استانداردهای قابل‌قبول را داشته باشد در حالی‌که بازرسیهای سرزده به همه سایتها در آن گنجانده نشده باشد .
وی افزود: من نمی‌دانم شما چگونه می‌توانید یک نظام راستی آزمایی داشته باشید بدون این‌که بازرسیهای سرزده در هر زمان و در هر مکان، داشته باشید … 
جرج پرکوویچ کارشناس مؤسسه کارنگی برای صلح بین‌المللی و منع تکثیر اتمی گفت: کره شمالی با وجود اینكه برنامه شناخته شده پلوتونیوم خود را محدود کرده بود اما به‌دنبال برنامه غنی‌سازی اورانیوم بود.
در همین حال یوکیو آمانو، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه وارد تهران شد تا با مقامات این کشور در باره پیچیده ترین عملیات بازرسی برای روشن شدن ابعاد نظامی برنامه اتمی ایران گفتگو کند. 
به گزارش العربيه،قرار است فدریکا موگرینی، وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا نیز روز پنجشنبه برای دیدار با جان کری وارد وین شود. وانگ یی، وزیر امور خارجه چین نیز وارد وین شد. او برای اولین بار در این دور از مذاکرات شرکت می کند.

No comments:

Post a Comment