Tuesday, March 31, 2015


آزادی تکریت توسط ارتش عراق از تصرف داعش


#بگونه: حيدرالعبادی، نخست وزير عراق، روز سه شنبه ۱۱ فروردين اعلام کرد که نیروهای نظامی و شبه نظامی این کشور در نبرد با اسلامگرایان «حکومت اسلامی» يا داعش، در تکريت پيشروی کرده و مرکز شهر را در اختيار گرفته‌اند
به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، وی افزود: نيروهای عراقی جنوب و غرب تکريت را به کنترل خود در آورده و در حال حاضر در ۳۰۰ متری مرکز تکريت هستند و به زودی تمام شهر را در اختيار خواهند گرفت.
يکی از خبرنگاران آسوشيتدپرس که همراه با نيروهای عراقی در منطقه حاضر است، گزارش داده که ساختمان تاريخی کاخ رياست جمهوری تکريت و ديگر ساختمان‌های دولتی محاصره شده‌اند.
بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه در بغداد تاکید کرد، شبه‌نظامیانی که در کنار ارتش می‌جنگند باید تحت کنترل نیروهای دولتی باشند.


بگونه :تصاویر تجمع اعتراضی در حاشیه دیدار تیمهای فوتبال سوئد و ایران

 
 

 


استمداد همسر یک زندانی در آستانه اعدام: علیرغم تلاش یکساله موفق به تهیه مبلغ دیه درخواستی شاکی نشده ایم
همسر (م. ذ)، زندانی محکوم به اعدام می گوید به دلیل عدم توانایی در تامین طلب ۵۰۰ میلیون تومان دیه توسط خانواده شاکی، همسرش در آستانه اجرای حکم اعدام قرار دارد.

بنا بر اطلاع «فعالان در تبعید»، صبح یکی از روزهای اردیبهشت‌ماه ۹۳، اندکی پیش از اجرای حکم اعدام یک زندانی که در یک نزاع گروهی مرتکب قتل شده بود، اولیای دم اعلام کردند که با دریافت دیه ۵۰۰ میلیون تومانی در مدت یک‌سال و خروج همسر و فرزندان فرد محکوم از شهر «سورک» واقع در شهرستان میاندورود، رضایت می دهند و در ادامه اجرای حکم، بطور موقت متوقف شد.

همسر (م. ذ) در خصوص اتهام همسرش به خبرگزاری فارس گفته است: سال ۸۷ بود که در حاشیه یک مراسم عروسی، درگیری لفظی بین همسر او و پسر مقتول شکل گرفت، این درگیری پس از دو ساعت، تکرار شد و پس از آن نیز پسر مقتول به همراه پدر و تعدادی از دوستان و آشنایانش به منزل آن‌ها آمدند و درگیری شدت بیشتری یافت، در جریان این درگیری نیز مرد ۶۰ ساله با ضربه چاقو کشته شد.

وی اظهار کرد: در این درگیری، حدود ۴۰ نفر بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند که همسرش به عنوان متهم و مظنون اصلی شناخته شد و پس از ۴۰ روز بازداشت، قتل مرد را به گردن گرفت.

این زن با بیان اینکه همسرش حدود هشت سال است که در زندان به سر می‌برد، افزود: سال گذشته حکم اعدام او ابلاغ شد و در یکی از روزهای اردیبهشت‌ماه ۹۳ در حالی که طناب دار بر گردن او گذاشته شده و مامور نیز در حال اجرای حکم بود، خانواده مقتول اعلام کردند که اگر همسرم شروط آن‌ها را قبول کند، از اعدام او صرف‌نظر می‌کنند.

همسر این فرد محکوم به اعدام، ادامه داد: پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان دیه تا اردیبهشت ۹۴، یکی از شرط‌های آن خانواده بود که در آن شرایط اگر میلیارد‌ها تومان نیز درخواست می‌کردند، ما قبول می‌کردیم زیرا مسئله جان یک انسان در میان بود، اما حالا هنوز مبلغ پول‌هایی که جمع‌آوری کردیم، حتی به ۲۰۰ میلیون تومان نیز نرسیده است و این در حالی است که خانواده مقتول، تمام مبلغ مشروط را مطالبه می‌کند.

وی با بیان اینکه در خانه مردم کار می‌کنم و دو فرزند دختر ۱۵ و ۱۱ ساله و یک پسر هفت ساله دارم، افزود: وقتی پسرم دو ماهه بود، همسرم به زندان افتاد و اکنون او کلاس اول دبستان است، در خانه‌ای اجاره‌ای زندگی می‌کنم و خود نیز بیمار هستم.

این زن درمانده با اذعان به اینکه دیگر توانایی کار کردن ندارد و از طرفی می‌داند که حق با خانواده مقتول است، گفت: امیدوارم که مردم خیّر و نیک‌اندیش بتوانند من و خانواده‌ام را از این مشکل بزرگ نجات دهند.


فراخوان به حرکت اعتراضی در بازی فولاد و استقلال با پوشیدن لباس سنتی
 
بگونه: در پی تعرض به هوادران تیم فولاد به دلیل پوشش لباس محلی (دشداشه) در بازی اخیر این تیم ،فراخوانهای بسیاری در محکومیت این حادثه ،از سوی هموطنان جهت همبستگی با جوانان عرب در فضای مجازی منتشر شد:
روز جمعه همه با هم هستیم
بازی فولاد و استقلال سفید پوش خواهد شد
وعده ما جمعه 14فرودین ورزشگاه غدیر اهواز


 

اعتصاب کارگران مزارع در کنگان
 
#بگونه: بگزارش رسیده از کنگان کارگران در مزارع بدلیل عدم پرداخت حقوق خود اعتصاب کرده اند. یک کارگر اطلاع داده است:
امروز اعتصاب کردیم
در منطقه بوشهر در کنگان در مزرعه ای گوجه می چینیم. ٣٠ کارگر هستیم . قریب به چهارده هزار هکتار از اراضی کشاورزی در پنج شهرستان دیر، دشتی، کنگان، دشتستان و جم به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافته است. تنها در مزارع کنگان حدود ٤ تا ٥ هزار کارگر کار میکنند. همه در چادر زندگی میکنند و در هر چادر بصورت خانواده و همراه با بچه در بی تامینی مطلق زندگی میکنند. دستمزد ها را هم چند ماه چند ماه نمیدهند.
ما سی نفر نیز سه ماه است حقوق نگرفته ایم و امروز دست به اعتصاب زدیم. در این مزارع نیز هر روز شاهد اعتراض کارگران برای نقد کردن حقوقهایشان هستیم. خواهش میکنم این خبر را در صفحه کارگران در فیس بوک بگذارید.
منصور از کنگان


حکیمه شکری پس از اقدام به اعتصاب غذا از زندان قرچک به زندان اوین منتقل شد.
#بگونه: #حکیمه_شکری از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات ۸۸ و از اعضای گروه مادران پارک لاله روز گذشته اعلام کرده بود که در صورت ادامه نگهداریش در زندان قرچک ورامین در کنار زندانیان با جرایم عادی و خطرناک اعتصاب غذای خود را در اعتراض به ادامه نگهداریش در این زندان آغاز خواهد کرد. دژخیمان رژیم در زندان قرچک ورامین صبح امروز با خانواده خانم شکری تماس گرفته و پیش از شروع اعتصاب غذا، اعلام کرده اند حکیمه شکری به زندان اوین منتقل شده است و برای یکشنبه به آنها ملاقات داده می‌شود.

حکمیه شکری، در تاریخ ۲۳ فروردین ماه ۱۳۹۱ در دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه، به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.


اولین عملیات نیروی دریایی سعودی علیه مواضع حوثی‌ها
#بگونه: سرتیپ احمد عسیری، مشاور وزیر دفاع پاشاهی سعودی اعلام کرد، نیروی دریایی این کشور همه منافذ ورودی دریایی یمن را برای جلوگیری از قاچاق سلاح تحت کنترل خود گرفته است.
بگزارش العربیه در پنجمین شب عملیات «توفان قاطعیت» مواضع شبه نظامیان حوثی‌ها و متحدان آن‌ها نیروهای وفادار به علی عبدالله صالح رئیس جمهوری پیشین این کشور در نقاط مختلف این کشور مورد بمباران قرار گرفتند. پادشاهی سعودی اعلام کرده است که این عملیات تا زمانی که حوثی ها صنعا پایتخت را تخلیه کرده و آرامش در یمن بازگردد، آنرا ادامه خواهند داد.


 


زندانیان مهاباد به اجبار، بدون هیچگونه دلیلی ساعتها زیر باران نگه داشته شدند
بگو نه: به گزارش آژانس کُردپا، با انتصاب رییس جدید زندان مرکزی شهر مهاباد، فضای داخلی زندان به صورت کاملا امنیتی مبدل شده و فشار بر زندانیان این زندان افزایش یافته است.
همچنین تمامی مرخصی‌های زندانیان و تماس‌های تلفنی، کتابخانه و سالن ورزشی، لغو و تعطیل شده است.
علاوه بر فشارهایی که در این ایام ناشاد نوروزی بر زندانیان روا می شود همچنین روز گذشته، با دستوردژخیم جدید زندان و بدون هیچ دلیل مشخصی، تمامی زندانیان در هواخوری چندین ساعت زیر باران به اجبار نگه داشته شده‌اند.
زندانیان از استفاده از سالن ورزشی و کتابخانه محروم شده‌اند و درب این قسمت‌ها قفل شده است.
تلفن عمومی محدود زندانیان نیز قطع شده و از این محروم شده‌اند.
تا لحظه انتشار این خبر، دژخیمان زندان و رییس جدید این زندان هیچ دلیلی را برای امنیتی کردن زندان عنوان نکرده اند.
ایجاد محدودیت‌های جدید، خانواده زندانیان زندان مهاباد را دچار نگرانی و اضطراب نموده است.
به گفته منابع مطلع رییس جدید زندان مهاباد، از مسئولین رده بالای سپاه پاسداران رژیم می‌باشد.
 
 

کارزار اعتراضی زنان ایران در ممنوعیت ورود به ورزشگاه ها در آستانه بازی فوتبال تیم‌های ملی سوئد و ایران
بگونه: در آستانه بازیهای فوتبال تیمهای ملی ایران و سوئد امروز سەشنبه یازدهم فروردین‌ماه سال ١٣٩٤، قرار است که به ممنوعیت ورود زنان به وزرشگاه‌ها در ایران اعتراض شود.
به گزارش رادیو آلمان ،دریا صفایی، از بانیان کمپین «پیش به سوی ورزشگاه‌ها» طرحی برای اعتراض به ممنوعیت ورود زنان به وزرشگاه‌ها در ایران ارائه کردە است.
بر اساس این طرح، دو هزار تی‌شرت که بر روی آنها متنی در اعتراض به ممنوعیت ورود زنان به استادیوم‌های ورزشی در ایران نوشته شده، در میان تماشاگران حاضر در استادیوم تقسیم می‌گردد.
چندی پیش و در این زمینە، آمینە کاکە باوە، نمایندەی کُرد پارلمان سوئد، خواستار لغو مسابقە میان تیم‌های ملی ایران و سوئد شد.
کاکە‌باوە با انتشار مطلبی که تحت عنوان «مسابقە دیدار دوستانه با ایران را لغو کند. اگر در ایران این مسابقە برگزار می‌شد، زنان حق حضور در آن را نمی‌داشتند» در روزنامەی «آفتون بلادت»(Aftonbladet) به چاپ رسید، با تاکید بر نقض سیستماتیک حقوق بشر در ایران و بە ویژە نقض حقوق زنان از سوی رژیم حاکم بر ایران، از رئیس فدراسیون فوتبال سوئد درخواست کرده بود که مسابقەی تیم ملی سوئد با تیم ایران را لغو کند.
در زمینەی ممنوعیت ورود زنان به استادیوم‌های ورزشی در ایران، طی مدت اخیر، سپ بلاتر رئيس فدراسيون بين‌المللی فوتبال (فيفا)، در مقاله‌ای که برای مجله هفتگی فيفا نوشته بود، تاکید نمود که «ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه‌ها در ایران» غیرقابل تحمل است و از رژیم ایران درخواست کردە است که به ممنوعیت حضور زنان در استادیوم‌ها پایان دهد.
طی یک ماه اخیر، علاوه بر از دست دادن چندین میزبانی والیبال به دلیل ممنوعیت ورود زنان به ورزشگا‌ه‌ها، ایران میزبانی فوتبال جام ملت‌های آسیا ٢٠١٩ را نیز از دست داد.


تجمع اعتراضی جمعی از ساکنان نازی آباد
#بگونه: جمعی از ساکنان منطقه نازی آباد روز شنبه ۸ فروردین‌ماه در محل شهرداری در منطقه نازی آباد تهران تجمع اعتراضی بر پا کردند.
دلیل این تجمع اعتراضی ندادن مجوز از طرف شهرداری برای ساخت و ساز ذکر شده است.


 

زندانیان سیاسی را از یاد نبریم
بگونه :زندانیان سیاسی، قهرمانان در زنجیر، اصیل‌ترین و اصلی‌‌ترین سرمایه‌های میهن اند که دار و ندار خود را در کف دست به پای خلق ریخته و اکنون در سیاهچالهای قرون وسطایی آخوندهای میهن بر با ده نیز از پیام‌های حمایت و همبستگی‌ در مسیر سرنگونی دژخیم و تحقق صبح آزادی دم غنیمت می‌‌شمارند و با اعتصاب غذا‌های بی‌ محابا یا استقبال از طناب دار، رژیم را به زانو می‌‌نشانند.

آنها برای ما تب نکرده آند، جان داده اند! با تمام توش و توان به میدان آمده اند و از پرداخت هر بها یی بی‌ درنگ فروگذار نکرده اند.

و اینک بر ماست که برایشان تب کنیم.

زندانیان سیاسی را از یاد نبریم!


روزنامه نگار کرد به اداره اطلاعات ارومیه تحویل شد
#بگونه: بنا بر گزارش های دریافتی از منابع حقوق بشری، آقای کاوان محمدپور، روزنامه نگار ٢٨ ساله از اهالی سردشت که حدود یک ماه پیش در شهر مهاباد بازداشت شده بود، به اداره اطلاعات ارومیه تحویل شد.
آقای محمدپور دانشجوى جامعه شناسى دانشگاه پیام نور مهاباد و دبیر سرویس اجتماعى دوهفته‌‌نامه جامعه کردستان و دبیر بخش ادبى مجله ٧ تیر سردشت بوده است.
از اتهامات و دلایل بازداشت آقای محمدپور اطلاع دقی
قى در دست نیست


 قى در دست نیست


ژیل دو کرشوف هماهنگ‌کننده مبارزه با تروریسم در اتحادیه اروپا: در صورت توافق با خطر تروريسم رژيم ايران بايد برخورد شود
 
#بگونه:ژیل دو کرشوف هماهنگ‌کننده مبارزه با تروریسم در اتحادیه اروپا در باره خطر تروريسم رژيم ايران گفت: در صورت توافق اتمی با رژیم ایران و برداشته شدن مجازاتهای اقتصادی از روی این رژیم، چه بسا جنگهای نیابتی در خاورمیانه شروع شود. یکی از دلایل مهم افزایش خطر تروریسم در منطقه گسترش دخالت رژیم ایران است که در صورت رسیدن به توافق اتمی با این رژیم می‌بایست با آن برخورد شود.

 

گروگانگیری یکي از اعضاي سازمان مجاهدين خلق ايران به بهانه تصادف مشکوک رانندگی در ۳ کیلومتری كمپ لیبرتی

#‏بگونه‬:به گزارش وب سايت سازمان مجاهدين خلق ايران،صبح دوشنبه 25اسفند (16مارس2015) مجاهدخلق صفر ذاکری راننده یک تانکر شهرداری لیبرتی که سه سال است به این کار اشتغال دارد پس از تخلیه تانکر در مسیر بازگشت به لیبرتی در حالی که توسط یک پلیس عراقی در داخل این خودرو همراهی می‌شد، در یک تصادف رانندگی مورد اصابت یک هاموی نیروهای سوات عراقی قرار گرفت.
این هاموی با سرعت غیرمجاز 60 کیلومتر بر سر یک پیچ به سمت چپ جاده منحرف شد و از روبه‌رو به تانکر آقای ذاکری که با سرعت 20 کیلومتر در منتهی الیه راست حرکت می‌کرد، اصابت و به آن آسیب جدی وارد کرد.
پلیس راهنمایی و رانندگی که برای بررسی تصادف به محل آمده بود به‌محض مشاهده صحنه اعلام کرد هاموی نیروی سوات مقصر بوده است. مأمور پلیس که در خودروی لیبرتی حضور داشت و همچنین مأمور پلیس در تانکر بعدی که با فاصله کمی از خودرو اول حرکت می‌کرد و او نیز شاهد صحنه بود، تأکید کردند هاموی سوات مقصر بوده است.
اما با کمال تعجب مأموران عراقی، به جای پرداخت خسارت تانکر لیبرتی، مجاهد خلق صفر ذاکری را به‌طور غیرقانونی بازداشت و با خود بردند. تمام وعده‌های روز به روز مسئولان عراقی برای آزادی زندانی در دو هفته گذشته پوچ از آب درآمده و این مجاهد خلق در واقع به‌گروگان‌ گرفته‌ شده است. در بازداشتگاه پلیس عامریه ابتدا به ساکن یکی از افسران نیروی سوآت برای بستن پرونده درخواست 3 میلیون دینار خسارت وارده به هاموی عراقی را به‌عمل آورد اما این باج‌خواهی آشکار از جانب مجاهدین رد شد. این در حالی است که راننده هاموی که مقصر بود نه تنها بازداشت نشده بلکه تا دیروز حتی به دادگاه احضار نشده است.
در دو هفته گذشته هیچ‌یک از مراجعات و اعتراضات وکلا و نامه‌های مشاوران حقوقی و نمایندگان ساکنان لیبرتی و مکاتبات روزانه با نمایندگان ملل‌متحد و سفارت آمریکا و همچنین اقدامات کمیساریای عالی پناهندگان برای آزادی زندانی مؤثر واقع نشده و وی هم‌چنان به‌طور غیرقانونی در زندان به‌سر می‌برد. این در حالیست که اگر موضوع فقط یک تصادف رانندگی بود هیچ نیازی به بازداشت و گروگانگیری این مجاهد خلق نبود. در این صورت طبق قوانین راهنمایی و رانندگی عراق و روال مرسوم در همه دنیا متهم با وثیقه یا قرار کفالت به لیبرتی باز می‌گشت تا پروسه اداری و قانونی طی شود.
عملکرد بسیار مشکوک قاضی تحقیق ناصر موسوی در این‌جاست که به‌رغم در اختیار داشتن کارت هویت آقای صفر ذاکری و کارت رسمی «شخص حفاظت‌شده» و همچنین گواهینامه رانندگی ایرانی و نیز نامه کمیساریای عالی پناهندگان به تاریخ 3فروردین 1394 به دادگاه کرخ بغداد مبنی بر این‌که «آقای صفر ذاکری با ملیت ایرانی، یک فرد مورد نگرانی کمیساریا است» ؛ موضوع را در یک دستورالعمل مکتوب به سفارت رژیم آ خوندی در بغداد ارجاع داده است تا هویت و سابقه مجاهد خلق را مشخص کند. این اقدام شنیع، پلید و غیرقانونی به‌طور عملی راه جنایتکاران نیروی قدس را به پرونده تصادف رانندگی باز و سناریو گروگانگیری از طریق یک تصادف مشکوک را برملا می‌کند.
در همین خصوص نماینده ساکنان اشرف و لیبرتی در روزهای 26 و 27اسفند به مقامات آمریکایی و ملل‌متحد نوشت: «ما قویاً نگران امنیت و سلامت آقای ذاکری و دخالت رژیم ایران در این پرونده هستیم چیزی که می‌تواند عواقب فاجعه‌باری داشته باشد».
کمیته بین‌المللی حقوقدانان در دفاع از اشرف در نامه‌های جداگانه به کمیسر عالی پناهندگان ملل متحد، نخست‌وزیر عراق، رئیس مجلس، رئیس شورای عالی قضایی و مشاور امنیت ملی عراق نوشت:
«ادامه این بازداشت در حالی است که هیچ‌یک از سرنشینان هاموی در بیمارستان نیستند و 2نفری هم که آسیب مختصری دیده بودند از بیمارستان مرخص شدند. علاوه بر این مقامات ذیربط عراقی حتی از پذیرش کفالت توسط وکیل عراقی برای آقای ذاکری خودداری کردند و اصرار دارند که او را در زندان نگه دارند... همه شواهد نشان می‌دهد بازداشت غیرقانونی آقای ذاکری دلایل سیاسی دارد. به نظر می‌رسد برخی افراد در حکومت عراق در صددند با ایجاد تردید در مورد قانونی بودن اقامت او این بازداشت را باز هم طولانی‌تر کنند. این در حالیست که او مانند بقیه ساکنان لیبرتی به‌طور قانونی وارد عراق شده و اقامت او در عراق همواره قانونی بوده است. دولت آمریکا و نیروی چندملیتی- عراق در2004 به‌عنوان فرد حفاظت‌شده تحت کنوانسیون 4 ژنو به او کارت رسمی هویت داده‌اند. در 2011 کمیساریای عالی پناهندگان او را مانند بقیه ساکنان اشرف به‌عنوان پناهجو و تحت حفاظتهای قانون بین‌المللی به‌رسمیت شناخته است و در 25دسامبر 2011 دولت عراق با امضای یادداشت تفاهم با ملل متحد، مسئولیت حفاظت آقای ذاکری را مانند سایر ساکنان تا انتقال به کشور ثالث به عهده گرفته است. در سال 2009 هنگامی که دولت مالکی 36تن از ساکنان اشرف را به گروگان گرفت قضات عراقی طی حکمی اعلام کردند ورود و اقامت ساکنان اشرف قانونی است... . به این ترتیب ایجاد شک در قانونی بودن اقامت او به سخره گرفتن قانون و تعهدات بین‌المللی است و هدفی جز گروگان گرفتن او ندارد».
کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت نیز در نامه‌هایی به مقامات ملل‌متحد و مقامات عراقی و آمریکایی نوشت:
«همه شواهد نشان می‌دهد سرگرد احمد خضیر و سروان حیدر عذاب افسران استخبارات که در قتل‌عام ساکنان اشرف دست داشته‌اند، در پشت این دستگیری غیرقانونی هستند... روند قضایا و خودداری از آزادی یک پناهنده مطلقاً بیگناه این شبهه را به‌طور جد ایجاد می‌کند که آیا داستان این تصادف و دستگیری و ممانعت از آزادی آقای ذاکری از ابتدا یک صحنه‌سازی و سناریو ساخته و پرداخته شده توسط نیروی قدس و مزدورانش در عراق نبوده است».
شایان توجه این‌که مجاهد خلق صفر ذاکری (60ساله) از بیماریهای مختلف رنج می‌برد. وی پس از سه سال قرارداشتن در صف انتظار نوبت، هفته آینده (5آوریل 2015) قرار عمل جراحی در بیمارستان دارد.
ساكنين كمپ ليبرتي براي آزادي يكي از هم سنگران خود دست به تجمع عتراضي زده اند.


 


آخرين تحولات يمن،کشتی‌های جنگی مصر کاروان حوثی‌ها را در نزدیکی عدن بمباران کردند، پاکستان با اعزام نیرو به «توفان قاطعیت» پيوست
 
بگونه:شاهدان عینی می‌گویند که کشتی‌های جنگی یک کاروان بزرگ از شبه‌نظامیان و نیروهای وفادار به علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن را در حالی که به سمت شهر عدن در جنوب یمن در حال پیشروی بودند، بمباران کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این نخستین گزارشی است که از مشارکت نیروهای دریایی در عملیات «توفان قاطعیت» به رهبری عربستان سعودی حکایت دارد.

بنا بر این گزارش، ساکنان منطقه بر این باورند حمله صورت گرفته توسط کشتی‌های جنگی مصر بوده است.

کشتی‌های جنگی مصر هفته گذشته از راه کانال سوئز به سمت خلیج عدن حرکت کردند.

مصر عضو ائتلافی است که آن را پادشاهی سعودی رهبری می‌کند. این ائتلاف پس از آغاز پیشروی شبه‌نظامیان حوثی و متحدان آن‌ها به سمت عدن، حملات خود را آغاز کرد.

عدن پس از انتقال عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری یمن به آن، به عنوان پایتخت موقت کشور انتخاب شد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که حوثی‌ها صنعا پایتخت یمن و مناطقی دیگر از این کشور را تصرف کردند.

تلویزیون العربیه گزارش داد: ژنرال احمد العسیری سخنگوی عملیات توفان قاطع اعلام کرد: نیروی هوایی ائـتلاف منطقه‌یی تمامی ستونهای امدادرسانی حوثیها را هدف قرار می‌دهد. همچنین تمرکز نیروی این گروه در جنوب مرزهای عربستان سعودی هدف بمبارانهای ائتلاف قرار گرفته است.

هلیکوپترهای آپاچی نیروی زمینی ائتلاف صبح روز دوشنبه پادگانی در منطقه جنوبی مرزهای عربستان را که در آن مرکز فرماندهی حوثیها قرار داشت هدف قرار داد. در این پادگان شبه‌نظامیان حوثی با تجمع نیرو و گردآوری ماشین‌آلات نظامی قصد داشتند به مناطق جنوبی عربستان تهاجم کنند. پادگان مذکور طی بیست و چهار ساعت گذشته به‌طور کامل منهدم شد.یک هیات بلندپایه نظامی پاکستان روز دوشنبه ۳۰ مارس وارد پادشاهی سعودی می‌شود. این در حالیست که دولت اسلام آباد طرح پیوستن به عملیات «توفان قاطعیت» در یمن و اعزام نیرو به پادشاهی سعودی را در دست بررسی دارد.

تلویزیون الجزیره:هواپیماهای عملیات توفان قاطع در پنجمین روز از عملیات خود مواضع حوثیها و بقایای علی عبدالله صالح دیکتاتور سابق یمن را در شهرهای مختلف این کشور بمباران کردند. در شهرهای صنعا و صعده در نزدیکی مرزهای عربستان سعودی مراکز تجمع شبه‌نظامیان حوثی، مراکز رادار و سکوهای موشکی آنها هدف قرار گرفت.

در ساعتهای اخیر 4 رشته بمباران بر روی پادگان 131 نیروهای پیاده در صعده شمال یمن و دیگر مواضع نظامی در شمال یمن انجام شد. پادگان نظامی ارحب و انبارهای مهمات حوثیها در منطقه فج عتان هدف بمبارانهای شدید قرار گرفت و در هم کوبیده شد.جتهای جنگنده بحرین در عملیات توفان قاطع شرکت کردند.

تصمیم پاکستان برای اعزام نیرو و پیوستن به «توفان قاطعیت»

یک سخنگوی ارتش سعودی گفت با وقفه کوتاهی که در بمباران مواضع حوثی‌ها در روز یکشنبه اعمال شد، پاکستان ۵۰۰ نفر از اتباع خود را با هواپیما از یمن خارج کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام امنیتی اعلام کرد که هیات پاکستانی روز دوشنبه و یا در ظرف چند روز آینده وارد ریاض خواهد شد، و ریاست آنرا خواجه آصف، وزیر دفاع و سرتاج عزیز، وزیر امور خارجه بر عهده خواهند داشت.

این مقام امنیتی گفت: «تا پیش از ورود این هیات پاکستانی تصمیمی در مورد اعزام نیرو اتخاذ نخواهد شد.»

او همچنین افزود که هم اکنون بین ۷۵۰ تا ۸۰۰ نظامی پاکستانی در پادشاهی سعودی مستقر هستند، ولی این نیرو‌ها عملیاتی نیستند. این مقام امنیتی در مورد کاربرد این نیرو‌ها، و کیفیت نیروهای اعزامی اظهار نظری نکرد.

آصف در گفتگو با یک کانال تلویزیونی در لاهور گفت: «پادشاهی سعودی همچون یک برادر بزرگ‌تر به پاکستان کمک کرده است، و پاکستان هم در صورت هرگونه تهدیدی از پادشاهی سعودی پشتیبانی خواهد کرد.»

تلویزیون العربیه امروز 11 فروردین ماه گزارش داد: در نیویورک مشاوره میان شورای همکاری خلیج فارس و اعضای دائمی شورای امنیت در حال پیشرفت است. اعضای دائمی شورای امنیت پیش‌نویس قطعنامه شورای همکاری خلیج را که در آن عبد ربه منصور هادی مورد حمایت قرار گرفته و شبه‌نظامیان حوثی با شدیدترین لحن محکوم شده تأیید می‌کنند.

در این پیش‌نویس از حوثیها خواسته شده تا قطعنامه شماره 2201 شورای امنیت را طی سه روز به اجرا در آورند و در صورتی‌که این گروه نسبت به اجرای قطعنامه ملتزم نبود در لیست مجازاتهای قطعنامه 2140 شورای امنیت قرار خواهند گرفت.

این پیش‌نویس همچنین یمن را در فصل هفتم منشور ملل‌متحد قرار می‌دهد و خواهان جلوگیری از تسلیح شبه‌نظامیان حوثی است.
 



دختر عبدالفتاح سلطانی وكيل زنداني: چون پدرم هنوز روي موضع خودش است و حاضر به توبه نشده به او مرخصي نميدهند
 

#بگونه:مائده سلطاني دختر وكيل زنداني عبدالفتاح سلطاني به كمپين بين المللي حقوق بشر در ايران گفته است علت اينكه به پدرش مرخصي نوروزي تعلق نمي گيرد اين است كه وي روي مواضع خود هست و حاضر به توبه و ندامت به آستان زندانبانان جلاد نشده است.

مائده سلطاني در اين باره مي گويد:«مادرم تقاضای مرخصی داد اما مثل همیشه مسولان نپذیرفتند. در چهار سالی که پدرم در زندان است مرخصی نوروزی که هیچ، حتی یک روز هم مرخصی به او نداده اند. می گویند چون پدرم راضی به توبه نشده است. به مادرم دلیل خاصی عنوان نکرده اند اما چند ماه پیش وقتی مادرم برای تقاضای مرخصی درمانی برای پدرم داده بود آقای مهدی خدابخشی،معاون دادستان و دادیار ناظر زندان به او گفته بود چون همسرتان هنوز روی موضع خودش است ما به او مرخصی نمی دهیم.»

مائده سلطانی با اشاره به اینکه بارها از این وکیل حقوق بشر خواسته شده از فعالیت های گذشته خود اظهار ندامت و پشیمانی کند به کمپین گفت: «در زمان بازجویی ها، ماموران اطلاعات از پدرم خواسته بودند که اگر اظهار ندامت از فعالیت های گذشته خود و کارهای که در کانون مدافعان حقوق بشر انجام داده اظهار ندامت کند و بر علیه خانم شیرین عبادی صحبت کند در حکمش تخفیف قائل خواهند شد. از آن زمان تاکنون هر بار مادرم تقاضای مرخصی برای او می دهد مسولان به او می گویند چون هنوز توبه نکرده و در موضع خودش است ما مرخصی نمی دهیم.»

دختر عبدالفتاح سلطانی ادامه داد: «همه حقوق بدیهی یک زندانی را می گیرند فقط به این دلیل که آنطور که آنها خواسته اند همکاری نکرده است. پدر من در چهار سال حبسش تاکنون حتی یکساعت هم مرخصی نداشته چون به قولی توبه نکرده است. یک سال پیش پدرم تقاضای اعادی دادرسی داد اما تاکنون به درخواست او برای اعاده دادرسی و رسیدگی مجدد پرونده پاسخی داده نشده است.

یک صد نفر از وکلای دادگستری در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ در نامه ای خطاب به صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه رژيم خواستار صدور دستور تعیین تکلیف تقاضای اعاده دادرسی برای عبدالفتاح سلطانی شدند.


عبدالفتاح سلطانی، وکیل و عضو کانون مدافعان حقوق بشر روز ۱۹ شهریور ماه ۱۳۹۰ دستیگر شد و به اتهامات تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، تشکیل کانون مدافعان حقوق بشر و تحصیل مال حرام از طریق دریافت جایزه حقوق بشر نورنبرگ در دادگاه بدوی به ۱۸ سال حبس و تبعید به به شهر برازجان و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محروم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۱۳ سال حبس تغییر کرد



این زندانی که از زمان بازداشت تا کنون در زندان اوین به سر می برد دچار ناراحتی قلبی و نوسان فشار خون است و نیاز بهاین زن مداوای مرتب در خارج از زندان دارد.



Monday, March 30, 2015




قتل يك وبلاگ نويس لائيك ديگر در داكا پايتخت بنگلادش
بگونه: به گزارش خبرگزاری فرانسه یک وبلاگ‌نویس لائیک ديگر به نام وثيق الرحمان در داكا پايتخت بنگلادش به قتل رسيد. این دومین قتل وبلاگ‌نویسان لائیک طی پنج هفته گذشته در پایتخت این کشور است.
به گفته پلیس بنگلادش این حادثه صبح امروز، دوشنبه در نزدیکی منزل این وبلاگ‌نویس واقع در یکی از محلات شلوغ پایتخت رخ داده و سه نفر با چاقو در نزدیکی خانه‌اش وي را به قتل رسانده اند.
بنابه اين گزارش، پلیس همچنین اعلام کرده که بعد از این حمله، دو دانشجوی یک مکتب اسلامی راکه قصد فرار از محل حادثه داشتند، بلافاصله بازداشت کرده و سه چاقوی بزرگ نیز در محل وقوع قتل پیدا شده است. پلیس گفته که دو فرد دستگیرشده در حدود ۲۰ سال دارند. ولي مظنون سوم موفق به فرار شده است.
یک فعال شبکه‌های اجتماعی اهل بنگلادش به خبرگزاری فرانسه گفته که این وبلاگ‌نویس به انتقاد از بنیادگرایی مذهبی در نوشته‌هایش شهرت داشته است.
همچنین یک وبلاگ‌نویس بنگلادشی به نام آصف محی‌الدین نیز در صفحه فیس بوک خود درباره مقتول نوشته: «او یک خداناباور و یک مدافع حقوق بشر بود».
محی‌الدین نیز در ماه ژانویه گذشته از یک حمله بزرگ جان به در برده بود.
به گزارش راديو فرانسه،اواخر فوریه گذشته نیز یک وبلاگ‌نویس لائیک آمریکایی به نام آویجیت رای در حالی که به همراه همسرش از یک نمایشگاه کتاب در بنگلادش بازمی‌گشت از سوی افراد تندرو کشته شد.
همسر این فرد نیز که همراه او بود، در نتیجه این حمله به شدت زخمی و یک انگشت دست وی قطع شد.
آخرین کتاب آویجیت رای به نام «ویروس مذهب» بود که در بنگلادش واکنش‌های بسیاری برانگیخت.
وبلاگ‌نویسان و نویسندگان لائیک بنگلادشی بار‌ها از سوی برخی اسلام‌گرایان تندرو تهدید شده‌اند.
پیش از این نیز در سال ۲۰۱۳ یک وبلاگ‌نویس لائیک دیگر در این کشور کشته شده بود.
گفتنی است از سال ۲۰۰۴ تاکنون پنج مورد حمله به نویسندگان لائیک در بنگلادش صورت گرفته است.
 
 

حسین شریعتمداری: از نزديكي به يك توافق حكايت مي كنند اگر صحت داشته باشد،خطوط قرمز ترسیم شده رعایت نشده
 
#بگونه: پاسدار حسین شریعتمداری نماینده خامنه‌ای در کیهان نسبت به روند مذاکرات ابراز دلواپسی کرد و روز 10فروردین به خبرگزاری سپاه پاسداران از جمله گفت: باید از آقای جان کری پرسید آیا ملزم کردن ایران به همکاری با آژانس در چارچوب PMD دام جدید و خطرناکی نیست که پیش پای تیم هسته‌یی کشورمان پهن کرده‌اند؟

پاسدار حسین شریعتمداری افزود: برخی اخبار غیر رسمی و البته قابل اعتنا از نزدیکی ایران و 1+5 به یک توافق حکایت می‌کنند. اخبار یاد شده اگر صحت داشته باشد می‌توان گفت این توافق با آنچه مورد نظر جمهوری اسلامی ایران بوده و هست فاصله داشته و در آن خطوط قرمز ترسیم شده، به‌گونه‌یی که مورد انتظار بود رعایت نشده است.

شریعتمداری به شش مورد اشاره کرده و آنها را ناقض خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران دانست: نخست آن که فقط بخشی از تحریمها به‌حالت تعلیق در می‌آید و حال آن که باید همه تحریمها لغو می‌شدند. دوم تحریمهای شورای امنیت به قوت خود باقی می‌ماند. سوم تحریمهای تعلیق شده نیز یک بازه زمانی شش یا نهایتاً یک ساله دارد و ادامه تعلیق به شرایط بعدی موکول می‌شود. چهارم قطعنامه شورای امنیت که قرار است به‌عنوان تضمین توافق و تعهدهای دو طرف صادر شود، تحت فصل هفتم منشور ملل‌متحد خواهد بود که موضوع آن تهدید صلح و امنیت جهانی است و پذیرش قطعنامه فصل هفتمی به مفهوم آن است که ایران می‌پذیرد برنامه هسته‌ای‌اش تهدیدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی بوده و هست. پنجم این‌که توافق یاد شده بر خلاف انتظار و تأکیدهای قبلی، دو یا چند مرحله‌ای است، و تکلیف بسیاری از جزئیات در آن مشخص نشده است. ششم، تعهدهای ایران در حالی غیرقابل بازگشت است که تعهدهای 1+5 بازگشت پذیر است.

او ادامه داد: حال تصور بفرمائید در توافق پیش روی، مسأله PMD را بپذیریم. در این صورت باید به بازرسان آژانس اجازه بازرسی از صنایع موشکی کشورمان را بدهیم. از آن‌جائیکه در PMD مسأله احتمالات مطرح است، آنها با این بهانه که موشکهای بالستیک ایران -مثلاً نوع شهاب- قابلیت حمل کلاهک هسته‌یی را دارند، خواهان توقف تولید و امحای موشکهای موجود خواهند شد.

شریعتمداری در پاسخ به این سؤال که اگر رژیم ایران بازرسی از صنایع موشکی را نپذیرد چه اتفاقی می‌افتد، گفت: اگر بازرسی از صنایع موشکی را نپذیریم، آژانس اعلام می‌کند که ایران به تعهد خود در توافق عمل نکرده و حاضر به همکاری در چارچوب PMD نشده است. و چنان‌چه بازرسی را بپذیریم ولی تولید موشکهای بالستیک را متوقف نکنیم، در این حالت 1+5 ادعا خواهد کرد که برنامه هسته‌یی ایران شامل ابعاد احتمالی نظامی است.

پاسدار شریعتمداری درباره تبعات پذیرش توقف تولید موشک بالستیک گفت: در این صورت با یک فاجعه بزرگ روبه‌رو خواهیم شد و یکی از اصلی‌ترین پایه‌های اقتدار نظامی خود که برخورداری از موشکهای بالستیک است را از دست خواهیم داد. در چنین شرایطی به کشوری ضعیف تبدیل می‌شویم که نه تنها توان حمایت از جبهه مقاومت را ندارد، بلکه در مقابل تهدید برخی از کشورهای کوچک منطقه نیز نمی‌تواند ایستادگی کند و این دقیقاً همان هدف نهایی آمریکا از چالش هسته‌یی است. در صورت پذیرش مسأله PMD، چالش هسته‌یی را به میدان نظامی نیز کشیده‌ایم.
 


بیانیه حمایت زندانیان سیاسی در همبستگی با مردم خوزستان در ایام سیزده بدر
بگونه: گروهي از زندانيان سياسي زندان گوهردشت كرج با انتشار بيانيه اي بمناسبت ايام سيزه بدر مراسم سنتي ايرانيان، خواستار اتحاد و همدلی ملی با مردم خرمشهر و اهواز و همه خطه سرسبز و ثروتمند خوزستان شدند. در بخشى از این بیانیه آمده است:«جشن ملی سیزده‌بدر امسال حال و هوای دگر دارد. زیرا رژیم جمهوری اسلامی در بحرانهای گوناگون دست و پا می‌زند. از یک سو هر آنچه طی سالیان گذشته در منطقه به‌صورت غیرقانونی و تجاوزکارانه سرمایه‌گذاری کرده، به جنگی که در یمن شروع شده یک جا هدر خواهد رفت. از دیگر سو، قدرتهای جهانی، مأموران رژیم را محاصره کرده تا جام زهر اتمی را در حلقوم خامنه‌ای بریزند و آنها نیز ناگزیر هستند به این ذلت تن بدهند و این شکست دوم خواهد بود. این در حالی است که اعتراضات صنفی و اجتماعی معلمین، پرستاران، کارگران، بازنشستگان، دانشجویان، زنان، طرفداران محیط زیست و مردم ستم دیده خوزستان بالا گرفته تا آنجا که خامنه‌ای در سخنرانی اخیر خود، در مشهد، وحشت خود از این اعتراضات را پنهان نکرد، و البته به‌رسم همه نظامهای دیکتاتوری، اعتراضات خودجوش و ملی را به بیگانگان نسبت داد تا ضمن این‌که موجبات تخریب اعتراضات اجتماعی در اذهان هواداران خود را فراهم می‌سازد، امکان سرکوب آن را فراهم سازد که البته خیال باطلی بیش نیست.
هم میهنان گرامی؛ جشن ملی و با شکوه سیزده‌به‌در را در شرایطی برگزار می‌کنیم که زنان و مردان ایرانی دوش به دوش هم تصمیم گرفته‌اند، اتحاد و همدلی ملی با مردم خرمشهر و اهواز و همه خطه سرسبز و ثروتمند خوزستان را اعلام کرده و به آنها بگویند؛ می‌دانیم خوزستان به تنهایی به‌اندازه همه ایران ثروتمند است، اما مردم آن، به‌دلیل فقر و ستم و سرکوب حکومتی، دست به خودسوزی می‌زنند و حتی از آب و هوای سالم برای زندگی برخوردار نیستند.»

تصاويري از تجمعات اعتراضی در نقاط مختلف جهان در اعتراض به قتل سبعانه "فرخنده" دختر بي گناه افغان
 

ميترا پور شجري : تا كي با تصوير پدرم ...؟!
 
#بگونه: ميترا پور شجري فرزند وبلاگ نويس زنداني در فيسبوك خود با انتشار عكسي مي نويسد: «تا كي بايد با تصوير پدرم در دست و خواهان آزادي او بودن، عكس بگيرم؟ چه كسي جوابگوي حسرت و دوري ما خواهد بود؟ 

 

بازداشت منیژه صادقی فعال حقوق زنان و مادر ٤ فرزند و انتقال به زندان سنندج
 
#بگونه: خانم منیژه صادقی از هم وطنان كرد اهل سنندج از فعالين حقوق زنان و مادر چهار فرزند، توسط مأموران امنیتی رژيم بازداشت و به زندان سنندج منتقل شده است.

خانم منیژه صادقی فعال عرصه حقوق زنان از سوی بيدادگاه رژيم در استان کُردستان به اتهام "برهم زدن نظم عمومی" از راه فعالیت سیاسی به سه ماه و یک روز حبس محکوم شده بود. شاهدان عيني صبح امروز دهم فروردین‌ماه، انتقال خانم منيژه صادقي به زندان سنندج را تاييد كرده اند.

منیژه صادقی که مادر ٤ فرزند است مدت بازداشتش ۹۱ روز خواهد بود . وي که فعالیت‌هایی در حوزه کودکان نیز داشته، روز چهارشنبه پنجم آذرماه در منزل شخصی‌اش از سوی نیروهای لباس شخصی بازداشت و پس از ٥ روز بی‌خبری از وضعیت ایشان، با تودیع وثیقه ٤٠ میلیون تومانی موقتا آزاد شده بود.

وی سال ٨٩ نیز، هنگامیکه برای اطلاع از حکم دادگاه تجدیدنظر به دادگاه انقلاب سنندج مراجعه کرده بود، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.


كشته شدن يك دختر ١٧ ساله و پنج مرزبان رژيم در قصر شیرین بر اثر انفجار مین
 
#بگونه:به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، امروز دوشنبه دهم فروردین‌ماه، یک دختر ١٧ ساله کُرد به نام آرزو طهمورثی‌منش اهل شهر قصرشیرین به دلیل انفجار مین جان باخت.
این دختر ١٧ ساله در حین چراندن احشام دچار این حادثه شده است.
گفته می‌شود، آرزو طهمورثی‌منش براثر انفجار مین به شدت زخمی و به دلیل جراحات وارده در دم جان سپرده است. همچنين رسانه هاي رژيم خبر دادند كه چهار نیروی کادر مرزبانی كرمانشاه و یک سرباز روز دوشنبه ۱۰ فروردین بر اثر برخورد خودروی گشتی‌شان با مین‌های به‌جا مانده از جنگ ایران و عراق کشته شدند. این مین‌ها دراثر بارندگی حرکت کرده و به سطح جاده رسیده بودند.
معاون سیاسی ـ اجتماعی فرماندار قصرشیرین طی گفتگویی با "ایرنا" اعلام کرد: صبح امروز در منطقه "سومار" از توابع قصرشیرین ، ٥ تن از نیروهای هنگ مرزی مستقر در پاسگاه "سه تپان" این بخش که درحال گشت زنی با خودروهای انتظامی بودند، کشته شده‌اند.
استان‌های ایلام، خوزستان و کرمانشاه به ترتیب سه استانی هستند که طی سال‌های ۱۳۷۵ تا ۸۶ بالاترین آمار کشته‌شدگان ناشی از ﻣﻮاد اﻧﻔﺠﺎری به جا ﻣﺎﻧﺪه از جنگ ایران و عراق را داشته‌اند. آذربایجان غربی و کردستان در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار دارند.

از سال ٩٠ تا اواخر آبان‌ماه سال گذشته، ١٣٢ انفجار مین و مواد منفجره باقی مانده از دوران جنگ ٨ ساله در اراضی آلوده به مین شهرستان قصرشیرین روی داده است که بر اثر این حوادث ١٢٢ نفر مجروح و ١٣ نفر نیز کشته شده‌اند.
به گفته‌ی ساکنین منطقه، پاکسازی‌های چند سال اخیر به صورت ناقص انجام گرفته و نهادهای دولتی تنها تا عمق ٣٠ سانتیمتری اقدام به پاکسازی کرده‌اند.
مین‌گذاری اما پس از پایان جنگ نیز از سوی نیروهای نظامی رژيم در مناطق مرزي ادامه داشته و ‌رژيم آخوندي تاکنون پیمان‌نامه "اوتاوا" که در ارتباط با ممنوعیت به‌کارگیری، تولید و نگهداری مین‌های ضدنفر است را امضا نکرده و نسبت به پاکسازی ٢٠ میلیون مین ضدنفر در کشور اقدام جدی را انجام نداده است.


توقف مذاكرات اتمي در لوزان و بي تضميني براي رسيدن به توافق
 
#بگونه:خبرگزاری فرانسه 30مارس2015 به نقل از يك ديپلمات غربي از توقف مذاكرات اتمي در لوزان سوئيس بر سر سه موضوع خبر داد. بنابه گزارش اين خبرگزاري، يك دیپلومات غربی در لوزان سوئیس در آستانه ضرب‌الاجل رسیدن به توافق، بر سر رئوس توافق گفت: در آخرین دقیقه، مذاکرات رژیم ایران بر سر سه موضوع عمده به بن‌بست رسیده است.
این دیپلومات گفت، ”زمان گفت
ن آری یا نه“ است. اختلاف بر سر این موارد است: این‌که توافق برای چه مدت باشد، تحریمها چگونه برداشته شود، با چه مکانیزمی می‌توان اطمینان حاصل کرد که طرفین تا اتمام توافق به آن پایبند باشند و چگونه تحریمهای سریع مجدداً برقرار شود.
این دیپلومات افزود: ”تنها درصورتی توافقی خواهد بود که ما بتوانیم این موضوعات را حل کنیم“.
عباس عراقچی عضو تیم مذاکره‌کننده رژیم آخوندی در لوزان سوئیس در مصاحبه با تلویزیون رژیم ـ 10فروردین94 ـ گفت: «در مورد پیشرفت مذاکرات به‌صورت قاطع نمی‌شود چیزی گفت، در این دوره هنوز نمی‌شود گفت پیشرفت قابل توجهی صورت گرفته است ولی روی ایده‌های مختلف کار کردیم، راه‌حلهای محتملی در چند موضوع مورد اختلاف وجود دارد که روی آنها کار زیادی صورت گرفته، هنوز در موقعیتی نیستیم که بگیم نزدیک به حل این مسائل هستیم. ولی واقعاً هیچ تضمینی وجود ندارد».

تلویزیون الجزیره: در لوزان سوئیس، ابهام بر سر مذاکرات اتمی با رژیم ایران سایه انداخته است. در حالی که جلسات میان مذاکره‌کنندگان ادامه دارد جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت: مطمئن نیست که به توافق برسد.
خبرگزاری ایترتاس روسیه از قول یک منبع در هیأت آمریکایی گفت: یک مسأله مورد اختلاف میزان ذخیره اورانیوم غنی شده در ایران است.
تلویزیون العربیه نیز گفت: «سرگیی لاوروف وزیر خارجه روسیه لوزان را به قصد مسکو ترک کرد». برخی تحلیلگران می‌گویند این دلیلی بر شکست مذاکرات اتمی است.



قاسم سلیمانی تروریست یا قهرمان
 
نوشته اي از حشمت الله طبرزدی زنداني سياسي زندان گوهردشت كرج

سال‌ها پیش از برخی‌ زندانیان سیاسی اصلاح‌طلب شنیدم، شخصی بنام سلیمانی مدیرکل سازمان زندان‌ها گرایش‌های اصلاح‌طلبی دارد. با خود گفتم، چگونه ممکن است فردی گرایش اصلاح‌طلبی داشته باشد و در عین حال مدیرکل سازمانی باشد که این همه حق‌کشی‌، اقدامات ضد حقوق بشری و فساد در آن صورت می‌‌گیرد! پس از مدتی‌ با نام سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس آشنا شدم. این بار نیز برخی‌ از زندانیان نزدیک به اصلاح‌طلب‌ها با ذوق‌زدگی ابراز می‌‌داشتند، سردار قاسم سلیمانی از نیروهای خط امامی است و به همین دلیل با احمدی‌‌نژادی‌ها و دلواپسین زاویه دارد! چندی گذشت و با روی کار آمدن دولت اعتدالی-اصلاح‌طلبی روحانی، یک سلسله برنامه نمایشی به نام جنبش دانشجویی از سوی انجمن‌های اسلامی، در روز ۱۶ آذر تشکیل شد و در آن‌ها تجلیلی از سردار قاسم سلیمانی نمایش داده شد و شرکت‌کنندگان برای او هورا کشیدند و کف و سوت زدند!

مدت زمانی‌ به درازا نکشید که شنیدم افرادی از اصلاح‌طلب‌ها در برون‌مرز و در رسانه‌های دولت انگلیس از قاسم سلیمانی به عنوان سردار عارف تجلیل کرده‌اند و برخی‌ روزنامه‌نگاران همین جریان در درون مرز، سعی کرده‌اند از این فرزند خلف امام!؟ قهرمان بسازند.

ولی‌ از دیدگاه من، قاسم سلیمانی اگر خط امام است یا اصلاح‌طلب است یا نیست، اما یک جنایت‌کار و یک تروریست‌پرور است. هر دلاری که در منطقه هزینه کرده، هر طرح عملیاتی که تدوین کرده، هر گلوله، موشک، بمب و مین و نارنجکی که از ایران به منطقه برده و استفاده کرده و انسانی‌ ر‌ا کشته و هر نیروی ایرانی‌ که به عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، اسراییل و یمن نفوذ داده و کشته شده یا فردی را کشته، بدون اجازه مردم ایران و غیرقانونی بوده است. جنگ یمن و هر جنگی که در منطقه اتفاق می‌‌افتد، مقصر اصلی‌اش جمهوری اسلامی، شخص خامنه‌ای، سپاه پاسداران، دو جناح اصلاح‌طلب و محافظه‌کار و جنایتکارانی مثل قاسم سلیمانی هستند که برای ترویج اسلام سیاسی و تشکیل امپراطوری شیعی زیر نظر ولی‌ امر یا ولایت مطلقه فقیه، انجام داده‌اند و محکوم است.

ما مردم ایران نیز باید آگاه باشیم که آن‌هایی که به نام منافع ملی‌ و گسترش حوزه‌ی نفوذ ایران از تروریست‌هایی‌ چون قاسم سلیمانی قهرمان ملی‌ می‌‌سازند، در ریختن خون زنان و کودکان و غیرنظامی‌های یمنی، عراقی، سوری، اسراییلی، لبنانی، فلسطینی و بحرینی شریک‌اند و اوف بر این ملی‌‌گرایی!

و نیز باید آگاه باشیم که امروز اسلام سیاسی اعم از سنی یا شیعه و هر نوع اسلام‌گرایی عامل این همه ترور، جنایت و خشونت در ایران و منطقه است و البته اسلام سیاسی غیر از اسلام به عنوان یک دین فردی است که مثل همه عقاید و ادیان محترم است. امروز عامل فلاکت ما ایرانیان، اسلامی سیاسی اعم از اقتدارگرایی‌اش، خط امامی‌اش و حتی به ظاهر دموکرات اما در واقع فاشیستی‌اش است و می‌‌بایست دست به دست هم بدهیم تا از این مصیبت تاریخی نجات پیدا کنیم و برای همیشه با اسلامی سیاسی و هر نوع دین سیاسی خداحافظی کنیم. قاسم سلیمانی تربیت‌شده و پاسدار اسلام سیاسی است.

زندانی گوهردشت