Sunday, March 29, 2015



تظاهرات بيش از ۲۰هزار نفر در پایتخت تونس , با شركت رهبران فرانسه، ایتالیا و فلسطين, علیه بنيادگرايي و تروریسم
 
#بگونه: به گزارش خبرگزاري فرانسه، نزدیک به دو هفته پس از حمله تروریستی به موزه "باردو" در تونس، حدود ۲۰هزار نفر در پایتخت اين کشور یاد قربانیان اين حمله را گرامی داشتند. در این تظاهرات باجی قائد سبسی، رئیس جمهوری تونس و همچنین برخی رهبران جهان به ویژه فرانسوا هولاند، رئیس جمهوری فرانسه، ماتئو رنزی، نخست وزیر ایتالیا و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، شركت داشتند.

به گزارش راديو آلمان به نقل از خبرگزاريهاي بين المللي، ۲۰ هزار شهروند تونسی روز یکشنبه (۹ فروردین/۲۹ مارس) در حالی که پرچم کشورشان را به اهتزاز درآورده بودند در پایتخت این کشور یاد قربانیان حمله به موزه ملی تونس را گرامی داشتند. راهپیمایان که مقصدشان موزه ملی "باردو" بود شعار "تونس آزاد" و "تروریست‌ها را بیرون کنید" سر داده بودند.

در این راهپیمایی در کنار رهبران سیاسی تونس سیاست‌مدارانی نیز از سایر کشورهای جهان چون فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه، ماتئو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا و توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان، شرکت داشتند. وزیر کشور آلمان به خبرنگاران گفت حمله ۱۸ مارس "تنها حمله به ثبات کشور تونس نبود، بلکه تهدیدی بود به جامعه جهانی".
 
 

No comments:

Post a Comment