Thursday, April 9, 2015


نامه وارده: ﺭﻭﺯﯼ ﮐﻪ ﺍﻣﯿﺮ ﮐﺒﯿﺮ ﮔﺭﯾﺴﺖ
درود بر شما که ملت رو از جهل دور میکنین
در جامعه ایران مردم خیلی به پزشکان اعتماد ندارن و خیلی شنیده میشه که طرف از رفتن به پزشک طفره میره به استدلال اینکه اینها از مرض ما پول در میارن و ادم سالم میره بیمارستان ولی با صد تا مرض میاد بیرون.
توی همچین اوضاعی تلویزیون ملی میبایست از کشورهای توسعه یافته یاد میگرفت و برنامه هایی میساخت که پزشکان کشورش رو به عنوان قهرمان معرفی کنه... اما شاهدیم که برعکس برنامه هایی برای تخریب جامعه پزشکی ساخته و پخش میشه (اخریش "در حاشیه" مهران مدیری)
به نظر بنده اینها قصد فاصله انداختن بین مردم و پزشک رو دارن تا بازار رمال و دعانویس و ملا و طب الصادق و طب اسلامی و امثال دکتر روازاده رو رونق ببخشن.... ممنون میشم اگه یه توضیحی در این باره توی پیج بدید...
در انتها توجه شما رو جلب میکنم به ی داستان کوتاه:
۱۶۸ ﺳﺎﻝ ﭘﯿﺶ ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻭﺍﮐﺴﯿﻨﺎﺳﯿﻮﻥ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺍﻣﯿﺮﮐﺒﯿﺮ ﺁﻏﺎﺯ ﺷﺪ ، ﭼﻨﺪ ﺭﻭﺯ ﺑﻌﺪ ﺑﻪ ﺍﻣﯿﺮﮐﺒﯿﺮ ﺧﺒﺮ ﺩﺍﺩﻧﺪ ﻋﻠﻤﺎﯼ ﺩﯾﻨﯽ ﺩﺭ ﺷﻬﺮ ﺷﺎﯾﻌﻪ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻭﺍﮐﺴﻦ ﺯﺩﻥ ﺑﺎﻋﺚ ﻭﺭﻭﺩ ﺟﻦ ﺑﻪ ﺧﻮﻥ ﻣﯽﺷﻮﺩ !
ﺍﻣﯿﺮﮐﺒﯿﺮ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺩﺍﺩ ﻫﺮ ﮐﺴﯽ ﻭﺍﮐﺴﻦ ﺁﺑﻠﻪ ﻧﺰﻧﺪ ﺑﺎﯾﺪ ﭘﻨﺞ ﺗﻮﻣﺎﻥ ﺟﺮﯾﻤﻪ ﺑﭙﺮﺩﺍﺯﺩ ، ﺍﻣﺎ ﻧﻔﻮﺫ ﺳﺨﻦ ﻣﻼﻫﺎﯼ ﻧﺎﺩﺍﻥ ﺑﺮ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﯿﺷﺘﺮ ﺑﻮﺩ، ﭘﻮﻟﺪﺍﺭﻫﺎ ﭘﻨﺞ ﺗﻮﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﭘﺮﺩﺍﺧﺘﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺁﺑﻠﻪﮐﻮﺑﯽ ﺳﺮﺑﺎﺯ ﺯﺩﻧﺪ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﻧﯿﺰ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﭘﻨﻬﺎﻥ ﻣﯿﺸﺪﻧﺪ .
ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﺪﺗﯽ ﭼﻨﺪ ﻧﻔﺮ ﺭﺍ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻧﺸﺎﻥ ﺍﺯ ﺁﺑﻠﻪ ﻣﺮﺩﻩ !
ضمن ياد آوري به اين هم وطن عزيز كه اين رژيم و تلويزيون و برنامه هايش ضد ايراني است و ضد ملي، نابودی زیر ساخت سلامت جامعه در رژيم ضد ايراني آخوندها ، مطلبي است كه در پاسخ به پيشنهادشان در نظر گرفته ايم.
سالانه 12 درصد مردم به‌دلیل هزینه‌های درمانی زیر خط فقر می‌روند و آنانی که توان پرداخت هزینه درمان را ندارند ناگزیرند درمان را رها کنند، خصوصاً بیماران حاد عروقی که به‌دلیل هزینه‌های سنگین درمان بسیاری از آنان از خیر درمان می‌گذرند. در این رابطه دبیر علمی کنگره مشترک قلب و عروق در رژیم، می‌گوید: ”به‌دلیل این‌که میزان قابل توجهی از مراقبتهای درمانی مورد قبول دنیا برای بیماران دچار نارسایی قلبی کشور زیر پوشش بیمه قرار ندارند، بسیاری از بیماران به‌خاطر هزینه‌های سنگین در مراحل پیشرفته بیماری از درمانهای توصیه شده سر باززده، درمان را رها می‌کنند“. (روزنامه رسالت 14اسفند93)
معضل بیماران ایرانی تنها تأمین هزینه‌های درمانی نیست، بلکه آنان نیز که با هزار مشکل و با فروختن هست و نیست خود این امکان را فراهم می‌کنند تا هزینه درمان را فراهم کنند، با مشکلات عدیده‌ای از جمله خالی نبودن تخت بیمارستان نمی‌توانند بستری شوند.
یک بیمار 6ماه درانتظار نوبت انژوگرافی می‌ماند زیرا مشکلاتی مانند کمبود تخت بیمارستانی، مقررات سخت نوبت دهی و کمبود پزشک وجود دارد. در این زمینه اقوام یکی از بیماران قلبی می‌گوید:” ماجرای بحث نوبت دهی سخت است، پزشک کم است، جمعیت بالا است، امکانات کم است. نوبت دهیها طولانی است ومراتب اداری پیچیده است“.
آقاجانی معاون وزیر بهداشت رژیم اعتراف می‌کند بسیاری از زیر ساختهای سلامت نابود شده است و در حال حاضر 80هزار تخت بیمارستانی کم است و از تختهای موجود نیز 30هزار تخت بیمارستانی فرسوده است و به این دلیل مردم مدت طولانی پشت نوبت و در انتظار خالی شدن تخت می مانند.
این کارگزار رژیم، عدم توسعه یافتگی نظام سلامت در کشور از جمله کمبود تخت را یک امر قدیمی و مربوط به چند دهه گذشته می‌داند. زیرا در حوزه سلامت سرمایه‌گذاری مناسبی انجام نگرفته است و در این زمینه می گوید:” در حال حاضر با داشتن ۱.۵ تخت به ازای هر1000نفر جمعیت 80هزار تخت خواب در مجموعه دولتی و 115هزار تخت خواب در کشور یک عقب‌ماندگی خیلی جدی داریم. د ر کشورهای پیشرفته مانند ژاپن ۱۳.۵ تخت به ازای هر 1000نفر در کره ۱۰.۵ و حتی درکشورهای همسایه ایران حدود ۲.۷ تخت است“.
اضافه بر کمبود 115هزارتخت بیمارستانی از تختهای موجو‌د نیز 30هزار تخت فرسوده است و به این دلایل مردم طولانی‌مدت پشت نوبت و در انتظار خالی شدن می‌مانند.
همین نمونه گویای وضعیت وخیم نظام سلامت در ایران تحت حاکمیت آخوندها از حیث سرمایه‌گذاری و وجود مشکلات مختلف برای بیماران است.
وضعیت نظام سلامت به گونه‌ای است که معاون وزیر بهداشت اعتراف می‌کند کمبودها آن‌قدر محسوس است که چنان‌چه برنامه‌ریزی درست و دقیقی درحوزه نظام سلامت انجام بگیرد 10سال طول می‌کشد که اوضاع به روال عادی برگردد، زیرا می‌بایست سرمایه‌گذاریهای اساسی در این حوزه صورت بگیرد.
رستمیان نماینده مجلس رژیم و عضو کمیسیون بهداشت مجلس نیز به وضعیت نامناسب در بیمارستانها اعتراف می‌کند و در این زمینه می‌گوید: ”در بیمارستانهای دولتی پشتوانه مالی مناسب ندارند داروی بعضی از بیماران تهیه نمی‌شوند به‌خاطر بدهی بیمارستان آزمایشگاهها وضعیت مناسبی ندارند، پرسنل حضور کمتری دارند کیفیت غذای بیمارستان خوب نیست، و رغبت برای رفتن به سمت بیمارستان دولتی کمتر است“. (تلویزیون شکبه 2 رژیم 12اسفند 93)
روزنامه جهان صنعت 13اسفند 93 یکی از مهمترین چالـش‌های طرح تحول سلامت را 3هزار آمبولانس فرسوده می‌داند.
دولت روحانی می‌گوید تلاش دارد نظام سلامت را بهبود بخشد، اما ”سالی که نکو است از بهارش پیدا است“. روزنامه رسالت 21 دی 93 در مورد منابع ناپایدار بودجه سلامت در لایحه بودجه سال 94 می‌نویسد: ”وجود منابع مالی ناپایدار در لایحه بودجه سال94 در بخش سلامت، از نگرانی کارشناسان از احتمال عدم تحقق برخی از اهداف برنامه سلامت در سال 94 حکایت دارد. کارشناسان بر این اعتقادند که در صورت عدم حرکت به سوی تحقق هدف طرح تحول نظام سلامت یعنی کاهش پرداخت از جیب شهروندان به30 درصد، و افزایش پرداخت از جیب برای تحقق درآمد اختصاصی تأکید شده در بودجه، ناقض اهداف نظام سلامت و سیاستهای حمایتی مبتنی بر تحقق عدالت در آن است به‌نحوی که افزایش هزینه‌های مذکور، به‌طورمتقابل فشار بر روی شهروندان به‌ویژه شهروندان با درآمد پایین در دهک‌های درآمدی یک تا 5، افزایش می‌یابد“.
همان‌طور که معاون وزارت بهداشت دولت آخوند حسن روحانی اعتراف می‌کند، وضعیت نامناسب نظام سلامت محصول دهه‌ها حاکمیت ننگین آخوندی است و مشکلات سلامت مردم مانند سایر مشکلات آنها، آن روی سکه سیاستهای چپاولگرانه و ضد‌مردمی این حاکمیت است که ما به ازای رشد فساد و غارت و چپاول در میان سران و سردمداران حکومتی، مشکلاتی از قبیل اوضاع وخیم سلامت و فقر بی‌خانمانی، اعتیاد و بیماری نیز در میان مردم رشد می کند، و به بیان دیگر این وضعیت آن روی سکه دزدیهای هزاران میلیاردی و آن روی سکه پولهای کثیف حاصل از قاچاق مواد مخدر است که رحمانى فضلى وزیر کشور دولت روحانی به آن اعتراف کرد.
#ايران #بگونه #دوستان #نامه #اميركبير #آخوند #پزشكان #مردم #بيماري #سلامت #جامعه
 
 
 

No comments:

Post a Comment