Tuesday, April 7, 2015


جلوگیری از دفن هموطن بهایی در قبرستان عمومی تبریز
بگونه: به گزارش فعالین حقوق بشر در ایران یک هموطن بهایی به دلیل جلوگیری مسئولین قبرستان عمومی تبریز از دفن وی، او را بدون اطلاع خانواده در شهر دیگری دفن کردند.
مسئولین قبرستان عمومی تبریز موسوم به وادی رحمت از دفن این هموطن بهایی بنام آقای مروتی که در ۲۹ اسفند ماه سال گذشته در تبریز فوت کرده جلوگیری کردند و جسد متوفی را بدون اطلاع خانواده و انجام مراسم مذهبی در شهر میاندوآب به خاک سپردند.
یک هموطن بهایی در این رابطه می گوید: "خانواده آقای مروتی، جسد متوفی را صبح روزی که فوت کرده بود برای دفن به گورستان وادی رحمت بردند که مسئولین مربوطه به ایشان گفتند جسد را به سردخانه گورستان تحویل دهند و به خانه برگردند تا با ایشان تماس گرفته شود. چند ساعت بعد یک نفر از وادی رحمت تماس گرفت و به خانواده مروتی گفت که اجازه دفن داده نشده و جسد برای دفن به میاندواب برده شده است."
این در حالی است که در یک سال و نیم گذشته به هیچ هموطن بهایی در تبریز اجازه دفن داده نشده و همه متوفیان بدون اطلاع خانواده هایشان در شهرهای اطراف تبریز دفن شده اند. در طی این مدت، خانواده های بهاییان فوت شده برای رفع مشکل، خواستار ملاقات با جلالی، رئیس قبرستان عمومی تبریز (وادی رحمت) شده اند ولی وی تاکنون حاضر به پذیرش و پاسخگویی نشده است.
#ایران #بهایی #تبریز #مراسم_مذهبی #بگونه
 
 

No comments:

Post a Comment