Thursday, April 16, 2015

گزارش تصويري از تجمع اعتراضي معلمين در شهرهاي كرد نشين و ديگر شهرهاي ايران


#‏بگونه‬: معلمین شهرهاي كردنشين ايران همراه با معلمين سراسر كشور دوباره در پي فراخوان عمومي براي تجمع و اعتراض عليه تبعيض و بي حقوقي دست به تجمعات گسترده اعتراضي زدند.
به گزارش آژانس خبري كردپا در اکثر شهرهای کُرد نشين و در سرتاسر ایران، بار دیگر معلمان در اعتراض به تبعیض نسبت به معلمان از سوی حکومت آخوندهاي ضد ايراني و كُرد كش به خیابان‌ها آمدند.
معلمان معترض خواستار افزایش دستمزد‌ها، بهبود وضعیت معیشتی و رفع تبعیض حقوقی بین خود و سایر کارمندان دولت هستند.
اجرایی شدن مصوبه "افزایش فوق‌العاده شغلی کارکنان دولت" با اعمال "تبعیض" نسبت به معلمان از دیگر موارد اعتراض معلمان به شمار می‌رود.
معلمان معترض در شهر دیواندره با حمل پلاکارد و نوشته‌هایی نظیر "تضعیف فرهنگیان تخریب فرهنگ است، "این سکوت از نارضایتی است" و "نسخه‌های توخالی و عوام فریب، دردی را دوا نمی‌کند" در مقابل اداره آموزش و پرورش این شهر تجمع کردند.
همچنین بیش از ٣٠٠ معلم در مدارس آموزش و پرورش استان ایلام در مقابل اداره آموزش و پرورش این استان تجمع و خواستار توجه بیشتر مسئولان به معیشت فرهنگیان و رفع تبعیض میان آنان و سایر کارکنان ادارات دیگر در رابطه با دریافت حقوق شدند.
براساس گزارشات منتشره، معلمان کُرد در شهرهای ارومیه، سنندج، کرمانشاه، گیلانغرب، قروه، مریوان، بوکان، سردشت، بانه، کامیاران، سقز، پیرانشهر، بیجار، سروآباد و ایوان غرب نیز با برگزاری تجمعات مشابهی خواستار تحقق مطالبات خود و پایان دادن به تبعیض و نابرابری میان معلمان و دیگر کارکنان دولت گردیدند.
از دیگر سو، در تهران و سایر شهرهای ایران نیز معلمان با تهیه پلاکاردها و نوشتن شعارهای مرتبط با مشکلات صنفی و معیشتی فرهنگیان در مقابل ادارت آموزش پرورش تجمع نمودند.
در تهران علاوه بر تجمع صدها نفری معلمان مقابل اداره آموزش و پرورش، گروهی ۳۰۰ نفره از معلمان مقابل مجلس رژيم تجمع کردند.
روزهای سوم و دهم اسفندماه سال گذشته، معلمان در شهرهاي كرد نشين و ديگر شهرهاي ایران با آمدن به خیابان‌ها، خواهان رسیدگی به مطالبات خود شدند، اما تاکنون هیچ یک از مطالبات آنها از سوی نهادهای مرتبط عملی نشده است.
طبق آمارها بیش از یک میلیون معلم و فرهنگی و حدود ٧٥٠ هزار معلم بازنشسته در ایران وجود دارد.
عكسها به ترتيب: ‫#‏ايلام‬ ‫#‏كرمانشاه‬ ‫#‏سنندج‬ ‫#‏مريوان‬ ‫#‏گيلانغرب‬ ‫#‏قروه‬ ‫#‏سقز‬ ‫#‏بيجار‬ ‫#‏تكاب‬ ‫#‏ديواندره‬ ‫#‏بوكان‬ ‫#‏بانه‬ ‫#‏سردشت‬ ‫#‏زيويه‬ ‫#‏اروميه‬ ‫#‏مشهد‬ ‫#‏تربت‬ حيدريه ‫#‏تهران‬ ‫#‏تبريز‬ ‫#‏ملاير‬ ‫#‏اهر‬ ‫#‏خراسان‬ جنوبي ‫#‏پيرانشهر‬ ‫#‏ايران‬ ‫#‏كردستان‬ ‫#‏معلمين‬ ‫#‏اعتراض‬

No comments:

Post a Comment