Monday, March 30, 2015


توقف مذاكرات اتمي در لوزان و بي تضميني براي رسيدن به توافق
 
#بگونه:خبرگزاری فرانسه 30مارس2015 به نقل از يك ديپلمات غربي از توقف مذاكرات اتمي در لوزان سوئيس بر سر سه موضوع خبر داد. بنابه گزارش اين خبرگزاري، يك دیپلومات غربی در لوزان سوئیس در آستانه ضرب‌الاجل رسیدن به توافق، بر سر رئوس توافق گفت: در آخرین دقیقه، مذاکرات رژیم ایران بر سر سه موضوع عمده به بن‌بست رسیده است.
این دیپلومات گفت، ”زمان گفت
ن آری یا نه“ است. اختلاف بر سر این موارد است: این‌که توافق برای چه مدت باشد، تحریمها چگونه برداشته شود، با چه مکانیزمی می‌توان اطمینان حاصل کرد که طرفین تا اتمام توافق به آن پایبند باشند و چگونه تحریمهای سریع مجدداً برقرار شود.
این دیپلومات افزود: ”تنها درصورتی توافقی خواهد بود که ما بتوانیم این موضوعات را حل کنیم“.
عباس عراقچی عضو تیم مذاکره‌کننده رژیم آخوندی در لوزان سوئیس در مصاحبه با تلویزیون رژیم ـ 10فروردین94 ـ گفت: «در مورد پیشرفت مذاکرات به‌صورت قاطع نمی‌شود چیزی گفت، در این دوره هنوز نمی‌شود گفت پیشرفت قابل توجهی صورت گرفته است ولی روی ایده‌های مختلف کار کردیم، راه‌حلهای محتملی در چند موضوع مورد اختلاف وجود دارد که روی آنها کار زیادی صورت گرفته، هنوز در موقعیتی نیستیم که بگیم نزدیک به حل این مسائل هستیم. ولی واقعاً هیچ تضمینی وجود ندارد».

تلویزیون الجزیره: در لوزان سوئیس، ابهام بر سر مذاکرات اتمی با رژیم ایران سایه انداخته است. در حالی که جلسات میان مذاکره‌کنندگان ادامه دارد جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت: مطمئن نیست که به توافق برسد.
خبرگزاری ایترتاس روسیه از قول یک منبع در هیأت آمریکایی گفت: یک مسأله مورد اختلاف میزان ذخیره اورانیوم غنی شده در ایران است.
تلویزیون العربیه نیز گفت: «سرگیی لاوروف وزیر خارجه روسیه لوزان را به قصد مسکو ترک کرد». برخی تحلیلگران می‌گویند این دلیلی بر شکست مذاکرات اتمی است.


No comments:

Post a Comment