Saturday, April 25, 2015


۶ زندانی سیاسی پرونده موسوم به «متهمان فیس بوکی» در آستانه اعتصاب غذا
 
بگونه: شش زندانی پرونده موسوم به «متهمان فیس بوکی،در اعتراض به وضعیت وخیم در بند عمومی شامل زندانیان با جرائم عادی، و در اعتراض به اعمال فشار سپاه پاسداران در دادگاه که منجر به صدور احکام ناعادلانه برای آنان شده، در آستانه اعتصاب غذا قرار دارند.

بنا به گزارش "فعالان در تبعید", امیر گلستانی، فریبرز کاردار، مسعود طالبی، مسعود قاسم خانی، مهدی ری شهری، محمد امین اکرمی، شش زندانی پرونده موسوم به «متهمان فیس بوکی» که پس از تایید حکم ۵۶ سال بازداشت، به قرنطینه بند هشت زندان اوین منتقل شدند، در اعتراض به وضعیت وخیم در بند عمومی شامل زندانیان با جرائم عادی، و در اعتراض به اعمال فشار سپاه پاسداران در دادگاه که منجر به صدور احکام ناعادلانه برای آنان شده، در آستانه اعتصاب غذا قرار دارند.

اوایل خرداد ۹۳، امیر گلستانی و هفت متهم دیگر این پرونده، پس از ماه ها بازجویی در سلول انفرادی سپاه، ابتدا طی رای شعبه بیست و هشت بیدادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، هر یک برای اتهاماتی نظیر توهین به مقدسات، اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی، توهین به رهبری، توهین به قوای سه گانه و تبلیغ علیه نظام، به ۲۰ سال و ۹۱ روز حبس محکوم شده بودند.

زندانیان یادشده در بیدادگاه بدوی کلیه اتهامات وارده را رد کرده بودند، و در حالی که طبق وعده قاضی دادگاه تجدید نظر، امیدوار به تبرئه از اتهامات و آزادی بودند، اما پس از تایید احکام در دادگاه تجدید نظر، بطور ناگهانی از بند ۳۵۰ ، به بند هشت زندان اوین منتقل شدند. رویا صابری نژاد و نغمه شاهسوندی، دو زندانی دیگر این پرونده هستند که اولی در زندان قرچک ورامین نگهداری می شود و گفته می شود دیگری فعلا به قید وثیقه آزاد است.

طبق اطلاع، این افراد، تنها به استناد دوستی در فیس بوک، منتسب به «عضو یک گروه فیس بوکی»، و متهم به «اجتماع و تبانی» شدند!

حکم دادگاه بدوی، نهایتا در دادگاه تجدید نظر تایید شد.

احکام زندانیان یاد شده نهایتا، طبق ماده ۱۳۴ قانون جدید مجازات اسلامی تجمیع شد و اشد مجازات که ۷ سال برای هر متهم بود، به آنها ابلاغ و اجرا شد.

گفتنی است بازداشت کاربران فیس بوک در ایران مسبوق به سابقه است. هانیه فرشی یکی از کاربران فیس بوک بود که در سال ۸۹ طی یورش ماموران امنیتی

بازداشت و به حبس محکوم شد. او سال ۹۲، از زندان آزاد شد. ناهید گرجی آخرین

قربانی فیس بوکی در جمهوری اسلامی ایران است که ماهها پس از بازداشت در زندان وکیل آباد مشهد، اطلاعی از وضعیت وی در دست تیست. و سهیل عربی یکی از حادترین پرونده های فیس بوکی در ایران است که به اعدام محکوم شده است.

 
 

No comments:

Post a Comment