Saturday, April 25, 2015


دانشجویان امیرکبیر یکصدا خواستار بازگشت دانشجویان محروم‌شده از تحصیل، به دانشگاه شدند
#بگونه : پس از ۸ سال تعطیلی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر آغاز دور جدید فعالیت خود را با یک مراسم سخنرانی جشن گرفت. یکی از سخنرانان گفت دانشجویان تنها گروهی بودند که هیچگاه نگذاشتند شمع آزادی‌خواهی در ایران خاموش شود.
روزنامه اصلاح‌طلب "اعتماد" در شماره روز سه‌شنبه (اول اردیبهشت/ ۲۱ آوریل) اعتماد نوشت، دانشجویان امیرکبیر دیروز عصر به نمایندگی از جنبش دانشجویی آیین گشایش انجمن اسلامی این دانشگاه را جشن گرفتند. در این مراسم دانشجویان امیرکبیر یکصدا خواستار بازگشت دانشجویان محروم‌شده از تحصیل به دانشگاه شدند.
اعتماد در گزارش خود نوشت، دانشجویان هم با نوشته‌هایی در دست تلاش می‌کردند تا این خواسته را از دیوارهای سالن آمفی تئا‌تر مرکزی دانشگاه در خیابان حافظ به چند کیلومتر آن طرف‌تر برسانند تا شاید این دادخواهی با کمک کارگزاران قضایی موجب بازگشت دانشجویانی شود که حالا چند سالی است دیگر پشت میز و در کلاس درس حاضر نیستند.
در دروه ۸ ساله ریاست جمهوری پاسدار احمدی‌نژاد صدها دانشجو اخراج، تعلیق یا ستاره‌دار شدند و فعالیت ده‌ها تشکل و نشریه دانشجویی متوقف گردید. بازنشسته‌کردن اجباری استادان دانشگاه و ایجاد مشکل برای اساتیدی که معتقد به استقلال و حفظ شأن علمی دانشگاه بودند، یکی دیگر از اقدام‌های پاسدار احمدی‌نژاد بود.
پایان دادن به فضای امنیتی و مدیریت پادگانی در دانشگاه‌ها یکی از وعده‌های آخوند حسن روحانی در تبلیغات انتخاباتی خود بود. تحقق این وعده آحوند شیاد در دانشگاه‌ها در دو سال اخیر با موانع جدی روبرو بود.
رضا خاتمی، دبیرکل سابق جبهه مشارکت، یکی از سخنرانان مراسم امیرکبیر بود. او در آغاز سخنرانی دانشجویان را تنها گروهی معرفی کرد که هیچگاه نگذاشتند شمع آزادی‌خواهی در ایران خاموش شود. با این‌حال او گفت، "به نظر می‌رسد امروز نیاز داریم در دوران جدیدی که آغاز شده به نقش دانشجو و دانشگاه نگاه جدیدی داشته باشیم. شروع این حرکت از انجمن اسلامی جدید این انتظار را ایجاد می‌کند که شاهد تحول جدید در دانشگاه‌ها و فضاهای دانشجویی باشیم."
او خواستار بررسی آسیب‌های "نظام جمهوری اسلامی" در دانشگا‌ه‌ها شد. او گفت دانشگا‌ه‌ها باید بررسی کنند "چرا سرنوشت روسای جمهور، روسای مجلس و نخست وزیر چنین می‌شود که آن‌ها یا فتنه‌گر و ساکت معرفی می‌شوند یا خائن و فاسد؟"
#ایران #دانشگاه #دانشجو #آزادی #فتنه_گر #امیر_کبیر #تبلیغات
 
 

No comments:

Post a Comment