Thursday, April 9, 2015


گزارشی از وضعیت نابسامان کارخانجات و تجمعات اعتراضی کارگران زحمتکش
 
بگونه : بنا به گزارشات رسیده ، ۳۰۰ کارگر کارخانه روغن نباتی جهان در اعتراض به عملکرد مدیریت کارخانه و تاخیر مطالبه قانونی خود، مقابل استانداری زنجان تجمع کردند.

آنها می گویند تا رسیدن به نتیجه به اعتراض خود ادامه می دهند.

کارخانه «روغن نباتی جهان» یکی از مارک های مشهور روغن نباتی در ایران است که در شرق شهر زنجان واقع شده و دو سال پیش شرکت «داروگر» آن را خرید.

تا بحال ۱۸۳ کارگر از این کارخانه اخراج شده اند

---------------------------
اعتراض كارگران كارخانه دوچرخه سازي قوچان

براساس خبرهاي دريافتي روز شنبه 15 فروردين عده اي از كارگران كارخانه دوچرخه سازي در قوچان بدليل ده ماه حقوق معوقه و عدم پرداخت عيدي و پاداش سال 93 در محل كارخانه دست به اعتراض زدند

------------------------------
بلاتكليفي نزديك به 5000 كارگر ايران خودرو براي دريافت حق سنوات شغلي

به گزارش ایران کارگر، نزديك به 5000 نفر از كارگران كارخانه ايران خودرو 6 ماه حق سنوات شغلي طلب دارند كه قبل از عيد سه ماه آن به كارگران داده شده و سه ماه باقيمانده را با دادن وعده و وعيد به عقب انداخته اند و اين در شرايطي است كه فشار زياد اقتصادي بر روي دوش كارگران وجود دارد. لازم به ذكر است كه طي ماه هاي اخير از طرف عوامل حكومتي فشارهاي زيادي بر روي كارگران ايران خودرو وارد شده است مبني بر اينكه اين كارگران را از گرفتن حقوق خود پشيمان كرده و آنها را خسته بكنند.

كار كارگران محروم كارخانه ايران خودرو بطور خاص در خط توليد جزو مشاغل سخت محسوب مي شود، اما هيچگونه مزايايي بابت اين فشار كار به آنها تعلق نمي گيرد و در عين حال حق سنوات شغلي آنها هم با بهانه هاي مختلف به تعويق مي افتد.

-----------------------------
شما اینجا هستید: صفحه اصلىاخباراخبار كارگران ايرانششمين ماه تعطيلي كارخانه قند ورامين

بنا به گزارش ایران کارگر، تعطيلي كارخانه قند ورامين به ششمين ماه خود نزديك مي شود. مديريت كارخانه هنوز بر سر كار حاضر نشده و قراردادهاي كارگران قراردادي هم كه قرار بوده بعد از تعطيلات عيد نوروز تجديد بشود همچنان بلاتكليف مانده است. شايان توجه اينكه تقريبا از 6 ماه قبل خط توليد كارخانه قند ورامين بعلت نداشتن شكر بعنوان ماده خام اين كارخانه تعطيل شده بود و عوامل دست اندركار براي حل اين بحران چاره اي نيانديشيده اند و تنها ضرر كننده آن كارگر زحمتكش است كه سفره هاي آنها هر روز خالي و خالي تر مي شود.

---------------------------
تهديد كردن كارگران برخي شركت ها به علت انعكاس مشكلات كارگران

به گزارش ایران کارگر ،بر طبق اخبار موثق از يك فعال حقوق بشر در اصفهان ،روز يكشنبه 16 فروردين برخي از كارگران شركت هاي اقماري وابسته به ذوب آهن اصفهان را تهديد كرده اند كه به تماسهاي كه با آنها گرفته مي شود و پيگير انعكاس مشكلات كارگران هستند پاسخي ندهند، از جمله اين شركت ها مي توان شركت ”قائم سپاهان”، ”آسوچر” و ”نسوز آذر” را نام برد.

 
 

No comments:

Post a Comment