Monday, April 6, 2015


محمد ملکی: در بحث هسته‌ای بحث حقوق بشر جا ماند
#بگونه: علیرغم اینکه ایران و چین در اعدام نسبت به سایر کشورهای جهان در سال ۲۰۱۴ پیشتاز بوده آند، دکتر محمد ملکی، از بانیان کارزار لغو مجازات مرگ، در مورد افزایش اعدام‌ها در ایران به رسانه حکومتی روز می‌گوید که حکومت بر ادامه اعدام‌ها هم اصرار دارد.
دکتر محمد ملکی، اولین رئیس دانشگاه تهران بعد از انقلاب ۵۷ و از بانیان کمپین لگام، بعد از گذشت دو سال از آغاز فعالیت آن می‌گوید: " کارما برای کم‌کردن تعداد اعدام‌ها در ایران موفق نبوده و اجرای این مجازات کماکان ادامه داشته است."
همزمان با فعالیت کمپین لگام، تعداد دیگری از سازمان‌ها و فعالان حقوق بشری و سیاسی از قدرت‌های جهانی خواسته بودند تا در هر گونه گفتگو و مراوده‌ای با رژیم، موضوع حقوق بشر و به ویژه اعدام‌ها را در نظر بگیرند اما با این حال مقامات حکومت اسلامی و طرف‌های مذاکره آن در گفتگوهای مربوط به مساله هسته‌ای که در لوزان سویس جریان داشته، تاکید کرده‌اند که در این گفتگوها موضوع حقوق بشر مورد بحث قرار نمی گیرد.
به گفته دکتر ملکی "حکومت اصولا به هیچ وجه به طرف حقوق مردم نمی‌رود، یعنی حقوق بشر را به رسمیت نمی‌شناسد. چون می‌داند و تجربه دارد که اگر مردم مقداری آزاد باشند و انتقاداتشان از حکومت را آزادانه طرح کنند، و اگر سوراخی ایجاد شود، به هیچ عنوان نمی‌توان جلو آن را گرفت. این تجربه را از زمان شاه دارند."
آنطور که این عضو کارزار لگام می‌گوید مردم باید با مبارزات خودشان با افزایش اعدام‌ها و مجازات مرگ مقابله کنند.

#حقوق_بشر #چین #اعدام‌ #ایران #لوزان #سویس #لوزان_چای #لوزان
 
 

No comments:

Post a Comment