Monday, March 23, 2015



استیون هارپر:به آزادی ایران از سرکوب و ستم امیدواریم

استیون هارپر، نخست‌وزیر کانادا، شامگاه شنبه اول فروردين در سخنانی با ابراز همبستگی با شهروندان ایرانی-کانادایی، تاکید کرد که دولتش امیدوار است «ظلم و ستم» در سرزمین مادری‌‌شان -ایران- پایان یابد.

به گزارش روزنامه‌ی کانادایی “گلوب اند میل”، آقای هارپر در مراسم جشن نوروز جمعی ۳۰۰ نفره از ایرانیان مقیم شهر ونکوور گفت: «امروز، دولت ما به ایرانیان در سراسر جهان می‌پیوندد که به دنبال باز گرداندن بهار به ایران هستند. بدانید که دولت کانادا صدای شما در بیان این امید است که ایران روزی کشوری آزاد باشد و ایرانیان از سرکوب و ستم آزاد شوند. روزی که ایران کشوری پررونق باشد و دوره‌ای تازه را تجربه کند.»
اما تا آن زمان، اطمینان می‌دهیم که آن گروه از ایرانیانی که از بیم رژیم ایران به کانادا پناهنده می‌شوند، می‌توانند به آزادی، دموکراسی و عدالت اینجا همانند شهروندان کانادا دسترسی داشته باشند.»

این سخنان، با تشویق شدید ایرانیان حاضر در مراسم همراه شد.

بر اساس این گزارش، نخست‌وزیر کانادا در بخش دیگری از سخنان خود، از جامعه‌ی ایرانی-کانادایی‌ها ستایش کرد و گفت با وجود آن‌که اعضای آن نسبتا تازه به جامعه‌ی کانادا پیوسته‌اند اما توانسته‌اند به اقتصاد و غنای فرهنگی این کشور اضافه کنند.

وی هم‌چنین به تدوین و انتشار اولین منشور حقوق بشر از سوی کوروش، پادشاه هخامنشی در ۲۵۰۰ سال قبل اشاره کرد.

استیون هارپر، بخشی از یک سروده‌ی معروف فریدون مشیری، شاعر فقید ایرانی را نیز خواند: «نرم نرمک می‌رسد اینک بهار، خوش به حال روزگار.»
 
 

No comments:

Post a Comment