Thursday, April 30, 2015

بگونه: اگر روزي بشر به اين پيشرفت برسد كه با كمك دانش و تكنولوژي وقاحت سنج را اختراع كند، براي اندازه گيري درجه وقاحت ايادي رژيم جهل و جنايت آخوندها مانند جواد ظریف بدون شك درجه كم مي آورد و هيچ وقاحت سنجي توان سنجش درجه وقاحت اين جماعت را نخواهد داشت. جواد ظريف وزير خارجه شياد و جنايتكار رژيم آخودها در گفت‌وگو با چارلی رز مي گويد: ما کسی را به دلیل عقایدش زندانی نمی‌کنیم. کسانی که دست به جرم میزنند،‌ کسانی که قوانین کشور را زیر پا می‌گذارند، نمی‌توانند پشت عنوان‌هایی مانند روزنامه‌نگار یا فعال سیاسی پنهان شوند. مردم باید قانون را رعایت کنند. من باید قانون را رعایت کنم، من را به مجلس احضار می‌کنند و ممکن است من دوست نداشته باشم ولی باید به مجلس بروم و به سوالات نماینده‌ها پاسخ بدهم. من باور دارم که این مهم است برای همه که به قانون احترام گذاشته شود و به پروسه قانونی و قضایی در ایران اجازه داده شود تا روند خود را طی بکند و من اعتقاد دارم در نهایت بهترین نتیجه حاصل خواهد شد.

بيانيه كانون نويسندگان در اعتراض به بازداشت و بازجويي رضا خندان مهابادي و بكتاش آبتين
#بگونه : در پی احضار و بازجویی از بکتاش آبتین، شاعر و مستندساز عضو کانون نویسندگان ایران، کانون نویسندگان ایران در این رابطه بیانیه‌ ایی را صادر کرد.
در این بیانیه آمده است : تاکنون به مدت چهار روز از بکتاش آبتین درباره فعالیت‌های کانونی، ادبی و سینمایی او بازجویی کرده‌اند و این بازجویی‌ها همچنان ادامه دارد.
کانون نویسندگان به سرکوب نویسندگان ایران و پایمال شدن حقوق انسانی و شهروندی اعضایش اعتراض کرده و نوشته است: «در صورت تداوم چنین اقداماتی از حق خود در دفاع از حقوق اعضا» استفاده خواهد کرد.
بنا به گزارش ها، سه‌شنبه اول اردیبهشت‌ماه پنج مأمور وزارت اطلاعات رژیم با حکم شعبه ۱۲ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه به خانه بکتاش آبتین رفتند و ضمن تفتیش منزل او بیش از هزار قلم فیلم، عکس‌های خانوادگی، موبایل، لپ‌تاپ و اسناد کانون نویسندگان ایران را ضبط کردند. آنها به بکتاش آبتین اعلام کردند یکشنبه ۶ اردیبهشت برای بازجویی در وزارت اطلاعات حاضر شود.
بکتاش آبتین، متولد ۱۳۵۳ در شهر ری، در پنجمین مجمع عمومی کانون نویسندگان ایران که در پی ممانعت‌های پی‌درپی نهادهای امنیتی رژیم پس از ۱۲ سال در روز هفتم شهریورماه ۱۳۹۳ برگزار شد، در کنار رضا خندان (مهابادی)، حسن اصغری، علی‌اشرف درویشیان و مهدی غبرایی، به‌عنوان عضو هیأت دبیران کانون نویسندگان ایران برگزیده شد. بکتاش آبتین علاوه بر انتشار چند مجموعه شعر، تاکنون چند فیلم مستند نیز ساخته است؛ از جمله: «۱۳اکتبر ۱۹۳۷»، مستندی درباره لوریس چکناواریان (رهبر ارکستر و آهنگساز سر‌شناس ایرانی)، «همایون خرم»، مستندی درباره این آهنگساز نامی ایران و «آنسور» که بخشی از آن درباره زندگی علیشاه مولوی، شاعر فقید عضو کانون نویسندگان ایران.
از سوی دیگر بر اساس اعلام سایت رسمی کانون نویسندگان ایران، رضا خندان (مهابادی) نویسنده، منتقد ادبی و عضو هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران نیز روز گذشته به دفتر مرکزی وزارت اطلاعات احضار شد.
به گزارش کانون نویسندگان ایران، اوایل صبح روز ۹ اردیبهشت ماه، چند تن از ماموران امنیتی رژیم منزل رضا خندان را تفتیش کردند، سپس دست نوشته ها ، آرشیوهای گوناگون، هارد کامپیوتر و گوشی موبایل او را ضبط کرده و با خود بردند. طبق برگه احضاریه ای که ماموران به رضا خندان تحویل داده اند ایشان باید روز یکشنبه ۱۳ اردیبهشت برای بازجویی به ساختمان مرکزی وزارت اطلاعات مراجعه کند. در این برگه “شعبه ۱۲ بازپرسی دادگاه رسانه و فرهنگ” خندان را به “فعالیت تبلیغی "علیه نظام” متهم کرده است.
بر اساس این گزارش، رضا خندان بعد از چند ساعت بازجویی تهدید آمیز آزاد و قرار شد یکشنبه آینده به وزارت اطلاعات مراجعه کند.
کانون نویسندگان ایران یک تشکل صنفی و ادبی غیردولتی است اما رژیم ایران آن را تشکیلاتی غیرقانونی می داند و همواره مانع فعالیت های صنفی و ادبی آن شده است. در طول سال های گذشته، فشارها و تهدیدات علیه کانون نویسندگان شدت یافته و بسیاری از اعضای این کانون بارها تحت تعقیب و بازجویی قرار گرفته و یا به زندان رفته‌اند. نشست‌های ادبی و صنفی این کانون نیز بارها به خاطر ممانعت نیروهای امنیتی رژیم لغو شده است. برخی از اعضای این کانون از جمله محمد مختاری و محمدجعفر پوینده در جریان قتل های زنجیره ای به طرزی فجیع کشته شدند.
#کانون_نویسندگان_ایران #قتلهای_زنجیره ای #تشکیلات #بازجویی #رسانه #وزارت_اطلاعات #نویسنده #شاعر
 
 
 

«شهین احمدی بگجان» بطرز فجیعی در کارخانه بستنی عسل جان داد
#بگونه : با فرا رسیدن روز جهانی کارگر ، زنان و مردان کارگری که در نظام پلید و جنایتکار آخوندی در سختترین شرایط با کمترین امکانات در حال کار و تلاش طاقت فرسا جهت تهیه لقمه نانی هستند که از برکت وجود علی بابا و خاندان چهل دزدش قیمتش این روزها سر به آسمان می ساید، باعث شد تا ظهر دیروز یک کارگر زن ۳۰ ساله در سنندج هنگام کار در کارخانه بستنی سازی به داخل دستگاه کشیده شده و به طرز فجیعی جان ببازد.
سایت حکومتی ایلنا در این رابطه گزارش کرده است که «شهین احمدی بگجان» حوالی ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه روز چهارشنبه (۹ اردیبهشت) هنگام کار در کارخانه «بستنی عسل» واقع در شهرک صنعتی سنندج بر اثر حادثه کار کشته شد. این حادثه زمانی اتفاق افتاد که ابتدا دست این کارگر در دستگاه خط تولید این کارخانه بستنی سازی گیر کرد و سپس بدن او به داخل دستگاه کشیده شد.
کارگران می گویند پیش از این نیز حوادث کار مشابهی که منجر به جراحت و مصدومیت کارگران شده، در این کارخانه رخ داده است اما هرگز هیچگونه رسیدگی در جهت پایین آوردن آمار و ایجاد شرایط ایمنی برای کارگران در این کارخانه از سوی کارگزاران امر صورت نگرفته است.
#ایران #زنان #کارگر #حادثه #شهرک_صنعتی #کارخانه
 
 

گزارشی از تجمعات اعتراضی کارگران میهن در شهرهای مختلف
# بگونه : همزمان با فرا رسیدن روز جهانی کارگر ، کارگران زحمتکش و محروم کشورمان در شهرهای مختلف دست به تجمع زدند. این اعتراضات
که در راستای دریافت نکردن ماهها حقوق معوقه ، اخراج و بیکاری کارگران
از کار ، وضعیت بد معشیتی و محروم بودن از سندیکاههای کارگری و زندانی شدن همکارانشان بود در شهرهای مختلف میهن صورت گرفته است.
واحدهایی چون کارگران کارخانه ایران تایر، آنان به وضع موجود با در دست داشتن یک پارچه نوشته برای چند ساعت در محوطه کارخانه تجمع اعتراضی بر پا کردند.
همچنین کارکنان کارخانه ماشین‌سازی مای وان اردبیل روز دوشنبه 8 اردیبهشت در مقابل اداره کار تجمع کردند. آنها به پرداخت نشدن ٣ ماه حقوق معوقه و تبعیض اعتراض کردند.
این تجمع مشترک کارگران و معلمان بازنشسته با شعار افزایش مزد، کارگر زندانی معلم زندانی آزاد باید گردد برگزار شد.
کارگران شیراز و سنندج روز 10 اردیبهشت ماه، همزمان با کارگران سایر شهرها به‌مناسبت روز جهانی کارگر تجمع کردند. تجمع شیراز در مقابل استانداری برگزار شد.
به‌ مناسبت روز جهانی کارگر، امروز پنجشنبه حدود 400 نفراز کارگران چند شرکت در شهرک صنعتی اصفهان شامل پلی اکریل، چوب بری و آجرسفالی در مقابل فرمانداری رژیم در اصفهان تجمع کردند.
این تجمع که از قبل برنامه‌ریزی شده بود با وجود تهدیدهای سرکوبگرانه رژیم برگزار شد.
بر اساس گزارشی از شهرکرد روز چهارشنبه 9 اردیبهشت کارگران شهرک صنعتی در مقابل استانداری رژیم در اعتراض به حقوق عقب افتاده، وضعیت معیشتی و وضعیت بیمه کارگران اعتراض کردند.
در زنجان کارگران در مقابل استانداری رژیم تجمع کردند و خواستار پرداخت حداقل مطالبات خود شدند.
امروز صبح جمعی از کارگران زن و مرد در مقابل فرمانداری رژیم در هشتگرد تجمع کردند.
در کامیاران نیز کارگران زحمتکش در مقابل فرمانداری رژیم تجمع کردند و به وضعیت بد معیشتی و خدماتی اعتراض کردند.
#ایران #روز_جهانی_کارگر #بیکاری #حقوق_معوقه #فقر #اعتراض #سرکوب #زندان #تجمع
 
 

نرگس محمدی: می‌گویند شرکت در تجمع اعتراضی به اسیدپاشی شرکت در اغتشاش است
#بگونه: نرگس محمدی، فعال حقوق مدنی و نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر که روز ۱۳ اردبیهشت ماه ۱۳۹۴ برای رسیدگی به اتهاماتش به بیدادگاه رژیم فراخوانده شد به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:« من متهم به سه اتهام در یک پرونده قطور هستم و تمام دلایل و مستندات این سه اتهام نیز فعالیت ها، درخواست و اصرار من برای تحقق جامعه مدنی در ایران است. هر فعالیتی که در این مورد داشته ام بر علیه ام در پرونده ای گنجانده شده است.»
وی افزود: «پرونده ام قطور و اتهاماتم سنگین ولی بی اساس هستند. من هیچکدام از این اتهامات را قبول ندارم.»
نرگس محمدی در ادامه گفت: «حتی حضورم در تظاهراتی که در مقابل مجلس شورای اسلامی در اعتراض به اسیدپاشی داشتیم با عنوان شرکت در اغتشاش آمده است. من در این مورد بازجویی مفصل شدم و گفتم من و صدها شهروند دیگر تجمع مسالمت آمیز داشتیم اما بازجو اصرار داشت که بگوید اغتشاش بوده است.»
نرگس محمدی طبق احضاریه ای که از سوی دادگاه انقلاب دریافت کرده باید روز ۱۳ اردبیهشت ماه ۱۳۹۴ همراه با وکلایش در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی حضور برای رسیدگی به اتهاماتش شرکت کند. خانم محمدی به سه اتهام تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و تاسیس گروه ضد امنیتی و غیرقانونی لگام (گروه مردمی که برای لغو اعدام در ایران داوطلبانه مبارزه می کند) متهم است.
نرگس محمدی در خصوص مستنداتی که پایه این سه اتهام شده به کمپین گفت: «دلایل این اتهامات تقریبا تمام فعالیت های مدنی ام در طی دو سال گذشته است. مصاحبه هایم با رسانه های خارج از کشور، سخنرانی هایم در مراسم های مختلف، تلاش برای لغو حکم اعدام از طریق تاسیس گروه «لگام»، تاسیس «کانون شهروندی زنان» و ادامه فعالیتم با کانون مدافعان حقوق بشر و ارتباطم با خانم شیرین عبادی از مهمترین دلایل اتهاماتم است.»
خانم محمدی با اشاره به اینکه بخشی از دلایل اتهاماتش مربوط به ملاقاتش با خانم کاترین اشتون، مسول وقت سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اسفند ۱۳۹۲ است به کمپین گفت: «در آن ملاقات با خانم کاترین اشتون سه خواسته را مطرح کردم، تحقق جامعه مدنی در ایران، آزادی زندانیان سیاسی و رفع حصر رهبران جنبش سبز. اما این خواسته ها در پرونده ام از جمله دلایل اتهاماتم آمده است. یعنی در واقع اصرار و تلاش من برای تحقق جامعه مدنی مبانی اتهامم شده است.»
نرگس محمدی با اشاره به اینکه فعالیت هایش در خصوص مخالفت با اعدام بخش بزرگی از پرونده اش را شامل می شود به کمپین گفت: «قاضی در پرونده ام نوشته است متهم با حکم اعدام که جز قوانین اسلامی است مخالف است. نوشته است که بنده با فرامین اسلام مخالفم. همین طور حضورم در تحصن خانواده های زندانیان کرد سنی که مدتی پیش در مقابل زندان قزلحصار جمع شده بودند در پرونده بر علیه ام آمده است. این خانواده ها در مقابل زندان برای درخواست لغو حکم اعدام فرزندانشان جمع شده بودند که نهایتا هم اعدام شدند و من هم در کنار برخی از شهروندان دیگر در این تحصن شرکت کرده بودم.»
این فعال حقوق بشر ادامه داد: «حتی برگزاری یک سمینار در مورد مبارزه با آلودگی هوا و برگزاری مراسم هشت مارس در سال ۱۳۹۲ نیز در پرونده ام گنجانده شده است. در مراسم هشت مارس آن سال به جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی از سوی کانون شهروندی زنان جایزه داده شد که همه اینها دلایل اتهاماتم شده است.»
نرگس محمدی با اظهار اینکه تاکنون وکلایش قادر به مطالعه پرونده او نبودند به کمپین گفت: «علیرغم مراجعه مکرر وکلای من به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، پرونده برای مطالعه در اختیار آنها قرار نگرفته است. دانسته های من در مورد مدارک و مستندات سه اتهامم حاصل حضورم در جلسات بازجویی و شعبه دوم بازپرسی دادسرای شهید مقدس است.»

#ایران #بگونه
 
 
 

تصاویر تجمع معلمین/ اردبیل ۲۹ آپریل ۲۰۱۵



گزارش دولت انگليس به سازمان ملل از یک شبکه فعال ایرانی برای تهیه تجهیزات هسته ای
بگونه: به گزارش خبرگزاری رویترز، بریتانیا سازمان ملل متحد را که ناظر برتحریم های ایران است، از وجود یک شبکه فعال ایرانی برای تهیه تجهیزات هسته ای آگاه کرده است.
این خبرگزاری می گوید که گزارش محرمانهٔ سالانهٔ این نهاد سازمان ملل را دیده است.
براساس گزارش اختصاصی رویترز، بریتانیا در ۲۰ آوریل امسال (۳۱ فروردین) به سازمان ملل متحد اطلاع داده است که شبکه ای مرتبط با دو شرکت تحت تحریم ایران به نامهای « ‌شرکت فناوری سانتریفیوژ ایران» و شرکت «کالای الکتریک»،درپی تهیه تجهیزات هسته ایست.
گزارش سازمان ملل می افزاید: بجز بریتانیا، از دیگر کشورهای عضو، گزارش رسمی جدیدی مبنی بر تلاش ایران برای تهیه تجهیزات هسته ای دریافت نکرده است؛ با این حال، برخی کشورهای دیگر به این سازمان اطلاع داده اند که براساس برآوردهای آنها، تلاشهای ایران برای تهیه تجهیزات هسته ای و دور‌زدن تحریم ها، اساسا تغییری نکرده است.

#گزارش #سازمان _ملل #انگليس #هسته ای #شبکه #ایرانی #تجهیزات #دولت #بگونه
 
 

كاريكاتوري بمناسبت اول ماه مه در سرزمين دارها و سربدارها!

كاري از بادبان
#بگونه #كاريكاتور #بادبان #مي #روز #جهاني #كارگر #سرزمين #دارها #سربدارها

 

یک زندانی در مشهد اعدام شد
بگونه : بنا به خبر دریافتی ،یک زندانی متهم به جرایم مواد مخدرتوسط دژخیمان رژیم، در زندان مشهد اعدام شد .
این اعدام در اواخر فروردین انجام شده است.
#ایران #مشهد #اعدام #زندان #زندانی #بگونه

 


شهر سلماس دچار رعب و وحشت ناشی از حضور ماموران امنیتی رژیم
#بگونه : رژیم زهر خورده آخوندی که این روزها خود بیشتر از هرکسی در فضای ترس و وحشت از قیام و اعتراض های مردمی بسر می برد، جهت فرافکنی و انتقال این ترس به مردم، ماموران جنایتکار خود را به بهانه مبارزه با مواد مخدر به شهر سلماس گسیل داشته است.
طی گزارشات مردمی، از صبح امروز برخی از محلات سلماس شاهد حضور نیروهای نظامی رژیم بود که به بهانه‌ی پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر اقدام به نمایش قدرت امنیتی و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم کردند.
نیروهای امنیتی رژیم که با جمعی از کارگزاران در برخی از محلات شهرستان سلماس همراه بودند حضوری همراه با خشونت داشتند.
فرمانده نیروی انتظامی رژیم در سلماس گفته است این طرح به منظور پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر اجرا شده اما با توجه به تجارب گذشته احتمال می‌رود طرحهای اینچنینی نمایش قدرتی در آستانه انتخابات پارلمانی باشد.
این طرح که برای مردم تازگی ندارد دست کم در محلات اسلام آباد، تازه‌شهر و مرکز شهر سلماس اجرا می‌شود.
مشکل اعتیاد سالهاست که خصوصا در کُردستان بیداد می‌کند. کارشناسان اجتماعی، فقر، بیکاری و نا امیدی حاصل از آن را عوامل اصلی روی آوردن مردم به مواد مخدر می دانند این درحالیست که رژیم ایران همواره سعی کرده این مشکل را از طرق تنبیهی خشونت آمیز حل کند که تحقیر معتادین در طرحهای خیابانی اینچنینی و اعدام سالانه دهها متهم به جرائم مربوط به مواد مخدر از نشانه های واضح آن است.
طی بیش از سه دهه‌ی حکومت جنایتکارانه، رژیم آخوندی وعده‌های متعددی برای ایجاد اشتغال و کمک به رونق اقتصادی مردم داده اما این وعده‌ها حتی بصورت مقطعی و موضعی نیز انجام نشده است.

#ایران #ارعاب #قیام #سلماس #اعتیاد #اشتغال_زایی #فقر_بیکاری #اعدام
 
 
 

مریم رجوی در استماع زير كميته كنگره آمريكا: رژیم ایران پدرخوانده «داعش» است
#بگونه: به گزارش راديو فردا به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، مریم رجوی از رهبران سازمان مجاهدین خلق ایران در یکی از نشست‌های کنگره ایالات متحده، حکومت ایران را «پدرخوانده» گروه حکومت اسلامی (داعش) خواند و آن را متهم کرد که با دسترسی به سلاح هسته‌ای می‌خواهد از اسلام‌گرایان افراطی حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، خانم رجوی که روز چهارشنبه، ۹ اردیبهشت، از طریق ویدیو کنفرانس در نشست کمیته فرعی کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا شرکت کرده بود، با انتقاد از توافق هسته‌ای احتمالی با ایران گفت که اعطای امتیاز به ایران آن را جسورتر و تهاجمی‌تر می‌سازد.

وی سپس تاکید کرد که ایران باید به طور کامل غنی‌سازی اورانیوم را متوقف سازد و تاسیسات هسته‌ای و برنامه موشکی خود را تعطیل کند.

این نخستین بار است که یکی از اعضای گروه شورای ملی مقاومت ایران در کنگره ایالات متحده شهادت می‌دهد، اگرچه از پاریس و از طریق ویدیو کنفرانس، اما با این حال سخنرانی وی با انتقاد برخی از مقامات پیشین وزارت خارجه آمریکا مواجه شده است.
بخش اصلی سخنان مریم رجوی درباره گروه حکومت اسلامی به انتقادات او از نقش ایران در عراق همراه بود. به گفته وی، «رژیم ملا‌ها بخشی از راه حل برای مقابله با بنیادگرایی اسلامی نیست، بلکه آنها در واقع خود مشکل هستند».
خانم رجوی می‌گوید که «راه حل نهایی برای حل این مشکل، تغییر رژیم توسط مردم ایران و مقاومت است. این رژیم بسیار شکننده و آسیب پذیر است.‌‌ همان طور که قیام سال ۲۰۰۹ (۱۳۸۸) نشان داد، بخش قابل توجهی از مردم ایران مشتاق تغییر بنیادین در کشور، پایان رژیم روحانیون و استقرار دمکراسی هستند».
به گفته وی، سازمان مجاهدین خلق که آن را «یک جنبش مسلمان دمکراتیک» خواند تشکیلاتی در مقابل بنیادگرایی اسلامی است و خواستار آن شد که برخی اقدامات برای ریشه کن کردن این بنیادگرایی به مرحله اجرا در آورد.
از جمله اقداماتی که خانم رجوی به آن‌ها اشاره کرد، «اخراج نیروی قدس سپاه پاسداران از عراق»، «مشارکت سنی‌ها در قدرت»، «مسلح کردن قبایل سنی»، «کمک به نیروهای میانه رو و مردم سوریه برای ساقط کردن حکومت مستبد بشار اسد و استقرار دمکراسی در این کشور»، «به رسمیت شناختن آمال و آرزوی مردم ایران برای ساقط کردن رژیم ملا‌ها و پایان انفعال در قبال نقش حقوق بشر در ایران»، «بستن همه راه‌ها برای دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای» و «حمایت از حقوق ساکنان اردوگاه لیبرتی (اعضای سازمان مجاهدین خلق)» در عراق است.
#آمريكا #كنگره #جلسه #استماع #زيركميته #تروريسم #سخنراني #مريم-رجوي #رهبران #مجاهدين #شوراي #ملي #مقاومت # ايران #گزارش #راديو #فردا #سوريه #عراق #اتمي #حقوق بشر
 
 
 

حمله گسترده سایبری رژيم ايران علیه ترکیه
بگونه : بنا به گزارش خبرگزاری آبزرور ، رژیم ایران در روز ۱۱ فروردین یک حمله گسترده سایبری به ترکیه را سازماندهی کرده بود. این حمله منجر به قطع وسیع برق در نیمی از استانهای ترکیه گردید و به مدت ۱۲ ساعت ۴۰میلیون نفر در تاریکی قرار گرفتند و همه چیز از جمله کامپیوترها، فرودگاهها، ترافیک هوائی، بیمارستانها و سیستم آب و فاضلاب متوقف شدند.
به گزارش خبرگزاری آبزرور ،این حمله واکنشی در برابر حمایت ترکیه از عربستان در جنگش علیه حوثیهای مورد حمایت رژیم ایران در یمن و احتمال اقدام ترکیه برای سرنگون ساختن بشار اسد متحد رژیم ایران بوده است.
#ایران #ترکیه #حمله_سایبری #قطع_برق #اختلال #عربستان #یمن #حوثی #بشاراسد #تروریسم
 
 


اعدام یک زندانی در زندان مرکزی قزوین
 
بگونه : رژیم خامنه ای در وحشت از اعتراضات گسترده اجتماعی ، اجرای حکم غیر انسانی اعدام را در زندانها گسترش داده است .روز چهارشنبه 9اردیبهشت ،یک زندانی در زندان مرکزی قزوین اعدام شد.
#ایران #اعدام #قزوین #زندان #زندانی #بگونه
 
 


نگرانی سازمان‌های عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر ، از بازداشت هموطنان عرب
بگونه : سازمان‌های عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر ، در اطلاعیه‌ای مشترک از بازداشت ده‌ها تن از فعالان سیاسی عرب شهر اهواز در هفته‌های اخیر ابراز نگرانی کردند.
براساس این اطلاعیه سازمان عفو بین‌الملل و سازمان دیده‌بان حقوق بشر که روز چهارشنبه (۲۹ آوریل، ۹ اردیبهشت) منتشر شده است، چندین تن از فعالان سیاسی و شهروندان عرب در اهواز بازداشت شده‌اند.
فعالان سیاسی و خانواده‌های فعالان سیاسی بازداشت‌شده به این دو سازمان حقوق بشری گفته‌اند که نیروهای سرکوبگر امنیتی و اطلاعاتی رژیم در آستانه دهمین سالگرد تظاهرات ضد دولتی شهروندان عرب استان خوزستان، در اهواز و حومه آن اقدام به بازداشت ده‌ها نفر، از جمله چند خردسال کرده‌اند.
به گفته خانواده‌های بازداشت‌شدگان، بازداشت‌های هفته‌های اخیر در اهواز بدون ارائه حکم قانونی و توسط گروهی افراد مسلح نقاب‌دار وابسته به نیروهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم در نیمه شب انجام گرفته است.
عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر ابراز نگرانی کرده‌اند که شهروندان عرب تنها به علت بیان عقاید سیاسی و خواست‌های مسالمت‌آمیز خود برای نشان دادن هویت و فرهنگ عربی‌شان بازداشت شده‌ باشند.
عفو بین‌الملل همراه با ابراز نگرانی عمیق از بازداشت گسترده فعالان عرب در هفته‌های اخیر، از حکومت سرکوبگر ایران خواسته که به جای بازداشت‌های خودسرانه کسانی را که در تظاهرات مسالمت‌آمیز شرکت داشته‌اند آزاد کنند و دادگاه صالح و عادلانه برای دیگران تشکیل دهند.
دو سازمان‌ حقوق بشری همچنین خواستار آن شده‌اند که رژیم ایران اطلاعات لازم درباره محل حبس و وضعیت قانونی بازداشت‌شدگان را در اختیار خانواده‌های آنان بگذارند.
فعالان سیاسی عرب در خارج از ایران به عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر گفته‌اند که ماموران امنیتی دست کم ۷۸ نفر و احتمالا بیش از ۱۰۰ نفر را از روز ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ به‌ این‌سو در اهواز و شهرک‌ها و روستاهای اطراف آن بازداشت کرده‌اند.
در بیانیه مشترک عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر برای تشریح نحوه و زمان بازداشت ‌فعالان سیاسی عرب در اهواز به دو مورد "حاتم عبیات"، ۳۵ ساله و ساکن حمیدیه ، و "مصطفی حیدری"، ۱۷ ساله و ساکن کوی علوی شهر اهواز، اشاره شده است. این دو تن به ترتیب در روزهای ۶ و ۷ آوریل (۱۷ و ۱۸ فروردین) بازداشت شده‌اند.
در این اطلاعیه از جمله آمده است که ماموران امنیتی رژیم "حاتم عبیات" را هر سال در آستانه فروردین ماه بازداشت کرده و در جایی نامعلوم برای چند هفته شکنجه کرده‌اند تا اعتراف کند که "با کشورهای خارجی در ارتباط است و فعالیت مسلحانه دارد". این در حالی است که طبق اطلاعات سازمان‌های حقوق بشری، فعالیت حاتم عبیات شامل شرکت در اعتراض‌های صلح‌آمیز و تشویق جوانان به پوشیدن لباس سنتی عرب‌ها و سازمان‌دهی جشن‌های مذهبی و فرهنگی بوده است.
در اطلاعیه دو سازمان حقوق بشری به اعتراض‌ها و درگیری‌های اخیر که در پی مرگ "یونس عساکره" در خوزستان رخ داد نیز اشاره شده است. یونس عساکره، دستفروش ۳۴ ساله خرمشهری، ۲۳ اسفند (۱۶ مارس) در واکنش به جمع شدن بساط میوه‌فروشی‌اش
توسط واحد مقابله با سد معبر، خودسوزی کرد. او ۲ فروردین به دلیل شدت جراحات ناشی از سوختگی در بیمارستان مطهری تهران درگذشت.
در اطلاعیه عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر همچنین به ناآرامی روز ۲۶ اسفند ماه گذشته پس از بازی میان دو تیم فوتبال "فولاد اهواز" و "الهلال عربستان" اشاره شده است. در پایان این بازی برخی از تماشاگران که عکس‌های یونس عساکره و بنرهایی با نوشته عربی "ما همه یونس هستیم" را در دست داشتند دست به تظاهرات زدند. سپس درگیری‌هایی میان آنان و پلیس رخ داد. در اطلاعیه سازمان‌های حقوق بشری نوشته شده که ویدیویی در دست دارند که برخورد خشن پلیس با شرکت‌کنندگان در تظاهرات را نشان می‌دهد.
#ایران #سازمان_عفوبین_الملل #دیده_بان_حقوق_بشر #اعتراض #دستگیری #هموطنان_عرب #اهواز #سرکوب #زندان #بگونه
 
 

گرامي باد روز جهاني كارگر

برگزاری مراسم روز جهانی کارگر توسط زندانیان سیاسی زندان گوهردشت كرج با ياد شهداي راه آزادي
#‏بگونه‬: بنابه گزارش رسيده،مراسم روز جهانی کارگر دیشب مصادف با 94/2/9 ساعت 9 شب، توسط زندانیان سیاسی بند 12 زندان گوهردشت كرج آغاز شد. زندانیان سیاسی این نشست را با یک دقیقه سکوت به پاس مبارزات کارگران و معلمان و با یاد شهداي راه ازادی آغاز کردند.
در این نشست زندانیان از تاریخ شکل گیری جنبش کارگری سخن به میان آوردند و بازداشت های اخیر جنبش های کارگران و معلمان را به شدت محکوم کردند.
سپس شاهرخ زمانی تاریخچه ای از مبارزات کارگری و سندیکایی در ایران را قرائت کرد و ترانه اي توسط افشین حیرتیان و یک سرود کارگری ترکی توسط ترک زبانان خوانده شد ، سپس خالد حردانی و حشمت اله طبرزدی هم متنهایی در رابطه با روز کارگر خواندند و مراسم با تشویق حاضرین بپایان رسید.
‫#‏ايران‬ ‫#‏زندان‬ ‫#‏گوهردشت‬ ‫#‏كرج‬ ‫#‏زندانيان‬ ‫#‏سياسي‬ ‫#‏مراسم‬ ‫#‏روز‬ ‫#‏جهاني‬
‫#‏كارگر‬

Wednesday, April 29, 2015


بیانیه زندانیان سیاسی ایران : «ما همه رسول بداقی هستیم»
بگونه : بیانیه جمعی از زندانیان سیاسی زندان های رژیم ، تحت عنوان « ما همه رسول بداقی هستیم » :
رسول بداقی معلم زندانی است که همچون سایر زندانیان سیاسی به صورت غیرقانونی و ناعادلانه به ۶ سال زندان محکوم و اینک باید آزاد شود. این معلم زندانی طی ۶ سال گذشته در بازداشتگاهها و و زندانهای رژیم جمهوری اسلامی همه نوع زجر و شکنجه را تحمل اما سازش نکرد. از آنجا که سیستم قضایی ـ امنیتی این حکومت ستم گر ، بویی از انصاف نبرده ، به خیال اینکه بتواند با شکستن این معلم زحمتکش خللی در جنبش معلمان بوجود بیاورد او را به جایی نامعلوم انتقال داده و زیر شکنجه مضاعف قرار داده است.
از دیدگاه این سیستم ستمگرانه ، زندانی همچون اسیری است که هر رفتاری با او جایز است! مدعیان دروغین انصاف و عدالت با شهروندان عادی به ویژه زندانیان سیاسی ، هر گونه خواسته اند رفتار ظالمانه کرده اند .در حالیکه با زندانیان نورچشمی و خودی بدلیل اختلاس ، رشوه و فسادهای کلان، ناگزیر شده اند برای مدت موقت دادگاهی برایشان تشکیل داده و مثلا به حبس محکومشان کنند ، تا سر و صداها بخوابد، برخورد به شدت تبعیض آمیزی کرده اند. مگر مرتضی رفیق دوست در اختلاس ۱۲۳ میلیاردی به ۱۵ سال حبس محکوم نشد، اما به توصیه شخص خامنه ای حبس خود را بیرون از زندان گذراند!؟ مگر مرتضوی یک شب بازداشت نشد که با اعمال نفود همین مراکز قدرت ، به سرعت آزاد شد!
اما جرم رسول بداقی ها از دیدگاه این حکومت نیرنگ و فریب این است که با تبعیض ، بی عدالتی، ستم و فساد و اختلاس مبارزه کرده و سازش نمی کنند. جرم زندانیان سیاسی این است که همچون سردار مقدم ها ، سردار رادان ها، سردار رویانیان ها، دادستان مرتضوی ها، قاضی حداد دهنوی ها، رحیمی ها، آقازاده ها، حاجی رفیق دوست ها و امثال او نیستند ، آنها نیز باید دزدی و اختلاس می کردند تا مورد تشویق قرار بگیرند! آری زندانیان سیاسی و معلم زندانی از حقوق کارگران، معلمان، پرستاران، بازنشستگان، خبرنگاران، دانشجویان و آحاد مردم دفاع می کنند.
اینک که تشکل های کارگری و تشکل های معلمین و سایر طبقات اجتماعی تصمیم گرفته اند با اتحاد و همکاری و همدلی با سایر نیروهای اجتماعی و سیاسی، جنبش اعتراضی و دموکراتیک خود را گسترش بدهند، دستگاه امنیتی دست به کار شده است تا با فشار بر فعالین کارگری و معلم ها در روند مبارزه خلل ایجاد کند برای اینکه فهمیده است رهبری این جنبش بزرگ اجتماعی نه در دست افراد و تشکل های خودی است که هر گاه بخواهد آن را منحرف یا متوقف کند ، بلکه در دست تشکل هایی از درون طبقات اجتماعی است که تا رسیدن به حقوق اساسی خود دست از اعتراض و مبارزه برنخواهد داشت.
روز جهانی کارگر و معلم ، رژیم به خوبی خواهد فهمید که با شکنجه و زندانی کردن کارگران، معلمین ، دانشجویان و سایر فعالین سیاسی ، قادر به متوقف کردن جنبش نخواهد بود. نتیجه کار خود در ظلم و ستم مضاعف علیه رسول بداقی را به زودی و از طرف معلمین، کارگران، دانشجویان و دانش آموزان خواهند دید.
پیام زندانیان سیاسی ایران و به ویژه همبندیان بداقی، شرکت یکپارچه در روز جهانی کارگر و معلم است.
جمعی از زندانیان سیاسی زندانهای ایران
اردیبهشت ۱۳۹۴
فرید آزموده، امیر امیرقلی، سهیل بابادی، محمد جراحی، ایرج حاتمی، خالد خردانی، لطیف حسنی، افشین حیرتیان، شاهین ذوقی تبار، شاهرخ زمانی، مهدی شاندیز، سعید شیرزاد، حشمت الله طبرزدی، علیرضا فراهانی، جواد فولادوند، صالح کهندل، سعید ماسوری، علی مشهدی کاظم، علی معزی، پیروز منصوری، اسد الله هادی، میثاق یزدان نژاد
------------------
#ایران #زندان #زندانی_سیاسی #رسول_بداقی #اعتراض #کارگر #معلم #اتحاد #جنبش #همبستگی #بگونه
 
 
 

بیانیه کارگران شیراز برای شرکت در تجمع اعتراضی در آستانه روز جهانی کارگر ، مقابل استانداری فارس
بگونه : بنا به گزارش دریافتی ،جمعی از کارگران شرکتها و کارخانه‌های مخلتف شهر شیراز در بیانیه ای، از تمامی کارگران شیراز دعوت کردند روز پنجشنبه 10اردیبهشت ،ساعت 10 تا 12 همراه خانواده‌های خود در مقابل استانداری فارس به تجمع اعتراضی همزمان با سایر شهرها بپیوندند. در بیانیه کارگران شیراز همچنین آمده ست:
روز جهانی کارگر روزی است که مبشر رسیدن کارگران به حقوق حقه خود می‌باشد. ما کارگران کارخانه‌های ایران حمایت خود را از برگزاری این روز اعلام می‌داریم.
ما کارگران چیزی برای از دست دادن نداریم، در شرایطی که تمامی کارگران بدون استثنا زیر خطر فقر قرار داریم و روزانه تلاش می‌کنیم که تنها زنده بمانیم. هستند کسانی که دست رنج ما را به یغما می‌برند و جیبهای خودشان را پر می‌کنند.
ما کارگران کسی را به جز خدا و مردم خود نداریم. شایان ذکر است این بیانیه را جمعی از کارگران شرکتهای تهران و شیراز و سایر استانها امضا کرده‌اند. از جمله:
جمعی از کارگران کارخانه فولاد نقش آسیا
جمعی از کارگران شرکت خور آسیا
جمعی از کارگران شرکت صنعت رایا
جمعی از کارگران شرکت شادگانی
جمعی از کارگران شرکت اهورا صنعت
در شهرهای دیگر به قرار زیر است
جمعی از کارگران کارخانه کاشی ایرانا
جمعی از کارگران کارخانه صندوق نسوز کاوه
جمعی از کارگران کارخانه پارس متال
جمعی از کارگران کارخانه کفش بلا
جمعی از کارگران کارخانه مینو
جمعی از کارگران پاکدشت
جمعی از کارگران کارخانه ویتانا
لاستیک سازی کیان تایر
لاستیک سازی ایران تایر
کارگران نساجی بروجرد
جمعی از کارگران روغن موتور ایران.
#ایران #روزجهانی_کارگر #بیانیه #شیراز #تهران #کارخانجات #همبستگی #اعتراض #بگونه
 
 


پایان دلخراش زندگی کارگر کارخانه داروپخش در آستانه روز جهانی کارگر
#بگونه: بنا بر گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا روز 7 اردبیهشت یکی از کارگران قدیمی کارخانه داروپخش با پرت کردن خود از طبقه چهارم ساختمانی، به زندگی اش پایان داد.
یک مقام صنفی در کارخانه‌های محور غرب تهران هویت این کارگر خدماتی ۴۵ ساله را «علی اکبری»، دارای ۴ فرزند و ۲۳ سال سابقه کار در شرکت دارو پخش و ساکن شهرستان شهریار اعلام کرد.
بر اساس اطلاعاتی که «رضا فرض‌علیان» عضو هیئت رئیسه شوراهای اسلامی کار غرب تهران داده، حادثه در ساعت ۱۴روز (۷ اردیبهشت) پس از آن اتفاق افتاد که علی اکبری، کارگر خدماتی شرکت داروپخش از اتاق مدیرعامل این کارخانه خارج شد و خود را از طبقه چهارم ساختمانی در محوطه کارخانه به پایین پرتاب کرد. پس از حادثه او را به بیمارستان منتقل کردند که وی در بیمارستان جان باخت.
این کارگر دقایقی پیش از مراجعه به دفتر مدیرعامل، درباره دریافت وام با یکی از مدیران امور مالی داروپخش گفتگو کرده بوده است.
یکی از کارگران گفت که دلیل خودکشی علی اکبری مخالفت مدیریت با درخواست وام برای درمان بیماری فرزندش بوده است و دلیل درخواست وام و خودکشی او را ناتوانی‌اش در تامین هزینه داروهای گران قیمت دانست.
#ایران #کارگر #خودکشی #کارخانه #دارو
 
 

شلیک بدون هشدار ماموران مرزبانی منجر به مرگ و زخمی شدن 4 هموطن شد
#بگونه : بنابر گزارش کمپین فعالین بلوچ، بعداز ظهر یکشنبه 6 اردیبهشت ماه در تیراندازی ماموران مرزبانی پاسگاه 43 نگور دو هموطن بلوچ کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.
گزارشها حاکی است که ماموران مرزبانی بدون دادن هشدار ایست در نقطه مرزی کولوکی (در منطقه نگور) خط مرزی ایران و پاکستان به طرف اتومبیل هایی که مظنون به حمل گازوئیل بوده اند آتش گشودند که بر اثر آن دو هموطن بلوچ به نام های ولی محمد بلوچ فرزند خداداد از روستای ریمدان بالا چابهار و دینار سنگانی فرزند خان محمد از روستای سنگان با اصابت گلوله از ناحیه سر کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.
#ایران #مرزبان #تیراندازی #بلوچ #پاکستان #هموطن