Thursday, March 26, 2015


حمله هوايي عربستان و كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج به مواضع حوثی‌ها در یمن
 
#بگونه: به گزارش رسانه هاي خبري نیروی هوایی عربستان سعودی دقایقی پس از صدور بیاینه کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج، سعودی، در پاسخ به درخواست عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن برای دفاع از یمنی ها در برابر شبه نظامیان حوثی، مواضع آنها را در صنعا پایتخت این کشور بمباران کرد.

به گفته منابع مطلع نیروهای سعودی اکثر پدافند هوایی حوثی را منهدم کردند.

این منابع تاکید کردند که آسمان یمن کاملا تحت کنترل نیروهای سعودی است و پایگاه الدیلمی متعلق به حوثی ها کاملا درهم کوبیده شده است.عربستان همراه با متحدان خود در منطقه به حمله هوایی علیه نیروهای حوثی در یمن دست زده است. مصر رسما از آمادگی خود برای مشارکت در حمله خبر داده است. آمریکا نیز به لحاظ لجستیک و اطلاعات از حمله عربستان حمایت می‌کند.

به گزارش راديو آلمان, هواپیماهای جنگی عربستان سعودی چهارشنبه‌شب (۲۵ مارس/ ۵ فروردین) مجموعه حملاتی را علیه فرودگاه‌ها و پایگاه نظامی یمن که در اختیار نیروهای حوثی است انجام دادند. این عملیات "طوفان کوبنده" نام دارد.

عادل الجبیر، سفیر عربستان در آمریکا ضمن اعلام این خبر گفت که ۱۰ کشور در این عملیات همکاری دارند تا "با همه وسایل، دولت قانونی یمن را مورد حمایت قرار دهند و از آن دفاع کنند".

در بیانیه مشترکی که از سوی عربستان، کویت، امارات متحده، قطر و بحرین انتشار یافت گفته می‌شود که آنها به حمله نظامی متوسل شده‌اند تا "از یمن در برابر تهاجم حوثی‌ها حفاظت کنند". عمان که از اعضای شش‌گانه شورای همکاری خلیج فارس است این بیانیه را امضا نکرده و در عملیات علیه حوثی‌ها نیز شرکت ندارد.

No comments:

Post a Comment