Thursday, April 9, 2015


زن رزمنده و هنرمند ماکویی در نبرد با داعش به شهادت رسید
 
#بگونه: "ویان پیمان" دختر رزمنده و هنرمند کرد اهل شهر ماکو در شهر کوبانی در جنگ با نیروهای داعش به شهادت رسيد. وي پیشتر نيز بشدت زخمی شده بود.

آرام ابراهیم خاص فعال سیاسی که طی چند مدت اخیر در جبهه‌های جنگ علیه داعش شرکت داشته است، به خبرنگار کُردپا اعلام کرد: ویان پیمان دو روز قبل در نتیجه درگیری نیروهای کُرد با نیروهای داعش در شهرستان "سریکانی" واقع در کانتون جزیره جان خود را از دست داده است.

همین منبع خبری در ادامه افزود: "پس از زخمی شدن چند مدت گذشته ویان، مسئولین سازمانی به او توصیه کرده بودند که دیگر در مناطق جنگی حضور نداشته و در بخش‌های دیگر سازمان به فعالیت بپردازد، اما ویان درخواست آنان را رد و مجددا به صفوف مقدم جنگ رفته بود."

این دختر ماکویی، یکی از گریلاهای یگان‌های مدافع زنان بوده و از وی چندین اثر هنری و حماسی ضبط و منتشر شده است.

جسد ویان پیمان در گورستان "شهید خبات" در شهر دیرک به خاک سپرده شده است.

تصویرهایی از این دختر مبارز و در حالیکه در جبهه‌های جنگ علیه داعش و در هنگام زخمی شدن و در بیمارستان سروده شده بود، در شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده بازپخش گردید.

پیشتر نیز، یک دختر کُرد اهل مریوان، در جنگ با نیروهای داعش در شهر کوبانی جان خود را از دست داده بود.

منابع خبری می‌گویند: طی دو روز گذشته، نیروهای داعش به روستاهای تابعه شهرستان‌های سریکانی و تل‌تمر که اکثر ساکنین آن مسیحی آشوری هستند، حمله و با نیروهای کُرد درگیر و این درگیری همچنان ادامه دارد.

 
 

No comments:

Post a Comment