Sunday, May 3, 2015


سازمان ملل: ایران دست‌‌کم از شش سال پیش به حوثی‌ها اسلحه می‌دهد
بگونه:بر اساس گزارش محرمانه کارشناسان سازمان ملل متحد به شورای امنیت، ایران حداقل از سال ۲۰۰۹ اقدام به مسلح کردن شورشیان حوثی شیعه‌مذهب یمن کرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مقر سازمان ملل متحد، این گزارش در پی تحقیق کارشناسان سازمان ملل درباره شناسایی یک کشتی ایرانی حامل اسلحه- برای شورشیان یمن در سال ۲۰۱۳ - توسط دولت یمن است. اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که دست‌کم از شش سال پیش حمل سلاح توسط کشتی به یمن از طریق دریای آن کشورشروع شده و کشتی فوق از آن جمله می باشد. بر اساس این اطلاعات مبدأ این کشتی‌ها ایران بوده و این کشتی‌ها علاوه بر حوثی‌ها در یمن، مقصدهایی نیز در کشورهای همسایه داشته‌اند.
به غیر از کشتی فوق که "جهان" نام دارد، ۵ کشتی دیگر ایرانی نیز شناسایی شده‌اند که که برای حوثی‌ها اسلحه برده اند.
بر اساس این گزارش، در آوریل ۲۰۰۹ خدمه‌های یک کشتی ایرانی بدون نشان، در آب‌های بین‌المللی جعبه‌های اسلحه را به قایق‌های یمنی منتقل می‌کردند، سپس این جعبه‌ها به یک مزرعه در یمن منتقل شده و از سوی حوثی‌ها مورد استفاده قرار گرفت.
همچنین در فوریه 2011 یک کشتی ماهیگری ایرانی، از سوی نیروهای دولت یمن توقیف شده که در آن ۹۰۰ راکت ضدتانک ساخت ایران وجود داشته که قرار بوده به دست حوثی‌ها برسد.
لازم به ذکر است که براساس یکی از موارد تحریم سازمان ملل متحد که در سال ۲۰۰۷ به تصویب رسیده، ایران از فروش اسلحه، و همه کشورها از انتقال هرگونه اسلحه ایرانی منع شده اند.
#بگونه #ایران #یمن #اسلحه #تحریم #حوثی #کشتی #شورش
 
 
 

No comments:

Post a Comment