Thursday, April 16, 2015


شکایت مادر سعید زینالی علیه دژخیم خامنه ای جهت بازگردانده شدن سعید و سعیدهای دیگر
بگونه: اکرم نقابی، مادر سعید زینالی در مصاحبه با «روز» گفته است: "هرکجا مراجعه کردیم در ‌‌نهایت گفتند باید از طریق بیت رهبری پیگیری کنی، بیت رهبری هم هیچ پاسخی به ما نمی‌دهد، برای همین ناچار شدیم از رهبری به مجلس خبرگان رهبری شکایت کنیم."
سعید زینالی ۲۳ تیرماه ۷۸ (۱۴ ژوئیه ۱۹۹۹) تنها ۵ روز پس از واقعه کوی دانشگاه تهران،اعتراضات سیاسی دانشجویان توسط سپاه پاسداران دستگیر و سپس ناپدید شد. به گفته خانواده وی از آن تاریخ تاکنون، جز یک تماس تلفنی کوتاه، هیچ خبری از این دانشجوی فارغ التحصیل کامپیو‌تر دانشگاه تهران در دست نیست.
مادر این دانشجوی مفقود گفته است که نهاد بازداشت کننده فرزندش سپاه است و خامنه ای به عنوان فرمانده کل قوا در این زمینه مسئولیت دارد.
خانواده سعید زینالی می‌گویند طی ۱۶ سال گذشته از نهادهای مختلف رژیم پیگیر سرنوشت فرزندشان بوده اما تاکنون پاسخ درستی دریافت نکرده‌ اند.
طبق گزارش روز، یک حقوق دان در زمینه مبنای حقوقی و قانونی چنین شکایتی می‌گوید: "خانواده سعید زینالی مسیر را درست رفته‌اند چون مرجع ناظر بر رفتار رهبر، مجلس خبرگان است و یکی از وظایف مجلس خبرگان نظارت بر رفتار رهبری است. چون مرجعی که سعید زینالی را بازداشت کرده سپاه پاسداران است و فرمانده کل قوا هم رهبری است بنابراین مسئولیت نهایی مفقودالاثر شدن سعید زینالی برعهده رهبر است."
مادر سعید زینالی ۳۰ تیرماه ۹۰ به «روز» گفته بود: " نه به ما می‌گویند سعید زنده است و نه می‌گویند مرده. من دیگر هیچ از خدا نمی‌خواهم فقط می‌خواهم جنازه بچه‌ام را ببینم و دفن‌اش کنم. دگر چه می‌توانم بخواهم؟"
مادر این دانشجو اضافه می کند در مراجعات خود به یکی از نهادهای امنیتی رژیم به او گفته‌اند: "این قضیه باید جمع شود. اگر به شما قبر بدهیم شما آرام می‌شوید؟"
مادر این دانشجو در جواب آن‌ها گفته است: "قبرش را نشان دهید من باز می‌کنم اما آن‌ها پس از آن عقب نشینی کردند و جوابی ندادند."
این مادر داغدیده در مصاحبه‌اش افزود: "الان هم خواسته من از تک تک مسئولین مملکت این است، ۱۶ سال است مرا دوانده‌اند، هرجا رفته‌ام به من هیچ جوابی نداده‌اند. می‌خواهم اگر بچه من زنده است بچه مرا برگردانند. مرده است؟ جنازه‌اش را بدهند نه قبر. خواسته من این است تا نفس دارم. در شکایتم هم همین را نوشته‌ام. سعید مرا برگردانند. برنمی‌گردانند؟ تا نفس دارم ادامه می‌دهم که سعیدهای دیگر این‌طور نشوند. به من که جواب‌گو نیستند هزاران سعید ما را کشتند جواب ندادند. خواسته من این است حالا اگر سعید مرا برنگردانند، سعیدهای دیگر را برگردانند."
#ایران #سعید_زینالی #خامنه_ای #مادران #خانواده #اعتراضات_دانشجویی #کوی_دانشگاه
 
 

No comments:

Post a Comment