Tuesday, May 5, 2015


افشاگری سایت بریت برت نسبت به مشاور ایرانی کاخ سفید
#بگونه: سایت بریت برت با انتشار تصاویری از #توییتر سحر نوروززاده افشا کرد که وی پیش از منصوب شدن در پست مشاوره کاخ سفید کارمند نایاک که لابی رژیم در #آمریکا می باشد بوده است. وی در توییتر ضمن دنبال کردن خامنه ای و روحانی و خبرگزاری های رژیم به تبلیغ برای حذف تحریم ها و برنامه هسته ای رژیم ایران مشغول بوده است.
در پست حساس کنونی وی مسئول شورای امنیت ملی برای #ایران در کاخ سفید است

.

دژخیمان رژیم ۳ زندانی را در زندان ساری اعدام کردند
#بگونه : بنا به خبر دریافتی صبح امروز ۱۵ اردیبهشت ، ،سه زندانی به جرم قاچاق مواد مخدر در محوطه زندان ساری توسط دژخیمان زندان اعدام شدند.
#ایران #اعدام #زندان #زندانی #موادمخدر #ساری

 

رقابت انتخاباتي تنگاتنگ و شانه به شانه حزب كارگر و محافظه كار بريتانيا

بگونه: به گزارش يورونيوز،در حالیکه تنها دو روز به انتخابات مجلس عوام بریتانیا باقی مانده است، نظرسنجی ها از رقابت تنگاتنگ میان دو حزب محافظه کار و کارگر خبر می دهند.

بر طبق این نظرسنجی ها، حزب محافظه کار بریتانیا به رهبری دیوید کامرون با ۳۴ درصد آرا در صدر قرار دارد و حزب کارگر به رهبری اد میلیبند تنها با فاصلۀ یک درصد حزب حاکم را دنبال می کند.

با توجه به نتایج این نظرسنجی ها، تشکیل دولت ائتلافی اجتناب ناپذیر به نظر می رسد و رهبران احزاب بریتانیا همزمان با نزدیک شدن به آخرین روز مهلت قانونی برای تبلیغات، کارزار انتخاباتی خود را سرعت بخشیده اند.

دیوید کامرون، نخست وزیر کنونی بریتانیا با اشاره به همین موضوع در نطق تبلیغاتی در روز دوشنبه خطاب به هواداران خود گفت: «در آخرین ساعات این کارزار، شما می توانید با یک انتخاب متفاوت، کشور را به جلو پیش ببرید. با انتخاب اد میلیبند و یا حزب ملی اسکاتلند به عقب برنگردید. همۀ مساله این است.»

اد میلیبند که حزبش تنها یک درصد از حزب محافظه کار فاصله دارد نیز امیدوار است آرای بیشتری را نسبت به رقیب دیرینۀ حزب کارگران بریتانیا کسب کند. وی نیز در آخرین ساعات مهلت قانونی تبلیغات، از هوادارن خود خواست برای داشتن کشوری که برای کارگران کار می کند، یک دولت کارگر انتخاب کنند.

با استناد به همین نظرسنجی ها، هیچکدام از این دو حزب از اکثریت برخوردار نیستند و هر کدام از آنها مجبورند برای تشکیل دولت با احزاب دیگر ائتلاف کنند. حزب یوکیپ به رهبری

نایجل فاراژ و حزب ملی اسکاتلند که هدایت آن را نیوکلا استرجن بعهده دارد، امیدوارند با

کسب آرای بیشتر نسبت به انتخابات گذشته، وارد دولت ائتلافی شوند.

انتخابات مجلس بریتانیا قرار است روز پنجشنبه، هفتم مه برگزار شود. مجلس عوام بریتانیا ۶۵۰ کرسی دارد که همراه با مجلس اعیان، پارلمان بریتانیا را تشکیل می دهد.

 
 


گزارشی از تجمعات و اعتصابات اعتراضی دانشجویان و اساتید در دانشگاه ها
#بگونه : دانشجویان و اساتید معترض به شرایط نامناسب در زمینه های گوناگون در هر فرصت با هماهنگی و اتحاد برای بدست آوردن حقوق و بیان خواسته هایشان ،دست به تجمعات و اعتصابات اعتراضی میزنند.
تجمع دانشجويان دانشگاه فرهنگيان در اعتراض به وضعيت تحصيلي
به گزارش دانشجو آنلاین ،روز چهارشنبه گروهي از دانشجويان دانشگاه فرهنگيان واقع در فرحزاد، تقاطع نيايش، خيابان تربيت معلم، در اعتراض به عدم رسيدگي به خواسته هاي دانشجويان و پايين بودن سطح آموزشي و عدم امكانات آموزشي در مقابل دفتر مدير دانشگاه تجمع كردند و خواهان رسيدگي به خواسته هايشان شدند. مأموران حراست دانشگاه تلا ش كردند كه با تهديد دانشجويان را وادار به عقب نشيني و برهم زدن تجمع بكنند.
قابل ذكر است كه اين دانشگاه در سال 1391 تاسيس شده است و هدف از تاسيس اوليه، تربيت دبير بوده اما طي سه سال گذشته و بنا به گفته دانشجويان بدليل سوء مديريت و مشكلات جدي كه در بخش آموزش منجمله هيئت علمي با كيفيت وسطح تحصيل پايين در دانشگاه است كه عملا دانشگاه طي اين سه سال سر و سامان نگرفته است.
--------------------
اعتصاب اساتيد دانشگاه علامه عالي در خيابان كريم خان زند در تهران
روز یکشنبه اساتيد دانشگاه علامه عالي در خيابان كريم خان زند در تهران دست به اعتصاب زده و از حاضر شدن سر كلاس هاي درس خودداري كردند.
---------------------
اعتصاب دانشجويان دانشگاه علوم اقتصادي تهران
روز چهارشنبه دانشجويان دانشگاههاي علوم اقتصادي و خواجه نصير بعد از تجمع در مقابل مجلس در محوطه دانشگاه خواجه نصير مجددا تجمع كردند. دانشجويان دانشگاه علوم اقتصادي كه نسبت به طرح ادغام دانشگاه خود با دانشگاه خواجه نصير معترض بوده وخواهان ادامه استقلال دانشگاه خود هستند، از شروع دور جديد كلاسها از فروردين تا به حال از حضور در كلاسهاي درس خودداري كرده و اعلام كرده اند كه تا تعيين تكليف نشدن خواسته هايشان مبني بر استقلال دانشگاهشان، از رفتن به كلاس خودداري خواهند كرد.
------------------------
تجمع دانشجویان دختر دانشگاه علمی کاربردی واحد کرج
ساعت 12 روز يكشنبه تعدادي از دانشجويان دختر دانشگاه علمي كاربردي واحد كرج در اعتراض به تعليق ترم يك دانشجوي دختر رو به روی اتاق ریاست دانشگاه تجمع کردند و خواستار لغو این حکم شدند
#ایران #دانشگاه #دانشجو #اعتصاب #اعتراض #تهران #فرهنگیان #دانشگاه_علوم_اقتصادی #دانشگاه_علمی_کاربردی
 
 



بیانیه مشترک فرانسه و عربستان سعودی : توافق هسته‌ای نباید امنیت و ثبات منطقه را به خطر بیندازد

#بگونه : در رابطه با توافق هسته ای میان رژیم ایران و شش کشور قدرتمند ،فرانسه و عربستان سعودی روز دوشنبه ۱۴اردیبهشت با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کردند پیش از هر توافق هسته‌یی میان رژیم ایران و شش قدرت جهانی باید اطمینان حاصل شود که این توافق باعث بی‌ثباتی منطقه و تهدید همسایگان نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رویتر در این بیانیه که به امضای فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه و ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی رسیده آمده است : «فرانسه و عربستان سعودی ضرورت دستیابی به توافقی مستحکم، پایدار، قابل راستی آزمایی، عاری از مناقشه و الزام‌آور را مورد تأیید قرار دادند».

این بیانیه می‌افزاید: «توافق هسته‌یی با رژیم ایران نباید امنیت و ثبات منطقه را برهم بزند و نیز نباید تهدید کننده امنیت و ثبات همسایگان ایران باشد».

قرار است فرانسوا اولاند امروز سه‌شنبه به‌دعوت ملک سلمان پادشاه عربستان در اجلاس رهبران شورای همکاری خلیج فارس حاضر شود. این اولین بار است که یکی از رهبران کشورهای غربی در این اجلاس شرکت می‌کند.

 
 

دستگیری وحشیانه "نرگس محمدی" توسط مأموران امنیتی رژیم
#بگونه : به گزارش رسیده ، امروز سه شنبه 15 ارديبهشت ، خانم نرگس محمدی توسط مزدوران اطلاعاتی رژیم دستگیر شد.
مأمورین امنیتی به قصد بازداشت خانم نرگس محمدی، روزنامه‌نگار و سخن‌گوی کانون مدافعان حقوق بشر به منزل وي حمله كردند. این مأمورین به خانم محمدی اعلام كردند که حکم جلب وی را در اختیار دارند و در صورت باز نکردن درب منزل، مبادرت به شکستن درب و هجوم از دیوارهای منزل برای دستگیری وی می‌کنند.
خانم گوهرعشقی، مادر شهید ستار بهشتی نیز در منزل نرگس محمدی حضور داشته است. مامورین عنوان نکرده اند از کدام نهاد امنیتی- اطلاعاتی هستند.
پیش‌تر اعضای کارزار لغو اعدام(لگام) اعلام کرده بودند که در صورت صدور هرگونه رای از
سوی دادگاه برای نرگس محمدی، آنان نیز در اتهام خانم محمدی خود را شریک می‌دانند.
مأموران مزدور ایشان را پس از دستگیری به زندان اوین برده اند.
#ایران #نرگس_محمدی #فعالین_حقوق_بشر #دستگیر #مأموران_امنیتی #روزنامه_نگار #سرکوب #اعتراض
 
 

به مناسبت روز آزادي مطبوعات
گزارش جديد سازمان گزارشگران بدون مرز: رژيم ايران جزو 5 زندان بزرگ دنيا براي روزنامه نگاران است

 

کشف فساد ۳۲ میلیاردی در وزارت علوم دوره محمود احمدی‌نژاد

بگونه: روزنامه شرق در تیتر یک شماره دوشنبه خود از «کشف فساد ۳۲ میلیاردی در وزارت علوم در دوره محمود احمدی‌نژاد» خبر داده است. این خبر تنها چند روز بعد از سخنان احمدی نژاد در بابل که خواهان «صیانت از بیت‌المال» شده بود منتشر شد.
بر اساس این گزارش، ٣٢ میلیارد تخلف صورت‌گرفته متعلق به ۴,۵ میلیون دانشجویی است که در سراسر ایران به شکلی عضو این صندوق‌اند و به گفته حامد قادرمرزی، نایب‌رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس «فساد صورت گرفته در وزارت علوم مصداق عدم رعایت بیت‌المال به‌شمار آمده و در آن هیچ صیانتی از حقوق دانشجو صورت نگرفته است».
«کاظم پالیزدار»، دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی خبر را به فارس داده و می‌گوید: «پرونده فساد مالی ٣٢ میلیاردی برای رسیدگی به آیت‌الله ‌لاریجانی رسیده و ایشان ضمن دستور تعقیب متهمان مربوطه، به دادستان تهران (پنج فروردین ٩۴)، خواستار رسیدگی و برخورد قاطع با عوامل دخیل در این پرونده شده‌اند». فساد مالی کشف‌شده اخیر مربوط به تخلف اداری و مالی در صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم است.
#بگونه #ایران #فساد_مالی #صندوق_رفاه_دانشجویی #محموداحمدی_نژاد #وزارت_علوم
 
 
خودکشی زن جوان مشهدی از روی پل استقلال به آزادی
#‏بگونه‬ : زندگی سخت و دشوار زنان در جامعه زن ستیز و مردانه آخوندی گاه با پایانی تلخ و دلخراش مواجه می شود. زنانی که دیگر امیدی به آینده ای بهتر ندارند و خودکشی را تنها گرینه می بینند تا هم پایانی بر سرنوشت تلخ خویش نهاده باشند و هم اعتراضی بر اوضاع کنونی حاکم بر جامعه داشته باشند.
به نوشته‌ی وب‌سایت حکومتی "خبرآنلاین"، این زن صبح روز دوشنبه (۱۴ اردیبهشت-۴ می‌) خودش را از بالای پل "استقلال" مشهد به وسط خیابان "آزادی" پرت کرد.
این وب‌سایت در حالیکه جزییات بیشتری از این حادثه منتشر نکرده است اما خودکشی این زن جوان ایرانی از پل استقلال مشهد می تواند کنایه ایی از تنها گزینه استقلالی زنان محروم کشورمان باشد!
‫#‏زنان‬ ‫#‏جامعه‬ ‫#‏خودکشی‬ ‫#‏اعتراض‬ ‫#‏جوانان‬ ‫#‏امید‬ ‫#‏استقلال





شکافتن پیشانی زندانی سیاسی علی معزی توسط دژخیمان ابوداعش
بگونه : دژخیمان ابوداعش (خامنه‌ای) زندان سیاسی علی معزی را وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار دادند و بر اثر ضربات وارده پیشانی وی شکافت و دچار خونریزی شد.
این رفتار وحشیانه وقتی صورت گرفت که زندانی سیاسی علی معزی حاضر به رفتن به دادگاه ارتجاع نشد. دژخیمان بدنام اطلاعات از وی خواستند به قسمت اعزام مراجعه کند. علی معزی به این قسمت مراجعه کرد و به‌صورت کتبی اعلام کرد این محاکم فاسد و غیرمشروع است لذا در آنها حضور نخواهم یافت.

پس از مدتی یک پاسداردژخیم شکنجه گر با درجه سرگرد، همراه با ۵ دژخیم دیگر به زندانی سیاسی علی معزی یورش بردند و سر او را محکم به نرده‌های آهنی کوبیدند که منجر به شکاف برداشتن پیشانی وی و خونریزی شدید آن گردید و به‌طرز وحشیانه‌ای به او دست‌بند و پابند زدند و در حالی‌که او را بر روی زمین می‌کشاندند سوار خودرو نموده و به شعبه ۱ دادگاه کرج که رئیس آن آخوند جنایتکارى به نام آصف حسینی است بردند.
در پایان به‌اصطلاح دادگاه، او را به زندان مرکزی کرج بازگرداندند و در اجرای احکام، حکم صادره را به وی نشان دادند و از او خواستند که حکم غیرقانونی و غیرانسانی ۱ سال زندان در زندان امنیتی ولی‌فقیه را امضا نماید. اما زندانی سیاسی علی معزی از امضای آن خودداری کرد.

#شکافتن_سر #زندانی_سیاسی #علی_معزی #وحشیانه #ابوداعش #بگونه
 
 
تجمع اعتراضي بسيجي هاي دلواپس دانشگاه اميركبير عليه رفسنجاني، با شعار «راس فتنه جايش دانشگاه نيست»
#‏بگونه‬: رسانه هاي رژيم از ‌ تجمع گروهی ازبسيجي هاي دلواپس دردانشگاه صنعتی امیرکبیر در صبح روز دوشنبه (۱۴ اردیبهشت / ۴ مه) به هنگام سخنرانی اکبر هاشمی رفسنجانی، مليجك خميني در این دانشگاه خبر داده‌اند.
به نوشته "فرارو"، دلواپسان نظام در اين دانشگاه ‌ در برابر آمفی‌تئاتر دانشگاه امیرکبیر تجمع کرده و در بدو ورود رئيس مجمع تشخیص مصلحت نظام به دانشگاه شعارهای "مرگ بر فتنه‌گر" و "دانشجو بیدار است، از فتنه‌گر بیزار است" سر دادند.
بنابه اين گزارش اين عده پلاکاردهایی با خود حمل می‌کردند که بر روی آن از جمله نوشته شده بود: "خیانت‌های‌تان در ۸۸ را فراموش نمی‌کنیم"، "راس فتنه جایش در دانشگاه نیست".
همچنین پلاکاردهایی با تصاویر مهدی هاشمی، پسر رفسنجانی و مفاسد اقتصادي وي در دست داشتند. چيزي كه در نظام ولايت فقيه جزو حلالترين و شرعي ترين اوجب واجبات است و فاسدترين خود خامنه اي و رفسنجاني هستند.
به نوشته "فرارو"، همچنین جمعی دیگر ازباند مغلوب در حمایت از هاشمی رفسنجانی حلقه انسانی تشکیل داده و شعارهایی در حمایت از موسوي و كروبي و زهرا رهنورد سرداده خواستار رفع حصر ازآنها شده اند.
روز یکشنبه (۱۳ اردیبهشت) نیز گروهی از دلواپسان با تجمع در برابر دفتر ریاست دانشگاه امیرکبیر خواستار لغو سخنرانی رفسنجانی شده بودند. آخوند رفسنجانی به دعوت رئیس دانشگاه امیرکبیر و به مناسبت "روز استاد" در دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک سابق) به دانشگاه و براي سخنراني رفته بود. مليجك از جمله سران اصلي رژيم است كه در به خاك و خون كشيدن دانشگاهها به دستور خميني و قلع و قمع و ترور مخالفين حتي در خارج از مرهاي ايران سابقه اي طولاني دارد و اختلاف و تفاوت ماهوي با ولايت فقيه و موجوديت اين رژيم ندارد.
‫#‏ايران‬ ‫#‏دانشگاه‬ ‫#‏امير‬ كبير ‫#‏بسيجي‬ ‫#‏دلواپس‬ ‫#‏تظاهرات‬ ‫#‏عليه‬ ‫#‏رفسنجاني‬
 

 

 

 


خاطرات زندان و نیم نگاهی از درون (قسمت سیزدهم)
بقلم زندانی سیاسی دربند: سعید ماسوری
#بگونه : گرچه سلول خیلی کوچکی بود و به سختی هر دو با هم میتوانستیم دراز بکشیم، ولی این جمله غلام حسین که: ما در دهه ی ۶۰ در همین سلول ۱۲ نفر بودیم، بسیار برایم قوت قلب بود… و خلاصه هربار که از شرایط ابراز ناراحتی میکردم با خاطراتی از زندان های سال های ۶۰ مرا سر جایم می نشاند و میگفت ظرفیت تحمل سختی در انسان بسیار بالاتر از آن است که بتوان حتی تصورش را کرد…
***
چند روزی گذشته بود که صدای بازجوی همیشگی را در راهرو شنیدم به سرعت جلوی درب گوش ایستادم، متوجه شدم که با کسی صحبت میکند که چند سلول آن طرف تر در سلول چسبیده به حمام بود… معلوم بود اتهامش مثل من همکاری با مجاهدین است چون بازجوهای ما مشخص بودند ( بازجوها در هر موضوعی و پرونده ای مشخص هستند)…
چند روز بعد هم باز دیدم که به سراغ او رفت… مدت زیادی آنجا نبود… او را به جای دیگری انتقال دادند… او”ه – ش” بود که بعدها او را در آموزشگاه ( اندرزگاه ۷ و ۸ که بالاترین قسمت اوین است و به “بالا” یا آموزشگاه و یا کچویی معروف بود) دیدم و از جمله دوستان صمیمی ام شد… چندان اتفاق دیگری نیفتاد… تا اینکه یک روز نگهبان گفت وسایلت را جمع کن…به سلول دیگری میروی.
شاید اواخر اسفند ۸۰ بود. وسایلم را جمع و پتوها را روی دوشم انداختم و به دنبال نگهبان راه افتادم و وارد راهروی ۷ شد. فکر میکنم سلول ۷۵ یا ۷۴ بود… از پنجره سلول دیدم که سلول غلام حسین است. بعد از مدت ها دوباره کنار هم بودیم… کلی حرف برای گفتن داشتیم و اینکه چه اتفاقاتی افتاد و اصلا چه طور شد که ما لو رفتیم که در ابتدای امر کم و بیش توضیح دادم… همین که بعد مدت ها میتوانستیم الی غیرالنهایه حرف بزنیم، شرایطی بود که برای من واقعا حیاتی شده بود…
اگرچه سلول خیلی کوچکی بود و به سختی هر دو با هم میتوانستیم دراز بکشیم، ولی این جمله غلام حسین که: ما در دهه ی ۶۰ در همین سلول ۱۲ نفر بودیم، بسیار برایم قوت قلب بود… و خلاصه هربار که از شرایط ابراز ناراحتی میکردم با خاطراتی از زندان های سال های ۶۰ مرا سر جایم می نشاند و میگفت ظرفیت تحمل سختی در انسان بسیار بالاتر از آن است که بتوان حتی تصورش را کرد...
در سلول متوجه شدم که میزان ورزش کردن او در سلول بسیار بیشتر از من است و اگر من گاها تنبلی میکردم و ورزش نمیکردم او به هیچ وجه ورزش روزانه را تعطیل نمیکرد. او هم با خمیر نان شطرنج درست کرده بود که بعضا شطرنجی هم بازی میکردیم و البته همیشه هم او برنده میشد… این روز ها چون چند کتاب هم بدستم رسیده بود عمدتا کتاب میخواندیم و موضوعات را به بحث گذاشته و دانسته های خود را به هم انتقال میدادیم. برای کسی که در تنهایی انفرادی بوده این شرایط چیزی تقریبا معادل آزاد شدن، ارزش داشت و مسرت بخش بود.
علیرغم نقاط مثبت هم سلول بودن یکی از نقاط ضعف آن صدا زدن نگهبان برای دستشویی رفتن بود چون میبایست دستشویی رفتن را با هم هماهنگ کنیم چون وقتی نگهبان میامد و یکی به دستشویی میرفت، نگهبان اصرار داشت که آن دیگری هم برود وگرنه اگر وقت دیگری دوباره تو هم بخواهی بروی نمی آیم..البته علت آن تنبلی بود و حوصله نداشت چند قدم راه برود…. یکی دیگر هم موقع ورزش اگر هر دو باهم ورزش میکردیم، که عمدتا همینطوربود، آنچنان بوی عرق بدنمان سلول را برمیداشت که همیشه نگهبان را صدا میزدیم و به بهانه ی دستشویی درب را باز میکرد… یکی به دستشویی میرفت و نگهبان جلوی در میماند که بر گردد و این فرجه خوبی برای تهویه بود که کاملاً هم موثربود.
دقیقاً بخاطر ندارم که چه تاریخی بود ولی هم سلول بودن ما چند روزی بیشتر طول نکشید که ما را به راهرو ۶ همان راهرویی که متهمین دیگر سازمانی در آن بودند( ۱۲ یا ۱۳ نفر بودند) بردند. فکر میکنم که سلول ۶۳ را برای من وغلام حسین خالی کردند. بچه های دیگر هم دو به دو هر کدام در یک سلول انفرادی بودند ولی درب سلولها باز بود (همانطور که قبلاً گفتم دو طرف راهرو را بسته بودند) و میتوانستیم به اطاقهای یکدیگر برویم، در راهرو قدم بزنیم. طول راهرو حدوداً ۲۰ تا ۲۵ متر و عرض آن حداکثر یک متر و ۲۰ سانتیمتر بود… یا اینکه در هواخوری که موکت شده بود نشسته و تلویزیون نگاه کنیم. یک روزنامه ایران هم روزانه برایمان میآوردند و این یعنی همه چیز…
احساس میکردم که بعد از آن مدت انفرادی این شرایط ایده آل ترین شرایط ممکن است… یک چراغ خوراک پزی علاءالدین هم داشتیم که وقتی غذا میآوردند آن را گرم کرده و خودمان هر وقت میخواستیم میخوردیم… تصور چنین شرایطی آنموقع که در انفرادی بودم، مطلقاً برایم امکان پذیر نبود. تصورش را هم نمیتوانستم بکنم که میتوانم آزادانه هر سلول انفرادی را انتخاب کنم، آزادانه هر وقت میخواهم غذا بخورم و مهمتر از همه آزادانه هر وقت میخواهم به دستشویی و یا حمام بروم… بعضاً نگران بودم که اینهمه آزادی به هرج و مرج تبدیل نشود…!! این نوع آزادیهای دموکراتیک تقریباً مثل همان نوع آزادی هایست که امروزه مردم ما مثلاً در انتخاب رئیس جمهور یا نمایندگان مجلس همگی دارا هستند، آزادانه میتوانند بین خاتمی، احمدی نژاد و روحانی… هر کس را میخواهند انتخاب کنند…!!!؟؟
بعد از مدتی یکسری کتاب هم از کتابخانه زندان آوردند… اگرچه کهنه و با موضوعاتی بُنجُل، ولی بهر حال کتاب بود که میشد ساعاتی را با آنها مشغول بود… دربین این بچه ها غیر از غلام حسین که هم اطاق بوده و با هم صمیمی بودیم، “حجت زمانی ” و”ج – الف” هم به ما اضافه شدند… هر دو جوان و بسیار شوخ طبع و سرحال… بتدریج متوجه شدم که بازجوها برخی از این بچه ها را بخاطر احکام سنگین و شرایط خود و خانواده هایشان با قول تخفیف در مجازات و حتی آزادی، بنوعی در خدمت خود بکار گرفته اند… و این باعث تولید مسائلی در آنجا شد… اینکه چرا بعضی ها در زندان به این نقطه میرسند را قبلا توضیح داده ام… البته چیز خوشایندی نیست ولی واقعی است، هر چند درصد آن هم زیاد نباشد.
پیشتر هم گفته بودم که اراده همان استمرار و تداوم انتخاب هاست در جهتی مشخص … و اگر لحظه ایی غفلت شود، از دست میرود. لذا سن و سال، پیشینه، سابقه و تجربه تنها میتوانند نقشی کمکی بعنوان عوامل یاری دهنده باشند تا به شخص کمک کنند که از خود غفلت نکند و به هیچ وجه مولد اراده و ایمان و غیره نمیشوند … لذا هرکس با هر سابقه و پیشینه ایی، وقتی در مواجهه با شرایط سخت زندان قرار میگیرد، اگر در مورد خود، مراقبت و سخت گیری نکرده و خود را به حال خود رها کند (برنامه مشخص روزانه نداشته باشد) به نوعی انفعال دچار میشود که به آن میگویند “از دست دادن روحیه” و این سر آغاز سقوطی ناخوشایند خواهد شد، و گویی که فراموش میکنند از ابتدا فرض بر این بوده که ما همه چیزمان را از دست میدهیم، سختی میکشیم و حتی کشته میشویم، تا، مردمانمان چیزی از دست ندهند ، سختی نکشند ، و کشته نشوند….( ولو اینکه هیچگاه دلیل آن را ندانند وقدر کار ما را هم ندانند…!!! )
نباید فراموش کرد که بصورت خیلی شفاف و ساده، اینها انگیزه های اولیه بوده و نه چیزی دیگر!!… پس اگر برای خواب ،خوراک، کارهای روزانه، فکر کردن، مطالعه کردن، ورزش و حتی بازی و سرگرمی برنامه جدی روزانه نداشته باشی، و در این زمینه ها بشدت از خودت مراقبت نکنی، بلافاصله زندان تبدیل به جهمنی میشود که تحمل آن بسیار مشکل میشود. خصوصاً که در زندان همیشه با کمبودهای عاطفی، احساسی و…. مواجه بوده و با تصویری که به تو القاء میکنند، هیچ روزنه امیدی برای تو باقی نمیگذارند… جز همان روزنه ایی که آنها میخواهند از درون آن به آینده و فردای خودت نگاه کنی… و اگر تو با مجموعه چیزهایی که از دست داده ای، آینده تیره و تاری را هم به آن اضافه کنی آنکه پیش از همه آسیب میبیند خود تو هستی و بعد اطرافیان را هم تحت فشار شرایط خود قرار داده و سوهان روح آنها هم می شوی…
بنابراین دوام آوردن در زندان، تنها توان تحمل در برابر مشت و لگد و یا کابل و شلاق نیست چه بسا این اولین مرحله و به نوعی شاید ساده ترین آنها باشد… اگرچه باید اذعان کرد که مشت و لگد و بقول بچه ها کابل و شلاق را دانه به دانه باید تحمل کنی… نمیتوان برای همه آنها یکجا تصمیم گرفت و اراده را یکجا برای همه بکار بست… مطلقاً اینطور نیست!!! بلکه برای هر کدام باید جداگانه تصمیم گرفت، انتخاب کرد و اراده ورزید که برای بعدی هم ایستادگی باید یا خیر؟؟؟
کما اینکه در سلول انفرادی هم برای هر روز تحمل انفرادی باید تصمیم و اراده بکار گرفته شود، از همین روی هر لحظه و روز بر سر دو راهی انتخاب هستی… و این دقیقاً نکته ایی است که اگر در زندان نتوانی با برنامه دقیق و درست خود را اداره کنی و از حداقل امکانات بهترین برنامه را برای خود استخراج و استفاده نکنی و شرایط را بنفع خود تغییر ندهی که از زیر فشار روز و ساعتهای زندان خلاص شوی… این فشار، شرایط را بر تو سخت و در لحظه انتخاب و تصمیم بعدی… گزینه تسلیم را در مقابلت قرار میدهد… به عبارت بهتر اگر برنامه ات را در زندان به گونه ایی تنظیم نکنی که حتی با کمبود وقت مواجه شوی لاجرم فشار زمان در زندان از پایت درخواهد آورد.
پس مرحله جدی بعد از بیرون آمدن از فشار بازجوئیهای اولیه، اداره خود در ساعات و روزهای زندان است… واقعیت اینست که انسانها پیوسته در حال انتخاب هستند. در هرعمل و رفتارشان انتخاب میکنند که چگونه باشند، به همین دلیل در هر نقطه، قابل تغییر و چرخش هستند و اراده قوی تر در استمرار همین انتخابهاست. وقتی شرایط به درجات زیادی مشکل و صعب میشوند، پس کم آوردن و حتی تسلیم شدن هم چندان چیز عجیب وغریبی نیست… مگر آنکه بستر قرار گرفتن در این موقعیتها را برای خودت از بین ببری و این هم با تلاش و مجاهدت روزانه و فعال بدست میآید. این را که رها کنی، تسلیم شرایط شدن گام بعدی و اجتناب ناپذیر آن است. بهمین خاطر استراحت کافی، ورزش مستمر، مطالعه، فکر کردن، فراگیری موضوعات جدید هنری(نقاشی، خطاطی،…) آموزشی (زبان، تحقیق،…) کارهایی است که باید مستمراً و با دقت و برنامه ریزی شده انجام شود تا ذهن و روح در کنترل تو درآمده و تنوع و تغییر را در روزها و شرایط تکراری و کسالت آور زندان، بوجود آوری.
بنظر من این رمز مقاومت در زندان است که طبعاً انگیزه خودش را لازم دارد… که اصلاً چرا زندان هستم و چرا باید آنرا پذیرفت و تحمل کرد. به اینجا رسیده بودم که برخی از این بچه ها را به خاطر احکام سنگینی که اغلب اعدام بود، تهدید کرده و از آنها همکاری می خواستند تا جان خود را نجات دهند… پرداختن به موضوعات این دوران راچندان خوشایند نمی دانم چون مسائلی مطرح می شود که فعلا قصد بیان آنها را ندارم… لذا فعلا از آنها می گذرم و تنها می گویم که چند ماهی در این راهرو ۶ باهم بودیم… از جمله خاطرات خوب برای من ساعاتی بود که من، غلام حسین ، حجت زمانی و ج.الف با هم میگذراندیم.
گاها ساعتها پانتومیم بازی می کردیم و یا از خاطراتمان تعریف می کردیم و… در اینجا هفته ای ۲ ساعت هواخوری داشتیم که به دلیل نداشتن جای مشخص، جلوی درب ورودی ۲۰۹ همانجا که نانوایی بود و بعدها بهداری ساخته شد، میرفتیم. روز هواخوری هم تنها روزهای جمعه بود… یک توپ پلاستیکی داشتیم که فوتبال «گل کوچیک» بازی می کردیم. دقیقا نمی دانم چند ماه به این ترتیب گذشت ولی به دلیل مشکلات و برخوردهایی که پیش آمد من و غلام حسین را به عنوان عنصر نامطلوب که ممکن است اثر سوء برکارهای بازجوها بگذارند، از بقیه جدا و ما را به راهرو ۵ انتقال دادند. (این راهرو را هم مثل راهرو ۶ از دوطرف بسته بودند.
بعد از اینکه من و غلام حسین به آنجا منتقل شدیم به فاصله چند روز “حجت زمانی” و “ج – الف” را هم به آنجا منتقل کردند… بعدها یکی دونفر دیگر هم آمدند که برای همه مان شرایط بهتری بود… در اینجا یکسری ملاقات های حضوری با خانواده هایمان به ما دادند. ملاقات ها ماهانه بود جلوی درب اصل اوین، در همان محوطه آزاد که گل کاری و چمن بود. در ملاقات به همه خانواده اجازه می دادند که باهم بیایند. در همین دوران هر ۱۵ روز و بعضا هر هفته یک تماس تلفنی هم مجاز بود البته با حضور بازجوهای مربوطه.. جالب اینکه هرگاه برای تلفن به اتاق بازجو رفتم بدون استثنا در هر مورد او را دیدم که در حال بازی پاسور (ورق) با کامپیوتر بود… گرچه سال ها بعد متوجه شدیم که برخی از اینها بازجو نبوده بلکه متهمان قتل های زنجیره ای بودند که در ۲۰۹ نگهداری می شدند، ولی به عنوان کمکی برای پرسنل ۲۰۹ و نه بعنوان زندانی …
البته وقتی ما را به راهرو ۵ بردند تلفن ها هم تقریبا قطع شد. مگر موارد خاص… ازجمله اتفاقاتی که در این دوران در آنجا افتاد، شهادت برادر غلام حسین بود… که البته ماه ها پیش شاید قریب به یک سال قبل اتفاق افتاده بود که “م – ق” بدون اینکه نسبت او را با غلام حسین بداند موضوع را تعریف کرد… که همان لحظه من و غلام حسین فی الواقع خشکمان زد و قطعا برای غلام حسین لحظات و ساعات دردناکی بود… چندی از این قضیه نگذشته بود که خبر فوت مادرش را هم شنید… اینکه از دست دادن عزیزان در شرایطی که در زندان هستی چه معنایی دارد، تنها کسی که تجربه کرده می تواند بفهمد… ادامه دارد
تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۴ اردیبشت ۱۳۹۴

#خاطرات #زندانی #سیاسی #دربند #ماسوری #سیزدهم #ایران
 
 

حركت نمادین و اعتراضي دانشجويان دانشگاه هنرهاي زيبا و تهدید به اخراج شدن از سوی رئیس دانشگاه
#بگونه : به گزارش دانشجو آنلاین ،روز سه شنبه گروهي از دانشجويان دانشگاه هنرهاي زيبا در يك حركت اعتراضي و نمادين بدليل بي توجهي کارگزاران دانشگاه به خواسته هاي دانشجويان، بخشي از ديوارهاي راهرو وكلاس هاي دانشگاه را با نقاشي پركردند و خواستار رسيدگي و توجه به مشكلات وكمبودهايشان شدند. در واكنش به اين اقدام اعتراضي دانشجويان رئيس دانشگاه تهديد كرده كه چنانچه عاملين اين اقدام اعتراضي را شناسايي بكند آنها را از دانشگاه اخراج خواهد كرد.
#ایران #دانشگاه #دانشجو #اعتراض #نقاشی #هنر #تهدید #اخراج #سرکوب



دشمنی آشکار مزدوران رژیم با طبیعت زیبای کردستان
#بگونه : دوستداران طبیعت اعتقاد دارند سپاه پاسداران رژیم، با هدف قرار دادن جنگل‌ها و مراتع مختلف مناطق مرزی، از توابع استان استانهای سنندج و ارومیه، بخش عظیمی از این جنگل‌ها را به آتش کشانده است.
این گزارش می افزاید سپاه پاسداران رژیم به بهانه وجود احزاب کردی در مناطق مرزنشین، نه تنها برای نابودی احزاب بلکه برای نابودی طبیعت و جنگلها ی کردستان نیز از تسلیحات پیشرفته خود استفاده می کند.
سپاه پاسداران رژیم بویژه با گرم‌شدن هوا و خشک‌ شدن مراتع، از فرصت استفاده کرده و برای قتل‌عام طبیعت کُردستان به بمباران مناطق می‌پردازد. با این منظور گاها از جنگنده‌های هوایی، هلیکوپتر و خمپاره برای بمباران منطقه استفاده می‌کند.
در برخی از مناطق نیز گزارش شده است که سپاه پاسداران رژیم برای به آتش‌کشاندن مراتع و جنگل‌های کُردستان از بمبهای کوچک اما مضر فسفری و آتش‌زا استفاده می‌کند.
لازم به یادآوری است که در سال‌های اخیر، مناطق سلسله‌جبال زاگرس شاهد آتش‌ سوزی‌های بزرگ در این مناطق بوده‌ است.

#ایران #کردستان #جنگل #دوستداران_طبیعت #بمب_فسفری #مناطق_مرزی #احزاب #تسلیحات
 
 

اعتصاب معلمان چندین مدرسه در تهران و کرج

#بگونه : بنا به گزارش رسیده ، روز یکشنبه 13اردیبهشت معلمین دبیرستان رهنما واقع در میدان منیریه تهران، دبیرستان کاشانی واقع در خیابان رجب بیگی و دبیرستان قدس در اعتراض به تأمین نبودن حداقل حقوق خود اعتصاب کردند و از تدریس خودداری نمودند.
همچنین در کرج معلمان تعدادی از مدارس اعتصاب اعتراضی کردند.

#ایران #تهران #کرج #معلمان #اعتراض #اعتصاب

 

Monday, May 4, 2015



تهدید یک دانشجوی بهایی به اخراج از دانشگاه مشهد
بگونه : گزارشات دریافتی از درون دانشگاههای ایران حاکی از آن است که فشارها بر هموطنان بهایی ایران همچنان از سوی رژیم خودکامه ملایان درایران ادامه دارد. درحالیکه دهها تن از هموطنان ایرانی طی ماه‌های اخیر بازداشت و به زندان افکنده‌ شده‌اند، از فشارهای حکومتی کاسته نشده و در روز‌های اخیر هم تعدادی از هموطنان بهایی بازداشت شده‌ و اکنون نیز “منصور عزیم‌زاده” دانشجوی بهایی در دانشگاه فردوسی مشهد تهدید به اخراج گردیده است.
مسئولین دانشگاه فردوسی، ابتدا از حضور منصور عزیم‌زاده دانشجوی بهایی در کلاس های درس جلوگیری کرده و سپس وی را به سازمان سنجش رژیم ارجاع داده‌اند. پس از آن حراست رژیم در دانشگاه با جلوگیری از ورود وی به دانشگاه، اعلام کرده‌اند که وی برای پیگیری به وزارت علوم مراجعه کند.
پیگیری‌های منصور عزیم‌زاده، دانشجوی بهایی اهل استان یزد، در سازمان سنجش و وزارت علوم تا کنون از طرف کارگزاران این دو نهاد دولتی بی پاسخ مانده است.
بر اساس مدارک منتشر شده توسط فعالان حق تحصیل در سال‌های گذشته، وزارت اطلاعات رژیم با شناسایی دانشجویان بهایی و فشار بر وزارت علوم و سازمان سنجش، عامل اصلی اخراج دانشجویان بهایی از دانشگاه ها است.
#ایران #بهایی #دانشجو #اعتراض #وزارت_علوم #دانشگاه #فردوسی
 
 

انتقال دو زندانی سیاسی محکوم به اعدام به بندهای مخوف زندان تبریز
#بگونه : بر اساس گزارشات دریافتی از زندانهای رژیم در ایران ، دو زندانی سیاسی بنامهای سیروان نژاوی و ابراهیم عیسی‌پور بعد از ۷۰ روز نگهداری در بند ویژه‌ی زندان مرکزی تبریز به دو بند مجزای داخل زندان منتقل شده اند.
این دو زندانی سیاسی محکوم به اعدام در حال حاضر بصورت دست‌بند و پابند در این بند نگهداری می‌شوند.
این گزارش می افزاید ماموران مزدور رژیم، ابراهیم عیسی‌پور را به بند متادون که محل نگهداری زندانیان مصرف‌کننده متادون است منتقل کرده و سیروان نژاوی نیز به بند ۹ بند جرایم عمد انتقال یافته است. قابل ذکر است که هر دو بند از کثیف‌ترین و بی‌ امکانات‌ترین بندهای این زندان می‌باشند.
#ایران #زندان #اعدام #بند_متادون #زندانی_سیاسی
 

گزارشی قابل تامل از وضعیت قرون وسطایی زندان زاهدان
#بگونه : در رژیم ضد بشری آخوندی که حتی انسانهای آزاد در جامعه نیز بی دلیل و بی گناه مورد توهین و شکنجه و اذیت و آزار و اسیدپاشی ماموران مزدور بسیجی و حکومتی قرار می گیرند ، شک نیست که چه وضعیت اسفباری در زندانهای رژیم رقم می خورد که زندانیان از ابتدایی ترین حقوق انسانی خود نیز بدون داشتن هیچگونه دادرس و فریادرسی محروم می شوند .
در همین راستا به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، زندان زاهدان با بیش از دوهزار زندانى و حدود ٣۵٠ زندانى محکوم به اعدام یکى از مراکز بزرگ نقض حقوق بشر در ایران زیر سیطره حکومت آخوندی محسوب مى شود.
بر اساس این گزارش ، حدود ٣٠٠ زندانى در زندان زاهدان به اتهامات مواد مخدر و ۵٠ تن نیز به اتهام قتل عمد، زیر تیغ اعدام و در انتظار اجراى حکم به تحمل حبس مشغولند.
همچنین بند ٣ این زندان که مخصوص زندانیان سیاسى-امنیتى است بالغ بر ٢٣٠ زندانى را در خود جاى داده است، اگرچه به گفته یک زندانى که به تازگى آزاد شده است در بند موسوم به امنیتى شمارى از زندانیان با اتهامات غیر امنیتى نیز نگهدارى مى شوند.
زندان زاهدان داراى هشت بند است که دو بند هفت و هشت دو طبقه و بزرگ تر از سایر بندها است و زندانیان بیشترى را در خود جاى داده است، جمعیت حاضر به خواب همیشه بیش از ظرفیت و تعداد تخت هاى بند ها است و به همین دلیل همواره شمار زیادى از زندانیان در اتاق هاى بند به عنوان کف خواب مى خوابند.
رفتار پرسنل و مأمورین رژیم در زندان با زندانیان، خشن و غیرمحترمانه است و رفتارهاى غیرقانونى و ضرب و شتم زندانیان بر خلاف قانون به بخشى از رویه این زندان تبدیل شده است.
یکى از منابع در همین راستا بعنوان مثالى درباره بدرفتارى ماموران زندان گفت: " مأمورین زندان در اسفندماه گذشته به یک زندانى به نام اسماعیل رضایى ٢٨ ساله، که به تازگى از مرخصى برگشته، مشکوک شده اند براى حمل مواد مخدر و سه روز به ستون مخصوص این کار بسته مى شود، در نهایت مشخص مى شود که مواد مخدر با خود حمل نکرده و وقتى اعتراض و تهدید به شکایت از مأمورین مى کند، به شدت ضرب و شتم مى شود و دو تا از دندان هایش مى شکند، زندانى کتک خورده اقدام به شکایت مى کند و در عوض به مدت بیست روز به قرنطینه فرستاده مى شود و تا کنون ممنوع الملاقات و مرخصى شده تا شکایتش را از مأمورین پس بگیرد و رضایت بدهد. "
همچنین در اوایل اردیبهشت ماه، در بازدید مدیر کل سازمان زندان هاى استان رژیم از این زندان، وى در واکنش به شکایت زندانیان از کمبود امکانات، دستور داده است تا کلیه تلویزیون ها و یخچال هاى زندانیان را که به هزینه خود زندانى ها تهیه شده، از بند جمع آورى کنند.
وضعیت تغذیه و رسیدگى هاى درمانى زندان زاهدان نیز مانند اغلب زندان هاى شهرستان ها نامناسب است و علاوه بر آن اعزام به بیمارستان خارج از زندان نیز با عدم همکارى کارگزاران زندان و دادستانى به سختى انجام مى شود.
نحوه اعطاى مرخصى به زندانیان، نیز مشابه اغلب زندان هاى ایران به تایید شوراى زندان و دژخیمانی بعنوان قاضى دادگاه بستگى دارد، توانایى زندانى در حفظ و قرائت قرآن یکى از مواردى است که مى تواند منجر به موافقت شوراى زندان رژیم با درخواست مرخصى یک زندانى شود.
بنا بر این گزارش، زندان زاهدان با جمعیتى بالغ بر دوهزار نفر و بیش از ٣۵٠ زندانى محکوم به اعدام، به مدت ٣ سال از اردیبهشت ماه ١٣٩١ تحت ریاست دژخیم محمد حسین خسروى اداره مى شود.
#ایران #زندان_زاهدان #نقض_حقوق_بشر #اعدام #شکنجه #انفرادی #اسید_پاشی #اعتراض #زندانیان_سیاسی