Monday, March 23, 2015


تظاهرات مردم خرمشهر در تشییع جنازه يونس عساكره
 
#بگونه: به گزارش فعالان حقوق بشر امروز دوشنبه هزاران نفر از مردم خرمشهر در تشییع جنازه یونس عساکره شركت كرده ود ست به تظاهرات زدند.

یونس عساکره يك هم وطن عرب خوزستاني بود که هفته گذشته در اعتراض به تخريب دكه ميوه فروشي اش كه تنها منبع درآمد وي بود و بیکاری‌اش دست به خودسوزی زده ، در بیمارستان مطهری تهران جان باخت .

براي انتقال یونس عساکره به تهران، شرکت هواپیمایی مبلغ ۵۰ میلیون تومان از خانواده وی درخواست کرده بود. خانواده عساکره بدلیل وضعیت سخت اقتصادی و ناتوانی در پرداخت هزینه هواپیما، مجبور شدند تا فرزندشان را که از سوختگی ۹۰ درصد رنج می‌برد، با آمبولانس به تهران منتقل کنند. این در حالی است که رسانه‌های رژيم سراپا دروغ و جنايت آخوندهاي ضد ايراين خبر از حمایت کامل دولت از این جوان داده بودند.

يونس ۳۲ ساله و دارای دو فرزند بود. او یک دکه میوه فروشی داشت، که تنها منبع درآمد خانواده وی بود و در یک منزل أجاره‌ای زندگی می‌کرد، و اخیرا قرارداد أجاره وی به پایان رسیده و صاحب خانه از او خواسته بود تا منزل را تخلیه کند.

وی هنگام مراجعه به محل کارش، با تخریب دکه‌اش توسط ماموران نیروی انتظامی و شهرداری خرمشهر روبرو شد. او با مشاهده این صحنه و در اثر فشارهای معیشتی، روز شنبه ۱۴ مارس ۲۰۱۵ در مقابل ساختمان شهرداری دست به خودسوزی زد.

شمار زیادی از فعالان اهوازی برای حمایت از یونس عساکره هشتگ «کلنا یونس» (همه ما یونس هستیم) را منتشر کردند.

No comments:

Post a Comment