Tuesday, April 7, 2015



بازداشت "مختار زارعی" به دلیل ابراز مخالفت با حکم اعدام در صفحه فیسبوک

#بگونه: به گزارش فعالین حقوق بشر در ایران، با گذشت بیست روز از بازداشت مختار زارعی در سنندج، از سرنوشت و وضعیت وی اطلاعی در دست نیست.


مختار زارعی، فعال سیاسی روز ۲۴ اسفند ماه با حکم دادستانی در منزل بازداشت و بعد از مدتی به گفته نزدیکانش در جلسه‌ای چند دقیقه‌ای به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق نوشتن مطلبی در فیسبوک تفهیم اتهام شد.


او یک ماه قبل به صورت کتبی به شعبه اول دادگاه انقلاب رژیم در سنندج احضار شده بود. آزاد نمکی، فعال سیاسی و از نزدیکان مختار زارعی به روز می‌گوید وی روز سه‌شنبه ۴ فروردین‌ماه از زندان مرکزی سنندج به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل شده است.


به گفته آقای نمکی خانواده موفق به تماس با وی نشده و این خبر از زندان به بیرون درز پیدا کرده است. فرشاد مرادی وکالت مختار زارعی را به عهده گرفته اما تا کنون موفق به مطالعه پرونده موکل خود نشده است.


به گفته آزاد نمکی "مختار زارعی" در یک جلسه چند دقیقه‌ای به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق انتشار مطلبی در فیسبوک در مورد اعدام تفهیم اتهام شده است. مختار زارعی که از بیست روز پیش بازداشت شده تا کنون موفق به تماس و ملاقات با خانواده و بستگان خود نشده است. وی از اعضای سابق اتحادیه دموکراتیک دانشجویان کرد و جبهه متحد کرد است که در سال ۸۸ هم در جریان برگزاری مراسم دومین سالگرد کشته شدن ابراهیم لطف‌اللهی بازداشت و پس از ۳ ماه در سال ۸۹ با تودیع وثیقه آزاد شده بود.


 

No comments:

Post a Comment