Friday, May 1, 2015


گزارش خبرگزاري حكومتي ايلنا از نمايش اقتدار كارگران در روز جهاني كارگر در تهران
#بگونه: به گزارش خبرگزاري حكومتي ايلنا،ساعت ۱۱:۴۰ صبح / تجمع کارگران در میدان فلسطین لحظاتی پیش به پایان رسید و تظاهرکنندگان تظاهرکنندگان شعارهايی عليه قراردادهای موقت کار و در حمايت از قانون کار سر دادند. اعتراض به بحث واگذاری سازمان تامين اجتماعی به وزارت بهداشت، درخواست برای بيمه صدها هزار کارگر ساختمانی و اعتراض به بيکاری کارگران از ديگر شعارهايی بود که در راهپيمايی روز جهانی کارگر در تهران مطرح شدند.
‌راهپيمايان همچنين خواستار کاهشِ شکاف بين سطح دستمزد و معيشت شدند.
ایلنا از حضور ۳ هزار نفر در بخش جنوبی خیابان فلسطین و ایجاد فاصله بین آنان و تجمع کنندگان میدان فلسطین خبر می‌دهند. همچنین گزارش شده است جمعیتی حدود پنج هزار نفر نیز در بخش شمالی خیابان فلسطین تجمع کرده بودند. برگزارکنندگان مراسم از عزیمت ۷۲۰ اتوبوس از شهرهای مختلف اطراف تهران در تجمع امروز خبر می‌دهند. گفته می‌شود به صورت پراکنده در این تجمع بیش از ۲۰ هزار کارگر شرکت کرده بودند اما به دلیل انسداد مسیر راهپیمایان در خیابان‌های منتهی به محل تجمع در میدان فلسطین، کارگران بصورت یکپارچه قادر به برپایی تجمع نشدند و سخنرانی‌های این مراسم نیز در دو ضلع جنوب شرقی و شمالی میدان فلسطین برگزار شده است.
گفتني است كه ارگانهاي حكومتي در هشت سال گذشته مجوزی برای راهپيمايی روز جهانی کارگر صادر نکرده بودند.
لازم به ياد آوري است كه ايلنا يك رسانه حكومتي است و بخش كمتري از واقعيت را طبعا منعكس نموده و همن اعتراف به گستردگي تظاهرات كارگران در روز جهاني كارگر فقط در تهران مي باشد.
#ايران #تهران #تظاهرات #كارگران #نمايش #قدرت
 
 

No comments:

Post a Comment