Saturday, April 18, 2015


سفر وزير خارجه استراليا به ايران تحت حاكميت آخوندها، سفري رسوا با توجيهي رسواترازآن!
#بگونه:سفر جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا به دعوت جواد ظريف به ایران تحت حاكميت آخوندهاي اشغالگر و ضد ايراني كه تحت عنوان گفتگو براي بازگرداندن پناهجويان ايراني كه تقاضاي پناهندگي آنها توسط دولت استراليا رد شده،برای دیدار و معامله و مماشات به هواي توافق اتمي و گشايش اقتصادي! سفري است رسوا با توجيهي رسواتر از آن!
به گزارش راديو آلمان،تقاضای پناهندگی حدود ۴۰۰ ایرانی در استرالیا به طور قطعی رد شده است. پناهجویان یادشده در کمپ‌هایی که توسط استرالیا آماده شده در شرایطی دشوار زندگی می‌کنند و دولت استرالیا مایل است آن‌ها را به ایران عودت دهد.
پیش از این تونی ابوت، نخست وزیر استرالیا، گفته بود که پناهجویان ایرانی که درخواست پناهندگی آن‌ها در استرالیا رد شده به کشور خود بازگردند. طبق آخرین آمار وزارت کشور استرالیا، از نزدیک دو هزار نفری که در اردوگاه‌های مهاجرتی استرالیا به‌سر می‌برند، حدود ۲۰ درصد ایرانی‌ هستند. همچنین چند هزار ایرانی نیز با روادید موقت در استرالیا به‌سر می‌برند و منتظر پاسخ نهایی درخواست پناهندگی خود هستند. احتمال زیاد دارد که تقاضای پناهندگی بیشتر این افراد رد شود.
اما به نظر رسانه‌های جمعی ایران مشکل بازگشت پناهندگان ایرانی تنها موضوعی فرعی از مذاکرات میان وزیر خارجه استرالیا و مقامات ایرانی خواهد بود.
فايننشيال ريويو می‌نويسد رقابت منطقه‌ای شديدی ميان ايران و عربستان سعودی در جريان است اما موازنه تجاری استراليا با کشورهای منطقه خليج فارس نشان می‌دهد سفر به ايران برای گسترش مبادلات اقتصادی استراليا ضروری‌ست.
به گفته فایننشال ریویو واقعیت این است که امضای تفاهم‌نامه لوزان آنقدر خوشبینی به بار آورده که بتوان به امضای موافقتنامه نهایی میان ایران و کشورهای ۱+۵ امیدوار بود. همین امیدواری کافی‌ است تا جولی بیشاپ دعوت جواد ظریف را بپذیرد و راهی ایران شود.
سفر وزیر خارجه استرالیا به ایران اولین سفر یک مقام بلندپایه غربی به ایران پس از امضای تفاهم‌نامه لوزان است.
برخلاف تصورات و طمعكاريهاي امثال جولي بيشاپ تا كنون با واكنش دو پهلو خامنه اي به يك گام عقب نشيني و قبول تفاهم نامه بي امضاي لوزان و دبه در آوردنهاي لفظي تا كنوني و نيز عدم پاسخگويي به سوالات تيم آژانس انرژي اتمي شرايط مذاكرات نهايي اتمي دشوارترگرديده و رژيم در يك تنگاي جدي قرار گرفته است. توافق و عدم توافق رژيم بر سر پرونده اتمي راه به گشايش و بازار آزاد نمي برد، بلكه راه به تعيين تكليف نهايي اين رژيم توسط مردم ايران مي برد. اين رسوايي بر جبين جولي بيشاپ خواهد ماند و فراموش نخواهد شد و بور خواهد شد.
#استراليا #وزير #خارجه #سفر #ايران #پناهجويان #مذاكره #معامله
 
 
 

No comments:

Post a Comment