Saturday, April 25, 2015


افسردگی و خودکشی جوانان از دیگر آثار شوم حکومت جنایتکار آخوندی
بگونه: نتیجه 37 سال حکومت آخوندی در ایران، جدا از گسترش و دامنه شدید فقر و بیکاری و اعتیاد و فحشا در کشور، گرایش افراد و بویژه جوانان بسوی دلمردگی و در نهایت افسردگی است که در موارد بسیاری منجر به خودکشی و یا خودسوزی این سرمایه های ملی کشور می شود.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، چند روز پیش، یک جوان بانه‌ای به نام قهرمان رزگه‌یی ٢٢ ساله در منزل شخصی با زدن شاهرگ دست اقدام به خودکشی کرد.
قهرمان رزگه‌یی پس از بریدن شاهرگ دست بیهوش شده و سپس توسط خانواده‌اش به بیمارستان انتقال و پس از یک روز بستری در بیمارستان به دلیل خونریزی شدید جان خود را از دست داده است.
خبرنگار کُردپا در بانه به نقل از یک منبع مطلع اعلام کرد: پیشتر نیز، این جوان کُرد با حلق‌آویز نمودن خود با طناب‌دار، اقدام به خودکشی کرده بود، اما خانواده وی مانع این اقدام شده بودند.
قهرمان رزگه‌یی اهل بخش ننور از توابع شهرستان بانه می‌باشد و پس از یک ترم تحصیل در دانشگاه، ترک تحصیل کرده و گفته می‌شود، وی دچار افسردگی شده بود.
براساس آخرین تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده در مورد خودکشی، در ایران از هر ٢٠ نفر افسرده ١٢ نفر اقدام به خودکشی می‌کنند و از هر ٣٠ حالت خودکشی در میان دانشجویان، ٨ حالت پسر و ٢٢ حالت دیگر دختر می‌باشند.
با استناد به آمار ثبت شده در مرکز آمار آژانس خبررسانی کُردپا، طی فروردین‌ماه سال جاری، ٦ شهروند کُرد در کُردستان ایران اقدام به خودکشی و جان خود را از دست داده‌اند.
در ایران، شمار خودکشی روز به روز در حال افزایش و گفته می‌شود، روزانه به‌طور متوسط ١٣ نفر از طریق خودکشی به زندگی خود پایان می‌دهند.
وضعیت نا‌بسامان اقتصادی، بیکاری و نداشتن آینده روشن، علاوه بر آن نداشتن امید به تغییر وضعیت موجود، سرکوب اجتماعی، قوانین تبعیض‌آمیز و عدم توانایی فرد برای "انتخاب" در عرصه‌های مختلف زندگی مثل یافتن همسر، شغل و غیره از علل بالا رفتن یکباره آمار خودکشی در ایران به شمار می‌رود.

#ایران #خودکشی #خودسوزی #تبعیض #انتخاب #فقر #طناب_دار #جوانان #جنایت
 
 


No comments:

Post a Comment