Tuesday, April 7, 2015


گزارشی از تجمعات اعتراضی کارگری در سال جدید
 
تجمع اعتراضی کارگران کشتارگاه «مرغ کیسم» درگیلان
۱۸۰ کارگر کشتارگاه صنعتی «مرغ کیسم» در استان گیلان پس از تعطیلات رسمی نوروز در
اعتراض به تعویق بیش از چهار ماه حقوق‌شان هر روز در محوطه کارخانه، اداره کار یا مقابل فرمانداری آستانه اشرفیه تجمع می‌کنند.
این کارگران زحمتکش که هر کدام سابقه 8تا 12سال کار در کشتارگاه صنعتی کیسم دارند از آذرماه سال گذشته تا کنون حقوق خود ر ا دریافت نکرده‌اند و عیدی و سنوات خدمت نیز به آنها پرداخت نشده است.
-------------------------
ادامه اعتصاب کارگران لوله و نورد صفا تا حصول كليه مطالباتشان
بنا به گزارشهاي رسيده، كارگران لوله و نورد صفا در ساوه پس از اينكه تعطيلات سال نو به اتمام رسيد و به سر كار خود بازگشتند، به دليل عدم پرداخت سه ماه حقوق و عيدي و پاداش از سال گذشته دست به اعتصاب زدند و خواهان مطالبات معوقه خود شدند و اعلام كردند تا به نتيجه رسيدن خواسته ها و مطالباتشان به اعتصاب و اعتراض خود ادامه خواهند داد.
------------------------
خط توليد پتروشيمي اروميه تعطيل شده است
بنابر اخبار دريافتي، خط توليد كارخانه پتروشيمي اروميه نزديك به سه هفته است كه بدليل نداشتن مواد اوليه اسيد، تعطيل شده وكارگران اين خط به كارهاي حاشيه اي دركارخانه مشغولند و كسي هم در اين زمينه جوابگو نيست.
-----------------------
تجمع اعتراضي كارگران شركت مس ايرانيان
بنا به گزارش رسیده، صبح يكشنبه 16 فروردين ماه، 100 تن از كارگران شركت معدن مس ايرانيان (كرمان) در اعتراض به سه ماه حقوق معوقه خود در مقابل اين شركت تجمع كردند. كارگران معترض در اين تجمع اعلام كردند كه تا دريافت حقوق معوقه شان دست از كار كشيده و به كار ادامه نخواهند داد. لازم به يادآوري است كه كارگران از ساعت 9 صبح تا ظهر به تجمع خود ادامه دادند.
#ایران #کارگران #اعتراض #اعتصاب #کارخانه #بگونه
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment