Saturday, April 25, 2015


یمن مانور فريبكارانه رژيم آخوندها براي آتش بس در اين كشور را رد نمود
بگونه: درحاليكه صدور قطعنامه شورای امنیت ملل‌متحد درباره بحران یمن، در روز سه‌شنبه 25فروردین، اقدامی با پیامدهای استراتژیک علیه رژیم ایران و اقدامات گروه حوثي و نيروهاي علي عبدلله صالح ديكتاتور مخلوع در جنگ علیه دولت قانونی یمن، ارزيابي مي شود و این قطعنامه نشان داد که ائتلاف و عملیات «توفان قاطع» از مشروعیت و حمایتی بیش از پیش در عرصه بین‌المللی برخوردار است.
رژيم آخوندها در يك مانور فريبكارانه طرح آتش بس فوري در يمن به سازمان ملل داده است! كه با واكنش و مخالفت سخنگوي دولت يمن مواجهه گرديد.
به گزارش العربيه،سخنگوی دولت یمن، راجح بادی روز یک‌شنبه ۱۹ آوریل (۳۰ فروردین) اعلام کرد که دولت این کشور طرح صلح پیشنهادی رژيم ایران را نمی‌پذیرد. به گزارش خبرگزاری رویترز، وی گفت: «ما طرح پیشنهادی ایران را رد می‌کنیم چرا که می‌دانیم هدف از آن تنها یک مانور سیاسی است».
بنابه اين گزارش رژيم ایران طرحی را به سازمان ملل ارائه کرده بود که بر اساس آن می‌بایست تمامی حملات نظامی به یمن متوقف شود و در عوض کمک‌های بشردوستانه به این کشور ارسال شود.
همچنین بر اساس اين طرح باید گفت‌وگویی ملی با حضور تمامی احزاب مخالف برای تشکیل دولت وحدت ملی برقرار شود. دولت‌های غربی و مقامات کشورهای عربی پیشنهاد رژيم ایران را بی‌پاسخ گذاشته‌اند و گفته‌اند که این رژيم بی‌طرف برای میانجی‌گری در یمن نیست.
واقعیت این است که در قضیه یمن، تقریباً تمام دنیا در یک طرف قرار گرفته‌اند و رژیم و سایه‌هاش، در یمن و لبنان و عراق و سوریه، در طرف دیگر! اگر به یاد آوریم که همزمان با صدور قطعنامه شورای امنیت، لایحه‌یی نیز در کنگره آمریکا به تصویب رسید که هر توافقی با رژیم در زمینه هسته‌یی بایستی مورد تصویب و تأیید کنگره قرار بگیرد و اوباما نیز به آن گردن نهاد؛ روشنتر می‌شود که رژیم در چه مخمصة بی‌سابقه‌یی قرار گرفته و هیچ چاره‌یی ندارد جز آن که دست و پای خود را از یمن جمع کند.

زمانی احمدی‌نژاد با بلاهت، قطعنامه‌های شورای امنیت را کاغذ‌پاره می‌نامید، اما اکنون آخوندها معنی این قطعنامه‌ها و پیامدهای آن و همچنین معنی انزوای بین‌المللی و آثار آن را خیلی خوب درک می‌کنند و می‌دانند بهای هر گونه تخطی آشکار چیست. آن چنان که کیهان خامنه‌ای هم که به تیغکشی و عربده‌کشی شناخته می‌شود، ببینید که چگونه از هر گونه اقدامی، از زبان شخص ولی‌فقیه، پیشاپیش غلط کردم گفته است: «در پاسخ به ادعای مداخله ایران در یمن و این‌که ایران این کشور را اشغال کرده است، به دو جمله از رهبر معظم انقلاب اکتفا می‌کنیم و می‌گذریم. رهبر انقلاب در پاسخ به ادعایی مشابه درباره بحرین فرمودند: ”حکام بحرین ادعا کردند که ایران در قضایای بحرین دخالت می‌کند. این دروغ است. نه! ما دخالت نمی‌کنیم“ » (یادداشت روز کیهان - 25 /1/ 94).
#یمن #ایران #کودتا #شبه_نظامیان_حوثی #سازمان_ملل #عربستان #بگونه
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment